Permalänk
Medlem

Vettigt system?Frantic :)

2st-> 512MB DDR PC3200 400MHz
AMD Athlon 64 3700+ 2,2GHz / 1024KB Socket 939 (Box) (90nm) (San Diego)
Asrock - Socket 939 - ALI1689 (939A8X-M) - 8CH / SATA / Raid / Lan
Asus GeForce 6600 Extreme 128MB Tv-Ut / DVi (PCI-Express)
Codegen Power Supply (PSU) 400W
LG Intern IDE DVD±RW 12x (Dual Layer) - Silver (Bulk)
Maxtor 200GB SATA DiamondMax 10 NCQ (7200RPM / 8MB Cache / SATA)
X-Case Phantom Miditower - Silver med Fönster, 80 och 120mm (ej PSU)

Då jag inte vet vad det är för märke på minnena så behöver ni inte fråga:P är inte heller ute efter att klocka datorn, det jag undrar är fall det ser bra ut...Kommer kosta mig 8285:- exkl. frakt

Visa signatur

Man får vad man betalar för...

Permalänk
Medlem

haha Najs topic

Ang ditt systemså är detta bättre: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=139976. Vill du ha större hd? Ta en dvd rom istället för brännare och lägg det op hd:n

Speciellt om det är spel som är prioritering 1.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
haha Najs topic

Ang ditt systemså är detta bättre: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=139976. Vill du ha större hd? Ta en dvd rom istället för brännare och lägg det op hd:n

Speciellt om det är spel som är prioritering 1.

Frantic du är min idol:P

Spel och "semester"films dator skall det vara till, skall ta mig en titt på det systemet som du angav nu:P

Edit: Vill ha "kraftigare" cpu utan att klocka

Visa signatur

Man får vad man betalar för...

Permalänk
Medlem

Om du tänkt spela så kan jag råda dig att ta ett bättre grafikkort, eftersom det belastas mer på grafikkortet än processorn.

Jag skulle nog ha tagit en AMD 64 3500+ och ett X800XL eller 6800GT.

Processorn ligger på samma hastighet, men skillnaden är olika kärnor och 1 MB L2 Cach i San diegon.

X800XL och 6800GT är nog de mest prisvärda korten ute på marknaden just nu.

Om det blir för mycket pengar, ta en AMD 64 3000+ och ett X800XL.

Permalänk
Medlem

Har funderat på ett 6800 kort då jag fallit för nvidia...blir dock för mycket pengar...Som sagt, vill inte behöva klocka nånting, dels ha en "kraftig" prolle...får se vad som händer då jag har ändrat mig vad gäller ALLT i hela systemet dom senaste 4 dagarna...

Visa signatur

Man får vad man betalar för...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToTo
Har funderat på ett 6800 kort då jag fallit för nvidia...blir dock för mycket pengar...Som sagt, vill inte behöva klocka nånting, dels ha en "kraftig" prolle...får se vad som händer då jag har ändrat mig vad gäller ALLT i hela systemet dom senaste 4 dagarna...

Jag står kvar med mitt förslag: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=139976 tro mig det är riktigt bra för den slanten. Skillnaden om du byter cpu blir betydligt mer i plånboken än i prestandan.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

3200+ kostar väl inte alltför mycket, vet däremot inte om det är mycket mer prestanda för pengarna :D. Men det låter mycket bättre än en 3000+, vet inte varför...

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
3200+ kostar väl inte alltför mycket, vet däremot inte om det är mycket mer prestanda för pengarna :D. Men det låter mycket bättre än en 3000+, vet inte varför...

Jo det är sant. hoppet penga messigt kommer efter det.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Ioförsig skulle han inte klocka och en 3200+ är väl på 2.0ghz, men jag vet inte om det är så stor prestandaskillnad, är inte så haj på allt det här.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

varför gör dom så massa olika:) kan inte bestämma mig!!!!

Visa signatur

Man får vad man betalar för...