[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefanpettersson:

Vad är det för UI du använder actionbars? Tänkte mest på att du har fått den avkortat från blizz egna.

Det är bara Blizzard's egna. Med UI scale.
Options > Video > UI Scale.

inkui

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Skrivet av inkui:

Det är bara Blizzard's egna. Med UI scale.
Options > Video > UI Scale.

inkui

Nä det är ju indet det dära heller, för om du tar en titt igen så saknas det bags, och mini settings bar,

Visa signatur

Mvh
Stefan P
stefan@eXzoneLan.com
http://www.eXzoneLan.com
Hälsinglands största LAN-Party.

Permalänk
Medlem

Nä det är ju indet det dära heller, för om du tar en titt igen så saknas det bags, och mini settings bar,

Aww.. kunde varit. Då har jag faktiskt ingen aning. Sorry!

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Vad är det för UI du använder actionbars? Tänkte mest på att du har fått den avkortat från blizz egna.

Bartender4 är det som används..
Mitt ui ser lika ut och jag har Bartender4.
Det går där att välja vad som ska visas och hur det ska visas..
Demonerna på sidona kan du byta mot lejon tex..
Bartender4 är ruskigt användarvänligt när man har satt sig ner och pillat lite med det..

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Jag har inte lirat wow på ungefär 3 år så har glömt bort det mesta, därför tänkte jag fråga er om ni har något bra tips på en ny snygg UI?
Den ska helst passa till alla klasser då jag gillar att variera mitt spelande.
Skriv också gärna ner en snabb förklaring hur man lägger in nya UI, tror inte jag kommer ihåg.

Och om någon har några tips på lite Addons man borde ha nu i Litch King så uppskattar jag det verkligen om ni delar med er:)

Dom klasser jag spelar mest med är Priest, Warrior, Rogue och Mage, om det har någon betydelse.

Tack på förhand.

//Orcen

Permalänk
Medlem

Finns inte många ui addon som är uppdaterade sen efter den nya patchen... Ett tag efter att cata kommit ut så lär de väl komma uppdatering för allt:)

Permalänk
Avstängd

Ber om ursäkt för väldigt sent svar. Det jag använde var oUF tillsammans med oUF Hypocrisy. Fungerar dock tyvärr inte längre.

Bottendelen med mina actionbars var nMainbar Inte heller uppdaterad tyvärr. Så har en helt ny jag kan posta senare

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Finns det någon fungerade version av questhelper i 4.01 ?

Offtopic fråga:
Vart tusan får man Find Minerals någonstans i Litch King? Tog upp mining i Orgrimmar men fick bara Smelting, detta förvånade mig.
Mitt andra profession är Herbalism..hittar Find Herbs mineraler också eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orcen222:

Offtopic fråga:
Vart tusan får man Find Minerals någonstans i Litch King? Tog upp mining i Orgrimmar men fick bara Smelting, detta förvånade mig.

Nej questhelper har lagts ner.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orcen222:

Offtopic fråga:

Va? Du trackar minerals och blommor som alltid, genom att högerklicka på minimapen.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orcen222:

Offtopic fråga:

Det är inga "spells" längre, finns trackingbutton vid minimapen där du väljer vad du vill tracka, ta en kik där :).

EDIT:

OoC:

InC:

Precis börjat spela igen efter 6-7 månaders uppehåll..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Det är inga "spells" längre, finns trackingbutton vid minimapen där du väljer vad du vill tracka, ta en kik där :).

EDIT:

OoC: http://screenshot.xfire.com/s/106594671-4.jpg

InC:

http://screenshot.xfire.com/s/106594731-4.jpg

Precis börjat spela igen efter 6-7 månaders uppehåll..

Oh, tackar: )

Snyggt UI föresten, jag gillar hur rent det är!

Permalänk
Medlem

Och ännu ett nytt UI:

Klicka för orginalstorlek

Permalänk
Medlem

Den som är observant ser min guildes dumhet i chatten
Lägger uppe en bild senare från min main.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doz3r:

Skön layout!

Permalänk

Jag tänkte börja lira WoW igen nu när Cataclysm kommer (skippade WoTLK). Men vet ni något bra addon som ger health och mana bars mitt på skärmen, som halvcirklar, fast mer kantiga? Visar även fiendes liv och mana. Jag kommer tyvärr inte ihåg namnet på den, men jag gillade den skarpt. Sin egna char hamnar som i mitten av "halvcirklarna".

Nvm hittade. Det var DHUD jag tänkte på.

http://media.curse.com/Curse.Projects.ProjectImages/18857/160...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orcen222:

Oh, tackar: )

Snyggt UI föresten, jag gillar hur rent det är!

man tackar

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Vilken ui updater ska man använda sig av nuförtiden?
Använde wow matrix när jag spelade senast

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirdonia:

[URL="http://img408.imageshack.us/i/bogasgeni.jpg/"]

Den som är observant ser min guildes dumhet i chatten
Lägger uppe en bild senare från min main.

Grymt snygg layout, Vad har du för addons?

