[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Entusiast

Någon som vet hur jag kan få mina egna debuffs/dots att bli större under spelarens porträtt samt att alla är först i listan? Vill inte ha nån jättekomplicerad mod, utan bara nån som gör det. Som affliction lock så behöver jag lite mer koll på mina dots än en blandad debuff listan med 40 prylar på.

Tack på förhand.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Någon som vet hur jag kan få mina egna debuffs/dots att bli större under spelarens porträtt samt att alla är först i listan? Vill inte ha nån jättekomplicerad mod, utan bara nån som gör det. Som affliction lock så behöver jag lite mer koll på mina dots än en blandad debuff listan med 40 prylar på.

Tack på förhand.

Tror nog inte att du behöver en addon för detta, prova att gå in på interface och kolla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Tack på förhand.

Du kan ju alltid fixa X-Perl unitframes, snygga och enkla att förstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacy:

Du kan ju alltid fixa X-Perl unitframes, snygga och enkla att förstå.

Alla har sin egen smak men känner ändå att jag måste säga att X-Perl är fan något av det fulaste moddet jag någonsin sett..

För debuffs så kan jag rekommendera Power Auras Classic, NeedtoKnow, Classtimers. Lätta att konfigurera och gör det lätt att se vad som är uppe och hur länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doz3r:

Alla har sin egen smak men känner ändå att jag måste säga att X-Perl är fan något av det fulaste moddet jag någonsin sett..

För debuffs så kan jag rekommendera Power Auras Classic, NeedtoKnow, Classtimers. Lätta att konfigurera och gör det lätt att se vad som är uppe och hur länge.

Meh, du har ju ingen stil!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacy:

Meh, du har ju ingen stil!

Haha x-perl är nog ändå det fulaste mod någonsin. Pitbull eller skuf är vad som gäller. (grid som raidui)

så här ser min ut: (notera ironin... 1min 50 sec roleplay, 15sec to server shutdown)

(lite gammalt SS, självklart har jag tweakat det lite mer....)

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Håller på att göra ett nytt UI, nästan klar:

Några tips?

http://img826.imageshack.us/img826/7213/wowscrnshot0729100306... för hel bild

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Först, skulle jag rekommendera att skicka hälften av dina guldmynt till mitt account.
Sen angående ditt ui, så tycker jag att du kan flytta ner dina unit frames och Recount längre ned, så att du får bättre syn. För jag brukar fixa till det så att det blir så litet som möjligt så att man kan se allt som händer.

Permalänk
Medlem

Så ser det ut för tillfället, har snott pitbullsetup och lite annat smått av en snubbe från EJ.

Klicka för stor bild.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Mitt senaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacy:

Först, skulle jag rekommendera att skicka hälften av dina guldmynt till mitt account.
Sen angående ditt ui, så tycker jag att du kan flytta ner dina unit frames och Recount längre ned, så att du får bättre syn. För jag brukar fixa till det så att det blir så litet som möjligt så att man kan se allt som händer.

Ok tack! Har försökt göra det så bra som möjligt, har ingen aning var jag ska lägga unitframes dock.. Finns inte så mycket plats nere vid actionbars.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Undrar om något vet ett addon som fungerar som en "panel", dvs att man kan lägga alla sina bars, actionframes, mätare osv på den för att göra en snygg avskärmning från resten av sitt interface.

Edit: Jag har testat KGpanels men jag får det inte riktigt att fungera. :-s Man måste hålla på och importera egna bilder och det har jag ingen lust med, jag vill bara ha en enkel svart ruta som ligger längst ner på skärmen som jag kan lägga allt på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Undrar om något vet ett addon som fungerar som en "panel", dvs att man kan lägga alla sina bars, actionframes, mätare osv på den för att göra en snygg avskärmning från resten av sitt interface.

Edit: Jag har testat KGpanels men jag får det inte riktigt att fungera. :-s Man måste hålla på och importera egna bilder och det har jag ingen lust med, jag vill bara ha en enkel svart ruta som ligger längst ner på skärmen som jag kan lägga allt på.

