Permalänk
Medlem

Ok köpte min Belkin igår kväll, har precis börjat testa den nu.. hittills ett problem, när man ska ansluta kablarna i routern, finns det nästan ingen plats mellan öppningarna vilket gör det svårt att ansluta 2 kablar bredvid varandra, jag har nu 2 datorer och lagt kablarna pararellt så ingen nuddar varandra.

nån som har nått önskemål som jag ska kolla upp?

Visa signatur

Asus A8n-sli deluxe | AMD643200+ 2.0 Ghz, venice | Kingmax 2x512 CL2.5 DDR400 | Geforce 6800 Nu 256mb | Maxtor diamondmax plus 10 160GB sata | original nätaggregat 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoff
Har enorma problem med D-link 804HV och comhem, så har du comhem bredband så köp inte en d-link 804hv. Min router tappar förbindelsen ungefär en gång i halvtimmen om inte oftare.

Tror det beror mer på comhem... min lina tappar också lite då &då.. minst ett par ggr. om dagen

Permalänk
Medlem

sitter med BBB 10Mbit fiber har en D-Link 604 rev D1 med firmware 3.11 funkar bra har haft den i ca 2år. Köpte innan en Linksys router som jag byte ut direkt då den av nån konstig anledning gick sönder efter 1vecka fick pengarna tillbaka så då gick jag o köpte mig en D-Link 604 dessutom billigare och den funkar minst lika bra om inte bättre.

Tror mer det beror på vilken erfarenhet man har om man haft otur med tex D-Link så vill man jue inte gärna köpa det igen.
Jag hade otur med min Linksys ska jag då säga att Linksys är skit? Ska jag då sätta Linksys på sista plats?

erfarenheter av de olika märkena tror jag är största anledningen och sen massa rykten samt skitkastning.

men ja jag tycker jue Cisco och 3Com är bland de bättre grejerna men jag avråder ingen från att köpa D-Link eftersom det duger bra till hemanvändaren.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

Jag har avverkat tre stycken DI-604 routrar från D-Link. Två av dem har brunnit upp (!) dvs. att kretskortet har smält sen lade en bara av helt.

DI-604 är D-Link kanske mest misslyckade modell eftersom den inte klarar av den tunga trafik man har när man utför lite olagliga aktiviteter på nätet.

Jag tror att de flesta som säger "D-Link suger" eller "Jag avråder alla från att köpa en D-link..." har fått denna dåliga erfarenhet från D-links 600-serie som är känd för att ha många problem.

Det är en billig modell som främst är avsedd för 50åringar som bara ska ut och kolla sin mail eller surfa "vanligt".

D-Link tillverkar inte "skit" annars. Jag ska till exempel köpa en ny D-Link DI-824VUP+ i övermorgon som är en helt ny modell (i Sverige).

Om folk skulle lägga lite mer pengar på en riktig router och köpa en regäl DI-804HV för 800:- SEK tror jag att många av er D-Linkhatare skulle bli nöjda.

Sen råder jag också folk att uppdatera sin Firmware eftersom routrar, precis som många spel och andra program har buggar.

Over and out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Belkin är väll ok antar jag, har 2 trådlösa kort from dom, ett PCI och ett PCIMA och dom fungerar utmärkt, förutom på en IBM aptiva men det skiter man ju i

Annars kan jag rekommendera Linksys, en avdelning på Cisco som riktar sig mot privatpersoner.

Jag har en AP från dom och den fungerar underbart, en god vän har även två switchar som rullar på fantastiskt
Sen så är ju sisco själv utmärkt om man får ett vettigt pris

Annars är Netgear och 3Com ett par bra märken.

And that friend might be me? Cisco for the win!

Citat:

Ursprungligen skrivet av maDa
Tror det beror mer på comhem... min lina tappar också lite då &då.. minst ett par ggr. om dagen

Detta beror med stor sannolikhet på att ip-allokeringen för ditt nic/router inte fungerar så bra. SIS900 nic, D-Link routrar och några andra diverse billiga märken har stora problem med detta hos olika operatörer. En uppdatering av drivrutiner/firmware brukar oftast lösa problemet med att det sitter folk med samma mac-adress i nätet

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Hehe, ett jäkla snack om att uppdatera 604'ans mjukvara så fort någon har problem.
Den har väl funnits i en jäkla massa år...uppdaterar dom inte mjukvaran i den från fabriken alls eller?
Tycker ju de flesta problem borde vara lösta redan om den kommer med en hyfsat färsk mjukvara...eller kanske inte

Någon som vet om 704'an är mycket bättre/pålitligare än 604'an?
Är det en nyare, eller en äldre som fasas ut?
Datorbutiken har den inte alls, medans webhallen har några (ej i lager dock) för bara några tior mer än 604'an).
Vet inte vad man ska köpa, men 604'an känns lite säkrare för den säljs ju iallafall överallt, och nån extra printerserver behöver jag nog inte direkt för jag har ingen skrivare ens