//Tompa

Visa signatur

OCZ DDR2 PC6400 4096MB | GTX 460 Hawk | Amd64 X2 6000+ @ 3.3Ghz | MSI K9N SLI-2F | Fatilty x-treme 7.1 | HAF-932 | Corsair hx750w | Thermaltake Bigwater 745 |

Permalänk

Här är min enkla men i min mening trivsamma och effektiva UI, den kan behöva poleras men är i övrigt riktigt bra tycker jag.

Uploaded with ImageShack.us

Permalänk
Skrivet av Orcen222:

Är en person som har tagit hand om QH nu så det funkar nu ifalll du inte redan visste det

Permalänk
Medlem

All creds till Sockz0r (Nedladdning här!)

Gjort några få ändringar

Permalänk

snubblade över en rolig liten addon för ett tag sen.
själva namnet "comic" och beskrivningen utav den fick mej att ladda ner den.

varje gång du får en critical så blir det som serien batman från 70 talet,"kapoow","crunch","chop" (och en massa mer) dyker upp på skärmen(ni som sett serien vet hur det ser ut) och ljud effekterna är helt suveräna...gör man tillräckligt bra med DPS,så är det en röst som säger "holy shit" och en gubbe dyker upp som det står impressive på.
sen har dom tagit lite från unreal tornament med,"double kill",multi kill","mega kill" osv beroende på hur mycket och hur fort man dödar.

sen är det så mycket mer,hoppar man så låter det "boing",her på man på sprint på druiden tex så är det ljud effekter från gonzales(den där snabba musen ni vet),får man en critical med en healing spell så sjunger dom "halelulja",dör man så blir det olika kommentarer bla kommentaren från aliens "game over man,its game over"...flyger man in i en ny zon så spelas melodier från gamla spel,bla super mario.

ja,jag gillar detta iaf,det ger en liten extra kick ifrån den tråkiga "vardagen" i spelet,blir liksom som att man vill he på ljudet på spelet och lyssna:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

snubblade över en rolig liten addon för ett tag sen.

varje gång du får en critical så blir det som serien batman från 70 talet,"kapoow","crunch","chop" (och en massa mer) dyker upp på skärmen(ni som sett serien vet hur det ser ut) och ljud effekterna är helt suveräna...gör man tillräckligt bra med DPS,så är det en röst som säger "holy shit" och en gubbe dyker upp som det står impressive på.
sen har dom tagit lite från unreal tornament med,"double kill",multi kill","mega kill" osv beroende på hur mycket och hur fort man dödar.

sen är det så mycket mer,hoppar man så låter det "boing",her på man på sprint på druiden tex så är det ljud effekter från gonzales(den där snabba musen ni vet),får man en critical med en healing spell så sjunger dom "halelulja",dör man så blir det olika kommentarer bla kommentaren från aliens "game over man,its game over"...flyger man in i en ny zon så spelas melodier från gamla spel,bla super mario.

ja,jag gillar detta iaf,det ger en liten extra kick ifrån den tråkiga "vardagen" i spelet,blir liksom som att man vill he på ljudet på spelet och lyssna:)

Den blir det att prova! allt för att motivera att sätta på In-game Ljudet ^^ tackar.

Visa signatur

"Suicide is man's way of telling God, 'You can't fire me - I quit.'" Bill Maher.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Tog bort några inlägg som inte hörde hit.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Tipps på ett addon som bla. visar hur många spelare det är på just din realm som är inloggade jusst nu..
Man kan även se vilka klasser som är online + en jäkla massa annat jag inte satt mig in på än...
På min server var det 360 Aliance och 475 Horde online kl 9 i morse tex..

CensusPlus - Addons - Curse

Permalänk
Medlem

[QUOTE="mangemani;10607973"]snubblade över en rolig liten addon för ett tag sen.
QUOTE]

Rättar dig lite
ComiX hette addonet som för övrigt finns på Curse att ladda ner..
ComiC hittade jag inte på...

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

Tipps på ett addon som bla. visar hur många spelare det är på just din realm som är inloggade jusst nu..
Man kan även se vilka klasser som är online + en jäkla massa annat jag inte satt mig in på än...
På min server var det 360 Aliance och 475 Horde online kl 9 i morse tex..

CensusPlus - Addons - Curse

hur får man igång den?
jag har hett census mappen i interface mappen,men addons hittar den inte.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

hur får man igång den?
jag har hett census mappen i interface mappen,men addons hittar den inte.

Jag installerade med curse clienten men jag misstänker att addonet ska ligga i interface mappen.. mitt ligger där i alla fall...
Sedan fick jag en liten icon vid minimappen med ett C på... Den knappen går att dra vart man vill i bilden..
Tryck på Take när du hittat den så tat det en - 2 minuter innan du får svar...

Permalänk
Medlem

Addon packs

Tänkte ta hem addonpacks från Curse.

Nån som har bra tips på nåt heltäckande paket med snyggt o rent UI.

Kommer att spela mest som Präst men har även Hunter/Shaman/Druid/Mage/Paladin/Warrior Alts som det vore bra om det täcktes upp så man lätt kan hoppa mellan chars.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W