KGpanels är enkelt att hantera, om du behöver hjälp kan jag hjälpa dig att trixa lite med det. Du behöver inte importera bilder utan det har "solid" inbyggt som du kan fixa med, skicka mig ett PM här om du behöver

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som är hajj på Healbot? Skulle vilja fixa mina bars lite snyggare och göra det enklare att heala i raider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Browing:

Någon som är hajj på Healbot? Skulle vilja fixa mina bars lite snyggare och göra det enklare att heala i raider.

Aldrig kört healbot men om du kunde tänka dig att byta till Grid och Clique (i princip samma sak, men mycket snyggare Imo) så kan jag hjälpa.

Visa signatur

Permalänk

Nu varande Ui

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doz3r:

word, pitbull regerar

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Mitt nya.. Snart är min 8e lvl 80 klar:) då försvinner den fula xp raden

Permalänk
Medlem

Det är nämligen så att jag har förökt att fixa en addon nu ett bra tag. Har kollat igenom det mesta på wow.curse men hita inget som liknade just den. Det jag letar efter är ett clean UI till wow för mage. Som PvE går jag arcane och som PvP går jag frost. Den addon jag har hittat finns här: YouTube - Blood Legion vs The Lich King (10) - World First (Part 2 of 2)

Det är så jag vill ha det, och jag är rätt så usel på addons saker men skulle helst villja ha som honom. Dvs buffens är på ett sepparat ställe tillskillnad från de andra. Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Så här lirade jag en gång i tiden.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro/Gen3 Socket1155 | i5 2500K @ 3.3 GHz | Gainward GeForce 660Ti | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB 555/515 | WD Green 2TB | 500W Fractal Design | Corsair Carbide 500R |
Qpad 5K |Razer Goliathus | Steelseries 6GV2 | Steelseries Siberia V2 Red | Samsung 27" Full HD |

Permalänk
Medlem

Nya UI.

Permalänk
Medlem

Här har ni mitt UI på LK :>

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Avstängd

Vol'Jin är fokus och inte target.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Tack på förhand.

Classtimer är att rekomendera för detta.
Ovanför min targetframe .... (gammalt, ej färdig UI)

Fullsize - http://img830.imageshack.us/img830/1258/wowscrnshot121909224358.jpg

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Kanske jag som e kass men jag hittar ingen enkelt addon för att visa CD på knapparna i Bartender 4. Hade cooldowncount förut men den vill inte funka längre. Har ni några tips?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Kanske jag som e kass men jag hittar ingen enkelt addon för att visa CD på knapparna i Bartender 4. Hade cooldowncount förut men den vill inte funka längre. Har ni några tips?

OmniCC bör göra jobbet

Visa signatur

Dator: [i5 750 @ 3.6 GHz] [Asus P7P55D Pro] [2x2 GB Corsair Dominator] [Evga GTX 460 SC SLI] [WD Caviar Black 640 GB + 2.5 TB Lagring] [Corsair TX750W] [Corsair Obsidian 800D] [3x Benq 2420HDBE]
Vattenkylning: [EK Supreme HF] [2x EK VGA Supreme HF] [EK DCP 4.0] [EK 250ml Res] [XSPC RX360]

Permalänk
Medlem

Hur får man bilden att bli så "ut zoomad" som på vissa filmer/bilder?

Vore najs om man själv kunde få sådan bra överblick vad som händer runtomkring...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZZo:

OmniCC bör göra jobbet

Hatten av. Ska testas.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Hur får man bilden att bli så "ut zoomad" som på vissa filmer/bilder?

Vore najs om man själv kunde få sådan bra överblick vad som händer runtomkring...

Skriver du /console cameraDistanceMax 50 i chatten eller i ett macro så kan du zooma ut längre

Visa signatur

Dator: [i5 750 @ 3.6 GHz] [Asus P7P55D Pro] [2x2 GB Corsair Dominator] [Evga GTX 460 SC SLI] [WD Caviar Black 640 GB + 2.5 TB Lagring] [Corsair TX750W] [Corsair Obsidian 800D] [3x Benq 2420HDBE]
Vattenkylning: [EK Supreme HF] [2x EK VGA Supreme HF] [EK DCP 4.0] [EK 250ml Res] [XSPC RX360]

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Vad är det för UI du använder actionbars? Tänkte mest på att du har fått den avkortat från blizz egna.

Visa signatur

Mvh
Stefan P
stefan@eXzoneLan.com
http://www.eXzoneLan.com
Hälsinglands största LAN-Party.