nya programmarkeringen i startmenyn

Permalänk
Medlem

nya programmarkeringen i startmenyn

Hej!

Är det någon mer än jag som stör sig på att windows markerar alla nyligen instalerade program genom att ändra färg på deras mappar och genvägar i startmenyn? Undrar om någon vet om det finns någon inställning någonstans eller ett värde i registret som inaktiverar detta?
Vore tacksam för svar eftersom jag börjar störa mig grymt mycket på markeringen.

Visa signatur

Deus Ex Machina

Permalänk
Medlem

Högerklicka vid startmenyn - Egenskaper - Startmenyn - Anpassa - Avancerat - Kryssa bort "Markera nyinstallerade program".

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Ahh najs, har inte sett det förut.
Tack så mycket

Visa signatur

Deus Ex Machina

Permalänk
Gäst

Edit: såg redan ett svar

Permalänk

Hur får man bort att program som inte används så ofta döljs då?

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endless Nameless
Hur får man bort att program som inte används så ofta döljs då?

Högerklicka > Egenskaper > Antal program på Start-menyn 0 sedan lägger du till program i menyn själv genom "Fäst på startmenyn" när du högerklickar på en ikon/exe-fil.
eller om det är att det ska dölja tray: Högerklicka > egenskaper > "Dölj inaktiva ikoner"

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Högerklicka > Egenskaper > Antal program på Start-menyn 0 sedan lägger du till program i menyn själv genom "Fäst på startmenyn" när du högerklickar på en ikon/exe-fil.
eller om det är att det ska dölja tray: Högerklicka > egenskaper > "Dölj inaktiva ikoner"

Syftade mer på denna finessen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endless Nameless
Syftade mer på denna finessen.

Egenskaper, start-menyn, anpassa, avancerat, bocka av anpassad.

Detta fungerar bara med klassiska start-menyn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII

Ahh, därför jag inte visste om det då.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII

Perfekt

Visa signatur