Sambeställning 2 från kina, Nu Peltiers, LCD och Leds!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
nej tyvärr fattar inte rikgit hur man ska fylla i den finns ett kvitto och skit.. måste fråga i posten.

Haha... okej.
Jag har aldrig själv fyllt i något sånt så jag vet inte. Jag brukar aldrig köpa färdiga paket utan slänger bara över paketet+adresserna så får posttanten fixa adresslappen med PF å sånt skit

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
är du säker att det kommer få plats? annars är det bara att betala in.

Har du fått dina saker?

Det är ju det största brevet dom har, så det borde väl få plats.

Jag har betalat för ett 2kg M vaderat kuvert med porto för 55kr, och 2kg XL kostar 30 kr mer. Så jag skickar in det imorgon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
...
använd den här: http://www.hebeiltd.com.cn/?p=contact och fråga hur du exakt ska göra. vet inte själv. de svara inom 24h på mail.
...

Tackar för det. Jag är inte den som stressar, gör det tillräckligt på jobbet. Jag tackar för länken och tiden du har lagt ned Bio på denna sambeställning.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Nån som har hittat nåt kopplinsschema än till den grafiska LCD? Har gogglat som en dåre men inte hittat nåt av värde. Om nån har kan vi vara snälla och dra iväg ett PM snälla.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
Nån som har hittat nåt kopplinsschema än till den grafiska LCD? Har gogglat som en dåre men inte hittat nåt av värde. Om nån har kan vi vara snälla och dra iväg ett PM snälla.

varför inte posta här? så får alla som beställt grafiska del av schemat?

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
era prylar kommer då jag får in kuvert. Jag ivll gärna bli av med alla

Har du skickat iväg grejerna till dem som beställt mer än vad som ryms i vadderade påsar (t.ex. jag)? Om inte, när gör du det? Jag börjar bli lite otålig här borta...

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.

Permalänk

de hade bara ett paket när jag var där riktigt fattigt ställe. Men jag ska fixa nästan allt nu i helgen, postar på måndag så har ni det på tisdag-onsdag.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

jag hittade ett som var bra.. ska försöka hitta det igen så jag kan lägga upp det här

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk

drar till posten för att köpa mig lite kuvert fick telefonsamtal att de fått in lite kuvert.

EDIT: Så där ja, nu ska jag packa allt under helgen. Sen posta det då ska större delen få allt nästa vecka.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Och de som de saknas saker för? Skickar du pengar i brevet eller för du över via bank?

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk

bank. Annars måste jag börja växla och skit Men jag tror det blir lättast att ta det senare, ni som inte har det ni ska kan ju skicka PM till mig så är jag medveten om det.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Hade uppskattat det DezzeZ!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

är min lcd påväg?

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Inaktiv

Sådär typiskt glömde förra precis och nu kommer man försent till den här också aja man får väl överleva..

Permalänk
Medlem

Det använde jag mig av. fast jag satte en potentiometer till backlighten också så man kan sänka den eller stänga av den.
Detta kan vara rätt smidig om man som jag ska ha den i fronten på sin barebone

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk

simonsky, de flesta kommer vara på väg efter helgen.

Måste bara fråga för jag är noob på det här med att läsa scheman, de här GND (jord) och +5V som slutar bara så där. Vart ska man löda fast dem? +5V kan man få från molex, och GND, är det där?

kommer säkert paja min lcd.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

där det står gnd grund är jorden svart kabel i en molex löd fast alla sånna på en svart kabel idatorn.. sen där det står 5+ de löder du fast på en röd kabel i datorn förslags vis på en molex..

edit: eller ska alla gnd anslutas ivarandra? blir ju typ samma sak ändå ju..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

mm, skulle vara lätt om man löder ihop alla GND och sen löder fast den i en molex. Sen tar alla 5v och sätter på samma?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

WAH ! Paxmax got (some of) hiz stuff !!!

En rejäl! positiv överaskning var att s30w6c 1W LEDsen faktiskt kom!?!?
Biohax!?! du sa ju att dom va borta...ju? nåja, jag förlåter dig MER än GÄRNA för det.
Det betyder att jag kommer få ny FLÄSKIG belysning för hjälmen/cykeln i vinter !!!!

Ok, då fattas det bara 64kr i gods på min beställning.

Då får jag snacka med besthongkong om de 60st LEDs för trappen/hallen osv...