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Hur hög throughput kan man förvänta sig av en DI-604? Jag misstänker om att den begränsar min hastighet.
I Tptest får jag alltid dryga de 8 mbit jag ska ha, när det gäller UDP. Men TCP masar sällan över 3 mbit. Detta gäller alla de tre datorerna i nätverket.
Kan det vara min 604 som sätter stopp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Hehe, ett jäkla snack om att uppdatera 604'ans mjukvara så fort någon har problem.
Den har väl funnits i en jäkla massa år...uppdaterar dom inte mjukvaran i den från fabriken alls eller?
Tycker ju de flesta problem borde vara lösta redan om den kommer med en hyfsat färsk mjukvara...eller kanske inte

Någon som vet om 704'an är mycket bättre/pålitligare än 604'an?
Är det en nyare, eller en äldre som fasas ut?
Datorbutiken har den inte alls, medans webhallen har några (ej i lager dock) för bara några tior mer än 604'an).
Vet inte vad man ska köpa, men 604'an känns lite säkrare för den säljs ju iallafall överallt, och nån extra printerserver behöver jag nog inte direkt för jag har ingen skrivare ens

Vet inte riktigt hur det fungerar med licensiering av mac-adresser men själva problemet sitter i att någon i nätet har samma mac-adress som din router och därför kan inte dhcp lånet förnyas på rätt sätt. Förmodligen handlar det om pengar. Istället för att uppgradera firmware fungerar det bra att använda sig av "clone mac" knappen på routerns web-interface. Routern får då utåt samma mac-adress som ditt nic.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Zyxel röstar jag för

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scoc
Jag kör med en D-link DES1008 ..
Kan väl säga som så att det är det sämsta köpet någonsin.

Switchen blir inte varm eller så.
Men, den tappar kontakten med alla datorer _hela_ tiden.
Vissa portar tror att en nätverkskabel är ansluten även fasst en kabel inte är ansluten.

Sämre skit finns verkligen inte.

Min är precis lika dan! Har skickat tillbaka sammanlagt 3st och är inne på min fjärde nu, sen gav jag upp och lever med felen. Uppdaterade till senaste firmwaren från tyska sidan och det funkade dugligt iaf nu över sommaren, men ikväll började den balla ur igen. Den totalhänger sig, ger inget svar vid ping och jag måste gå och starta om den manuellt.

Ska ringa dlink det första jag gör imorgon och försöka häva köpet. Funderar på 3Com OfficeConnect Cable/DSL Router m/4P switch, SPI firewall, VPN från komplett. Är den något att ha eller är det 3coms budgetmodell och samma visa där med?

Mvh Henrik

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farmor_gas
Min är precis lika dan! Har skickat tillbaka sammanlagt 3st och är inne på min fjärde nu, sen gav jag upp och lever med felen. Uppdaterade till senaste firmwaren från tyska sidan och det funkade dugligt iaf nu över sommaren, men ikväll började den balla ur igen. Den totalhänger sig, ger inget svar vid ping och jag måste gå och starta om den manuellt.

Ska ringa dlink det första jag gör imorgon och försöka häva köpet. Funderar på 3Com OfficeConnect Cable/DSL Router m/4P switch, SPI firewall, VPN från komplett. Är den något att ha eller är det 3coms budgetmodell och samma visa där med?

Mvh Henrik

Lägg ner lite mer pengar på det och köp en D-Link 804HV, den rekommenderas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacroNet2004
Lägg ner lite mer pengar på det och köp en D-Link 804HV, den rekommenderas!

Alla vet väll att 3com har betydligt högre kvalite än D-Link ?

Själv har jag en ZoNet 8-port 10/100 swtich.. köpte den för 150spänn beg.. har varit inne på byta ut den många gånger..
men varför? den ger mej 11MBps utan problem. Sålänge den gör vad den ska så klagar jag inte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Alla vet väll att 3com har betydligt högre kvalite än D-Link ?

Själv har jag en ZoNet 8-port 10/100 swtich.. köpte den för 150spänn beg.. har varit inne på byta ut den många gånger..
men varför? den ger mej 11MBps utan problem. Sålänge den gör vad den ska så klagar jag inte

Alla "vet" det på grund av att det är en massa torrent-"nissar" där ute som går och köper en DI-604 för 300:- och tror att den ska palla trycket som krävs att vara på dag ut och dag in och routa trafik.

De som sedan upplever besvikelsen över att den går sönder på grund av trycket går direkt in på forum och smutskastar märket. Jag menar bara att om man köper lite regälsa saker rån början som klarar av ens olaga aktiviteter på nätet så skulle de inte haft problemet från första början.

Som jag sagt innan har jag avverkat 3st DI-604. De har gått sönder en efter en eftersom de ine pallat trycket. DI-604an är till för små kontor samt hemmaanvändare som inte har så mycket trafik utan som bara är unte och hämtar mail samt surfar lite smått.

DI-804HV och DI-824VUP+ är designade för att hålla. Köp dem och ni blir nöjda, både med routern och med D-Link.

Ett sista ord, köp inte de billigaste sakerna ni kan hitta, detta gäller alla märken eftersom med pris följer OFTAST kvalitè.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacroNet2004

Lägg ner lite mer pengar på det och köp en D-Link 804HV, den rekommenderas!

