klocka ett gainward 6600 256mb men hur högt ?

Permalänk

klocka ett gainward 6600 256mb men hur högt ?

hej min broder har nu köpt ett Gainward GeForce 6600 256MB DDR AGP8X, "Ultra/1780 TV-DVI", Retail kort men han vägrar klocka det så jag funderar på att göra det i smyg men jag skulle vilja börja på något beprövat medel värde så att jag slipper börja från noll..

alltså hur mycket mhz har ny kommit upp i på minne och gpu med original kylare?

skriv även resultat med annan kylare men då vill jag veta vilken.

går det att ta sej upp till gt hastigheter på gpun om man har tur ?

kan någon tippsa om en länk till en sida med 6600 bios

Permalänk
Medlem

Re: klocka ett gainward 6600 256mb men hur högt ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hartridge
...så jag funderar på att göra det i smyg

Så brukar jag också göra när jag har tråkigt på ett lan :D. Det känns ju fel att köra standard på något sätt.

OFT: Är det stor- eller lillebrorsa det gäller?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Innan jag börjar skriva det riktiga inlägget så tycker jag att du ska ha din brors megivande, för det är trots allt hans hårdvara du pillar med.

Medelvärde finns knappast, även om 6600 klockar mycket bra i de flesta fallen. Ska du/din bror försöka komma upp i riktigt höga hastigheter så kommer du behöva en ny kylare.
Om du skulle vilja ha ett approximativt värde iaf så kan du kolla vilka minnen det är på ditt kort och jämföra det med andra som har samma minnen.

Ja det går att komme upp i samma GPU hastigheter som GT, i vissa fall även högre. Det brukar vara minnet som sätter begränsningarna när det gäller 6600.

Vad ska du ha bios till?

Trevlig klockning

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk

ok thx för svar..
men hur högt kan man köra med standard på ett ungefär?
bios vill jag ha till nbitor så att ja få lägga om bios så att ja slipper ändra klocken varje gång man formatera.. och så lyckas jämt mina överklocknings progg jävlas ställer aldrig tillbaks original klock och en massa annat (användar fel)

(lillebror)

Permalänk
Medlem

Formaterar du så ofta? Själv har jag aldrig haft problem med mina oc program, och det är ju inte så svårt att klocka upp igen efter en formatering.

Men jag tycker fortfarande du ska ha din lillebros medtycke till klockingen, annars så blir han nog inte så glad om något skulle gå snett (han bli nog inte det iaf iofs ).

Du får gärna skriva dina resultat i tråden sen, jag är iaf väldigt nyfiken :).

Visa signatur

Don't Panic
Studerar