Permalänk
Medlem

Måste säga att hon dessutom delvis snackar ren BS.
Vi har haft Rix telecom i ¨7 år så att det skulle vara nytt med sådant ...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stina Reutercron
Svar från Glocalnet på Jonas Bolins inlägg.

Det känns angeläget att få beklaga de problem Jonas utsatts för i samband med beställningen av vårt fasta telefoniabonnemang. Naturligtvis är den här berättelsen ingenting vi är stolta över att läsa och det är oerhört beklagligt att vi inte tidigare
återkommit för att förklara vad som hänt.

Självklart tar vi även personlig kontakt för att reda ut de kostnader som detta
kan ha medfört.

Möjligheten att erbjuda det fasta telefoniabonnemanget för andra företag än Telia
är helt nytt och det har varit och är fortfarande en hel del rutiner vi tillsammans
måste förbättra för att så smidigt som möjligt kunna ta över och lämna ifrån oss
kunder enligt kundernas önskemål. Under våren har det varit en stor efterfrågan
på att byta telefonioperatör och varken vi eller nätägaren Skanova är helt nöjda
med de processer vi tillsammans går igenom för att genomföra dessa byten. Vi har
dock förbättrat en rad rutiner och ytterligare förbättringar är att vänta inom kort.

Självfallet ska informationen från oss vara tydligare så att man som kund inte ska känna
sig bortglömd eller ignorerad.

Vi hoppas att det nu ska märkas att vi blivit säkrare i våra rutiner och att våra kunder ska
få all anledning att känna sig nöjd med sitt val av fast telefonioperatör.

Med vänlig hälsning

Stina Reutercrona
Kundrelationsansvarig

känns som ett väldigt oseriöst svar.
att man ens orkar skriva ett sånt usel inlägg som du nyss gjorde? nä skäms..du och glocalnet är allmänt idiot förklarad i vårt hus nu. det blir telia eller tele2 för alltid..

nu förstår jag iaf vad reklamen "vad lågt" syftar på:)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowe
Måste säga att hon dessutom delvis snackar ren BS.
Vi har haft Rix telecom i ¨7 år så att det skulle vara nytt med sådant ...

Är det förval eller ett helt telefoniabonnemang? Det är nämligen två olika saker.

Permalänk
Medlem

Phu... jag höll på att fastna i Glocalnet fällan åxå!

Jag tänkte flytta och samtidigt byta tfn-/internet- leverantörer.

Jag har Telia fast tfn och telitel som debiterar samtal och Bostream 0,5 ADSL

Jag tänkt gå "lite lågt" och köra allt på Glocal... men på GN's kundtjänst så sa dom att det där funkar inge vidare att byta allt på en gång å samtidigt flytta.
Risken är att man hamnar i limbo.

Så jag sade upp internet och flyttade abonnemanget till nya adressen, nu som först kan jag beställa ny operatör.... fast.. nu tvekar jag inför glocal.... lite väl lågt verkar det som.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem

Förresten, det var detta det stod om i barometern va? Jag garvade nästan ihjäl mig när jag såg Glocalnets chefs patetiska försök att rädda sitt anseende genom att lova att de ska göra allt för att hjälpa sina kunder och att detta inte ska hända igen, något som det antagligen gör just nu.

Funderar på om jag skulle kontakta tidningen angående mitt trassel med men jag ger dom väl en vecka till först.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk

Skamligt av glocalnet att behandla kunder så. När vi hade problem med att vårat bredband kopplade ner hela tiden så fick vå en månad gratis av telia, det samma när det inte funkade i tre dagar... Ringde då till dom och dom bad om ursäkt, förklarade felet och gav oss nästa månad gratis. Hos BBB har vi inte ahft några problem. När våran PPV fotbolls match gick ner med comhem (1 gång på typ 7år) så fick vi 1månad gratis med alla kanaler på våran digitalbox.

Sen är det bara jag som tänker på:
"Fy vad lågt. Neee inte lika lågt som glocalnet"

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2