Någon ny D-Link blir det inte! Jag vill inte kasta skit över märket, dom har säkert andra bra produkter men jag har tappat förtroendet för dem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacroNet2004

Alla "vet" det på grund av att det är en massa torrent-"nissar" där ute som går och köper en DI-604 för 300:- och tror att den ska palla trycket som krävs att vara på dag ut och dag in och routa trafik.

TEXT

Min 604:a har aldrig hängt sig då, utan enbart när jag surfat. Man vill gå in på en hemsida och helt plötsligt fungerar det inte, försöker då komma in på routern vilket inte går så man får gå och dra ur sladden för att den ska hoppa igång. För mig har 604:an varit en nitlott i alla fall.

Permalänk
Medlem

DI 604

Min 604 har tvärdött, den har funkat hyfsat under de 2 år jag haft den. Har låst sig ett par gånger i veckan o man tappat fart i bland. Har fått 16-17 mbit i TP_test med den. Då bor jag nästan 1600 meter från stationen. Nu blir det en 3Com OfficeConnect Cable/DSL Router m/4P switch, SPI firewall, VPN

Bye bye

Visa signatur

Aceman

Permalänk
Medlem

D-Link, Belkin, Netgear - alla kan strula. Man ska inte förvänta sig underbar kvalitet av budgetprylar.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Avstängd

gör om en gammal dator till router isstället..

Permalänk
Avstängd

Jag har en dlink 4300 gaming router mot min telia24/1 adslanslutning och har för nuvarande en uptime på routern på 83 dagar står det inne i routerns config med tung trafik mot nätet i princip dygnet runt.
Nja nu ljög jag lite glömde att tiden blev nollad när jag uppdaterade firmwaren i routern i början av januari.

Den är knappt ens 35 grader under tung last:))

Köpte denna router i december förra året när det var drive på db eller komplett.

990kr och så fick jag battlefield 2 på köpet.

Verkar mer som att man får vad man betalar för,men så är ju detta min första router så jag kan ju ha fel:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Har själv köpt en Dlink 514 och 524, båda kör på utan problem.

Permalänk
Medlem

Ja Dlink är mysko.

Kolla den här tråden: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=57225...

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Avstängd

ja köper du nåt som kostar under 1000 spänn så vad förväntar du dig?

Köper man billigt skräp så får man leva med det.

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Jag kör med Dlink DGl-4100 , firmware 1.6, kan inte annat än rekommendera den. Snabb i webinterfacet, lätt att förstå sig på även som noob.
Bromsar inte trafiken, får ca 90-95mbit upp och ner och stabil.
Har haft en del dlink prylar innan som strulat som fan, men denna funkar faktiskt bra.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk

håller med d-link suger !!

Permalänk

Använde d-link 804 innan, men hade väldigt mycket strul med internet och kör just nu med linux server.
Kan rekommendera m0n0wall också som någon sa, väldigt lätt att installera och lätt att använda.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Använde en Di-804 här hemma förra året, fyra portar la av. Samt att routern tappade uplinken konstant. Kör med Netgear numera här hemma, fungerar felfritt - har aldrig haft några problem.

En inkompetent it-admin har smällt in en DI-604 på kontoret (ett nätverk med drygt, 40datorer). Fungerar långt ifrån utmärkt, skiten droppar konstant ner nätverket vilket leder till att jag får springa in och reboota skiten x:antal dagar / vecka. Det irriterande är att jag får inte byta ut routern mot en som kör m0n0wall som ex.

Min rekommendation; Ge blanka f-n i att köpa D-link. Dem tycks ha en tendens att skicka ut oerhört många "måndagsexemplar"!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Inget som hellst fel på D-Link, jag har då aldrig haft problem med min DI-713P, kört med den sen jag fick ADSL (För 4-5 år sedan)

Permalänk
Medlem

Lite oft kanske, men det där med att göra om en gammal dator till en firewall, är det något svårt?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av forcevision
håller med d-link suger !!

Men ni fattar ju fortfarande inte,vill man ha en bra men lite dyrare router som har gigabit portar (4 stycken) + trådlös 108mbit så är dlink dgl4300 det bästa som finns,det finns till och med färdiga spelinställningar med i routern som man bara behöver bocka för så prioriterar man sin gamingtrafik.

Den stödjer med sin nyaste firmware över 100 onlinespel:-)

Och ja man kan fortsätta att tanka sina semesterfilmer i bakgrunden utan att tappa en endaste ping när man lirar online,jag kör både BF2 och gamla goda Q3 online hela tiden och när jag kör på svenska servrar så kommer jag aldrig över 20 i ping om det inte är nåt fel på servern man spelar på:-)

Och då blir routern inte ens fingervarm när den ligger under max load:-)

MvH alban

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Tog med min D-Link 604 ut till en kompis för en vecka sedan och skjöt den... Den bad om det.

Edit: se bilder här: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=58015...

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Tog med min D-Link 604 ut till en kompis för en vecka sedan och skjöt den... Den bad om det.

Edit: se bilder här: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=58015...

Aha, trodde du hade missuppfattat det här med att öppna portar

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte