surftown och oscommerce ,lite hjälp tack

Permalänk
Medlem

surftown och oscommerce ,lite hjälp tack

Jag har skaffat ett webhotell hos surftown (deras billigaste "starter") och ska lägga upp en webshop där var det tänkt.
Jag har laddat ner oscommerce, packat upp det och ftp.at filerna till min sida på surftown, sen går jag in på min sida och försöker installera hela skiten, det är då det börjar krångla (såklart).

Jag har inte 100% koll på detta och har därför lite frågor:
Jag skriver in databas server,användar namn lösenord osv, men när jag går vidare så ffår jag bara följande meddelande:

Access denied for user: 'mbimpor_mick1@ws11.surf-town.net' (Using password: YES)

Jag kan logga in phpmyadmin med det användarnamnet om det nu kan vara till nån hjälp att veta

Har testat det mesta nu men får det inte att funka, och surftowns support jobbar inte så värst snabbt, jag skulle vara väldigt tacksam för eventuell hjälp.

Har även kollat på oscommerce forum utan att hitta något som hjälpt mig och på svenska oscommerce forumet

mvh Micke

Permalänk
Medlem

Enligt PHPsidans felmeddelanden (http://www.phpsidan.nu/res_errors.php)
tyder det på att du skrivit in fel lösenord.

Visa signatur

» Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare
» Mac mini, G4 1,42GHz, 512MB ram

Permalänk

Jag råkade på detta meddelande som senast i går när jag råkade skriva in fel Mysql server, inte det du råkat göra?

Mvh,
Viper

Permalänk
Medlem

fick ordning på det nu, hade blandat ihop databasnamnet och användarnamnet.
Nu kommer jag in i defaultbutiken men kan inte se några bilder och inte klicka på några länkar på admin sidan.

Permalänk
Medlem

jag kör oscommerce på surftown, funkar fint bortsett från att jag inte orkat göra ett förbannade dugg med skiten

Skulle ha det till min brors företag, men det blev jobbigt att bygga ihop det med hans sida på ett bra sätt, så jag hoppade över det tills senare.

http://dimebag.se/catalog/ <-- funkar som synes.
Den används inte, och den fyller absolut ingen funktion. Ska avinstallera allt nån dag, bara jag hittar orken..

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o