Permalänk
Medlem

Prescott och moderkorts köpval

Hejsan!

Tänkte jag skulle köpa en ny CPU samt moderkort nu.
Började söka runder på internet efter information men kan inte se om allt passar till moderkort, cpu och chassi och hoppas nu ni kanske skulle kunna hjälpa mig med minna köpval.

Chassit är ett Arctic Cooling Silentium 2 vilket även gör det hela lite svårare eftersom det inte får plats vissa asuskort som har en "böjd" IDE kontakt på själv moderkortet.

3.0 Ghz processor hade jag tänkt mig eftersom den verkar vara rätt billig samt någerlunda framtidssäker för kommande spel osv.
Gärna en prescott eftersom dom verkar lite bättre och kostar väll runt en 2000 kr.

Moderkort vet jag inte alls vad som passar bra till chassi och processor... Tänkte mig ett pris runt en 1000 kr på det.

Vore jätte tacksam om någon kunde hjälpa mig att hitta det bästa för ca 3000 kr som jag räknat på att det ska bli. Och som då självklart passar till ett AC chassi.

Tack så mycket på förhand!

Mvh xMe

ps

Hittade detta och undrar om det kanske är något bra:

Asus p4p800 SE/GD i865PE / 800 Mhz /SATA /GBLAN /WiFi-slot / 6ch ljud / PCI 2.3 / AI-system

och processor

Intel Pentium 4 - 3,0 Ghz 800 Mhz Prescott Boxed m.fläckt socket 478 1mb cache

Är detta något bra och kommer det funka med mitt chassi?

ds

Visa signatur

"Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition."

Permalänk
Avstängd

De är precis så att de moderkortet passar i den lådan men de går!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.