Permalänk
Medlem

Xerox xa7 19" LCD

Min fråga gäller denna lilla skönhet.

Den verkar vara ganska lite använd bland swecmänniskorna.
Men till er som har den eller har testat den... Hur bra är den i spel? Jag har läst ett par recensioner och de är ganska motsägelsefulla, vissa av dem anser att den ghostar mycket, medan andra säger att det är ytterst lite.

Det spelet jag främst är intresserad av är Battlefield 2.

Ni som har en sådan här skärm får gärna ta ordentliga närbilder på den och slänga upp, ju större och bättre bildkvalité desto bättre.

Och sist men inte minst, en liten omröstning, mellan denna skärm och L90D+

Visa signatur

.
.
.

Permalänk

Jag spelar BF2 med en L90D+ och är mycket kräsen på bildkvalité (tror jag iaf) Jag kan då rekomendera den skärmen till spelskärm, grym att spela på!

Tror inte du kommer bli missnöjd med den iaf

Och är det som du skriver, att vissa säger att den ghostar mycket mm så skulle jag inte chansa. KÖP L90D+ !

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Men jag tycker inte om den skärmen, utseendemässigt alltså. Men visst, det är kanske värt att ta den ändå. Men vill fortfarande ha mer svar från folk med Xerox

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

lägger upp lite bilder när jag hatr laddat kameran.

Skärmen ghostar inte mer än andra 19" TFT/LCD och _ÄR_ jävligt bra, sen att folk är så jävla kåta på budgetskärmar ala samsung eller hoppar på viewsonic tåget... de vet inte vad de missar

spelar SWAT4, CS:S, BF2 och Dawn Of War med den/dem och det funkar underbart.

Permalänk
Medlem

Lite bilder på Ca[[pps skärm/ar. Hoppas du inte har någe emot att jag slänger upp dem här. Dock så är dem tagna utomhus men starkt bakrundsljus, vilket skapar reflektioner.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

Lugnt

Själv är jag otroligt nöjd och dessa skärmarna krossar iaf samsungs 913N stort (har haft den med) både i skärpa och spelupplevelse.

Permalänk
Medlem

svalt intresse för denna skärm i alla fall. Har i alla fall beställt den från db.com

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

du blir säkert nöjd

Permalänk
Medlem

Klart snyggaste skärmen i prisklassen. Den har dock fått massa negativ kritik av gamers. Vore det inte för det så skullle jag införskaffa en direkt!

Visa signatur

| Intel i5-11400 | RTX 3060 | 16GB DDR4 |1024gb SSD|

Permalänk
Medlem

Det är väl 16ms panelen som har fått dålig kritik av gamers, 8ms panelen är bättre än samsungs motsvarigheter imo Eller ja.. Har använd 913B vilket är en bra mycket billigare skärm.

Permalänk
Medlem

Förväntar mig att den kommer innom en dag eller två

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Avstängd

Vad är det för panel på den?

Vid sökning på www.flatpanels.dk finnes minst 2 ver:

Xerox XA7-19I-20 har et 19 tommer 20 ms MVA panel.

Xerox XA7-19I-8 har et 19 tommer 8 ms (g2g) MVA panel

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem

Skärmen finns i 16ms och 8ms paneler enligt Xerox själva (står på deras hemsida) men orkar inte leta upp det nu då deras sida är så jädra bökig.

Mina skärmar är 8ms panelerna.

Permalänk
Avstängd

OK Ca[[pp, snygga skärmar hursomhelst =-)

Gillar verkligen den där lättstädade blanka ytan.

Skillnaden kan vara, att 16ms är vit-svart, medan 8ms är grå-grå, eller nåt.

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem

hmm, jag börjar bli lite orolig. Enligt posten så är paketet skickat som företagspaket, vilket innebär att de först kommer försöka leverera paketet till det företag jag angivit, eftersom jag inte angivit ett företag så kommer ta en dag eller två extra. Med maximal otur måste jag vänta till efter helgen...

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

Såg nyss att det finns en ny variant av xa7, xa7-192i heter den.. Nån som har hittat nån test av den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmm, enligt http://www.lowcost-computers.co.uk/product_info.php/cPath/52_...

så är XA719i 16ms. Medans XA7192i är 8ms. Men enligt db.com så är deras 19i 8ms.
Och enligt lowcost så är 19i 300"nits" medans 192i bara 250"nits", alltså ljusstyrka.

UPDATE****
Tråkigt nog har jag fått ett exemplar med en herrans massa döda pixlar. 3-4 som alltid är synliga. och säkert 10-20 som bara syns när man granskar skärmen i olika färglägen.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

Antar att det betyder att vi får vänta på din recension ett tag till ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Byt den isåfall kahn, distansköplagen osv.

Permalänk
Medlem

Självklart måste den bytas ut, ingen skärm ska levereras i sådant skick.

Permalänk
Medlem

givetvis kommer jag kräva utbyte av skärmen, och det leder tyvärr till att vi måste invänta min recension ett tag till. Jag flyttar på söndag och det är ganska mycket att ordna med den saken, så jag får se om jag hinner. Annars tar det nog 1-2 veckor.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

Vad har xerox för pixelgaranti? Jasså så det är en MVA panel i XA719i, det trodde jag inte. Då är ju den ett billigare väl än VP191.

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Medlem

de kör med iso 13406-2 (Class 2) standard. Något om 6 pixlar osv.
Ska som sagt ge skärmen en chans till, är nästa också felaktig så kommer jag inte att ta en likadan.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

Vilken skitskärm säger jag bara! (för att reta upp patriotiske Ca[[pp =D) Köp en VX912 istället med nollpixelgaranti. Jag fick ingen död.

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk

Viewsonic har inte zero pixel fault warranty utan zero dead pixel. Med andra ord så accepteras döda subpixlar.

Visa signatur

db^

Permalänk
Medlem

Sitter det en glasruta framför eller? Panelen ser på tok för blank ut imo.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Någon slags ruta sittar framför, det stämmer. När datorn är avslagen är den mycket reflekterande, men när man slår på den är det knivskarp bild och lite eller ingen reflektion (för mig i varje fall).

Finns nog ingen skärm som har garanti för minsta lilla subpixel, men detta var bara för många.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk

Jodå. LG, Samsung och Philips har skärmar med nolltollerans.

Visa signatur

db^

Permalänk
Medlem

Samsung har suspenderat deras nolltolerans eftersom det inte gick som de tänkt, för många reklamationer. Åtmindstonde på deras nyare skärmar, som 930bf

Visa signatur

.
.
.

Permalänk

Källa på det? 930BF är en vanlig 4ms skärm, inget State-of-the-art, den är antagligen inte ens tänkt att ha sådan garanti.

Dagens 4ms-skärmar är för övrigt ett idiotiskt påhitt som bara mättar marknadens låg-responstid-hysteri - inte snabbare än 8ms-panelerna.

Visa signatur

db^