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som saknar mina grejjer eller? Hoppas dom kommer snart, så att jag inte blir bortglömd

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
simonsky, de flesta kommer vara på väg efter helgen.

Måste bara fråga för jag är noob på det här med att läsa scheman, de här GND (jord) och +5V som slutar bara så där. Vart ska man löda fast dem? +5V kan man få från molex, och GND, är det där?

kommer säkert paja min lcd.

GND är jord och är det hittar du i de svarta kablarna som kommer ut ur nätaggregatet ditt, och 5V får du ur en röd kabel. Eller så gör du som jag och klipper valfri usb-sladd och tar kontakten från den och plockar ur 5V och jord på det sättet. Men det är ju en smaksak, det beror på hur man tänkt att använda den.

Jag lödde efter ett som schema som verkar vara likadant som det som Dezzez använde och det funkade fint:
Bild 1
Bild 2

Edit: Förresten så skulle jag vara tacksam om någon visste om någon motsvarighet till Drivlinx port i/o driver som funkar under windows xp x64?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paxmax99
WAH ! Paxmax got (some of) hiz stuff !!!

En rejäl! positiv överaskning var att s30w6c 1W LEDsen faktiskt kom!?!?
Biohax!?! du sa ju att dom va borta...ju? nåja, jag förlåter dig MER än GÄRNA för det.
Det betyder att jag kommer få ny FLÄSKIG belysning för hjälmen/cykeln i vinter !!!!

Ok, då fattas det bara 64kr i gods på min beställning.

Då får jag snacka med besthongkong om de 60st LEDs för trappen/hallen osv...

jo men jag kan trolla ska du få se
ne men jag hade för mig att s30:orna var inte med. Men jag kollade en extra gång och såg dem.
Gillar du mitt tejpande ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
Är det bara jag som saknar mina grejjer eller? Hoppas dom kommer snart, så att jag inte blir bortglömd

nej, du och rätt många till. Men posten fick slut på kuvert, därför det tar tid. Men jag ska packa i helgen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audiochicken

GND är jord och är det hittar du i de svarta kablarna som kommer ut ur nätaggregatet ditt, och 5V får du ur en röd kabel. Eller så gör du som jag och klipper valfri usb-sladd och tar kontakten från den och plockar ur 5V och jord på det sättet. Men det är ju en smaksak, det beror på hur man tänkt att använda den.

Jag lödde efter ett som schema som verkar vara likadant som det som Dezzez använde och det funkade fint:
Bild 1
Bild 2

Edit: Förresten så skulle jag vara tacksam om någon visste om någon motsvarighet till Drivlinx port i/o driver som funkar under windows xp x64?

okej tack, ska se om jag kan ha det till hjälp.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audiochicken
GND är jord och är det hittar du i de svarta kablarna som kommer ut ur nätaggregatet ditt, och 5V får du ur en röd kabel. Eller så gör du som jag och klipper valfri usb-sladd och tar kontakten från den och plockar ur 5V och jord på det sättet. Men det är ju en smaksak, det beror på hur man tänkt att använda den.

Jag lödde efter ett som schema som verkar vara likadant som det som Dezzez använde och det funkade fint:
Bild 1
Bild 2

Edit: Förresten så skulle jag vara tacksam om någon visste om någon motsvarighet till Drivlinx port i/o driver som funkar under windows xp x64?

Vilket program använder du till din LCD?

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DezzeZ
Vilket program använder du till din LCD?

På bilden där använder jag bara ett program som testar om lcd:n funkar och man kopplat rätt över huvud taget, KS0108 lcd test. men det finns väl rätt många program som stödjer ks0107/ks0108-displayer. LCDhype är det enda jag kommer på såhär på en gång.

Permalänk
Medlem

kan någon vara snäll och skicka länken till kinasidan?

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xburk
kan någon vara snäll och skicka länken till kinasidan?

www.hebeiltd.com.cn

Permalänk
Medlem

http://www.hebeiltd.com.cn/

Dom säljer dock inte LCD-displayer just nu eftersom dom har problem med sitt exporttillstånd, men dom säger att det ska vara fixat snart.

Permalänk
Medlem

Tack!

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Hedersmedlem

harr harr, undra när mitt paket ligger på lådan >_<

Permalänk
Medlem

Är allt skickat nu?

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |