Permalänk

K700i, överpriser ja visst!

Hur fan är folk funtade? Jag har ringt runt till lite folk som satt ut sina SE K700i på blocket, då jag vill köpa en. Men alla annonser ligger runt 1500 kr och dom jag har pratat med vägrar släppa den för mindre än 1500 kr. Då kontrar jag med men kolla pricerunner billigaste K700i är 1495 kr. Hur kan ni vilja ha för eran än den kostar ny? Då säger typ alla nåt i stil med att: AAhmen jag har betalat si och så mycket för den och då är 1500kr. Fan vad lack jag blir är dom idioter eller? Dom lär ju knappast få dom sålda.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Avstängd

Jao det är för högt pris, men om någon köper så får dom faktist skylla sig själva. Inget jag gråter över på nätterna precis...

Men ändå, när man säljer tycker jag det är rimligt att ta ungefär: Priset för en ny idag*0,6. Beror ju självklart på hur mycket den är använd.. Men det skulle ge ett pris på runt 900 spänn för k700i.

Visa signatur

óynk

Permalänk

Det är väl upp till dom, om dom får telefonerna sålda ska väl du skita i?
Det kan ju faktiskt vara så att dom hellre behåller den än säljer den för väldigt lite pengar.

Permalänk

Jo visst har dom rätt att sätta vilket pris dom vill men jag som vill köpa vill ju inte betala överpris för en telefon som jag kan få helt ny för 5 kr mindre.

Är det så att folk är väldigt dåliga på att uppskatta andra handsvärdet på prylar eller försöker folk medvetet eller omedvetet blåsa folk på pengar?
För det är väl endå satt man kan ju dra av 30% på nypriset så fort man köpt en sen blir det lägre och lägre ju längre tiden går.

Jag ska ialla fall ringa runt å hitta för mitt pris. 900 kr tycker jag låter lagom med. Det kan jag leva med inte 1500kr.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Hedersmedlem

Om det nu kommer en köpare som godtar säljarens förklaring och köper telefonen för 1500kr så är bevisligen telefonen värd 1500kr i köparens ögon. Är båda två nöjda finns det väl ingen anledning att gnälla.
Sen att den inte är värd mer än max en tusenlapp i våra ögon är ju en helt annan femma.

Permalänk
Medlem

Sålde min K700i för 1100:- förra helgen. Den var helt fläck/repfri och den var inte operatörslåst.

Kan säga att det var rätt många som var intresserade.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Hade du kört på den stilen när du skulle köpa något av mig hade jag snällt och vänligt bett dig fara och flyga. Självfallet går man inte ner allt för mycket i pris när man ska sälja en sak, även om den går att hitta för billigare peng någon annanstans. Man vill ju inte förlora för mycket på affären.

Varför köper du helt enkelt inte telefonen för 1495,- då?

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

Tänkte på samma sak, varför inte köpa ny?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Hade du kört på den stilen när du skulle köpa något av mig hade jag snällt och vänligt bett dig fara och flyga.

Det enda jag sa när jag ringde var att jag tyckte det lär lite dyrt med tanke på att priserna gått ner en del och att dom går för det priset nya. Då vart dom förvånade och sa som dom gjorde. Sen när blev det fel att upplysa någon om priser?

för att det är mer pengar än vad jag vill ge,kanske? Jag har spenderat tillräckligt mycket pengar nytt grafikort,kylning och så vidare denna månad. Sen att min andra mobil kraschade och att jag inte har nån annan och måste ha en ny snabbt. Då vill jag inte ha nån jävla leksak telefon som är plastig och går sönder bara man tittar på den. Utan en telefon värd pengarna och 1500 kr är överpris på en K700i.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Unforgiven
Hade du kört på den stilen när du skulle köpa något av mig hade jag snällt och vänligt bett dig fara och flyga. Självfallet går man inte ner allt för mycket i pris när man ska sälja en sak, även om den går att hitta för billigare peng någon annanstans. Man vill ju inte förlora för mycket på affären.

Varför köper du helt enkelt inte telefonen för 1495,- då?

Eh? Vad sägs om att läsa på lite grundläggande marknadsekonomi? Går du inte ned tillräckligt i pris kommer du inte få sålt den. Värdet på en vara är det som marknaden är beredd att betala för den, inte det som du tycker att den borde betala för den.

Om du ser värdeminskningen som en förlust borde du inte sälja överhuvudtaget.

Permalänk

Tack Malm! Äntligen nån som fattar! Visst det är fritt fram att sätta det pris dom vill men vill ha en vara såld så måste man gå ner i pris. Man kan inte gå runt å tro att man kan få en sak såld om man begär mer än vad varan är värd och vad folk är villiga att betala.

Citat:

Sålde min K700i för 1100:- förra helgen. Den var helt fläck/repfri och den var inte operatörslåst.

Kan säga att det var rätt många som var intresserade.

Ja det kan jag förstå med dom ockerpriserna som finns på blocket så blev dom nog glada över att ha hittat en under 1500kr.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Men om det stör dej så mkt kan du väl köpa en annan tlfn då? Behöver ju inte klaga, ja menar, nypriset på en K700 var över 3000 för mindre än ett halvår sedan, inte fan kan man sänka priset med över 50% på ett halvår, isf skulle ja kunna köpa mej en årsgammal BMW M3 för under 250.000. Å nej nu dregglar ja på tangentbordet också...

Permalänk
Medlem

Det står naturligtvis säljaren fritt att sätta vilket fantasipris den vill (t.ex. över nuvarande nypriset). Det förefaller dock något... korkat, speciellt om man vill få prylen såld. För övrigt går det inte att jämföra värdeminskningen inom elektronik med den inom bilbranschen. Det är två helt skilda saker.

Permalänk
Medlem

jag skulle nog kunna offa min för en 900.. fast då är den ganska sliten...

Permalänk
Medlem

Malm, det kanske inte var någon bra jämförelse, men poängen är bara den att man KAN inte sänka priset så mkt, isf tror jag inte att en enda vettig människa skulle köpa en ny mobil, när nypriset blir halverat inom ett halvår, man köper liksom inte en telefon för 3000 för att sedan sälja den för 1500 6 månader senare.
Föresten, enligt pricerunner så ligger det lägsta priset på en K700i på 1849. Alltså så är INTE 1500 över nypriset, om man litar blint på pricerunner vill säga.

Permalänk
Medlem

Tuff shit. Marknaden är hård. Om man inte klarar av att sälja till halva priset (om det nu är det som gäller) så får man väl behålla prylen. Det handlar ju om en avvägning man får göra.

Det jag verkligen tycker att man ska fundera över när man köper en pryl är om man bara kommer behålla den i 6 månader. Då ska man nog ta och fundera en gång till

Permalänk
Medlem

Jo iofs, det enda jag menade var att han inte skulle klaga, bara att skita i å köpa.

Permalänk
Medlem

Spela roll, finns det någon dum jävel som betalar nypris för en beggad pryl så är jag mer än villig att sälja till denne. Fick själv ut 1800 spänn för min iPod 4GB på Tradera.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem

Billigaste jag hittaed var 1 833 för en obunden K700i

Informera mig gärna om var du finner en obunden K700i för 1495..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Men om det stör dej så mkt kan du väl köpa en annan tlfn då? Behöver ju inte klaga, ja menar, nypriset på en K700 var över 3000 för mindre än ett halvår sedan, inte fan kan man sänka priset med över 50% på ett halvår, isf skulle ja kunna köpa mej en årsgammal BMW M3 för under 250.000. Å nej nu dregglar ja på tangentbordet också...

Om BMW skulle släppa en 10 ggr bättre bil varje år så Synd bara att det inte är så...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Avstängd

Vem har stiftat regeln "begagnad av med 30%"?
Genomkorkad "regel" som fattiga/snåla människor på 64bits sälj- forum tror sig vara lag...

Om jag lägger ut en sak på blocket så räknar jag med att få den såld för det rpise, kanske något lägre. Och det får jag alltid

Snackare och prutare som drar till med att den kostar si och så där...ja köp den där då eller köp av någon annan. Min produkt, mitt pris. Spelar ingen roll vad den kostar på något annat ställe.

Jag hatar snackare... sålde en tv för 18 000 i våras, fick något pucko på halsen som ville lägga 4500kr och han kunde hämta den... Jag la på

Permalänk
Medlem

E man inte beredd att betala priset som står angivet i annonsen ska man väl ge fan i o ringa!
Blir altid lika less när det ringer idioter som varken sett varan eller i extrema fall dej betalla hela summan på en gång och vill dela upp betallningen... suck säger jag bara... Har flera gånger lagt in gamla datorer som jag kommit över gratis o gjort en stor förtjänst på folks totalla inkopetens, men att jag lägger in en annons betyder ite att jag vill ha 10 samtal som på pekar att jag har satt ut ett aldelse för högt pris!

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

Re: K700i, överpriser ja visst!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber
Hur fan är folk funtade? Jag har ringt runt till lite folk som satt ut sina SE K700i på blocket, då jag vill köpa en. Men alla annonser ligger runt 1500 kr och dom jag har pratat med vägrar släppa den för mindre än 1500 kr. Då kontrar jag med men kolla pricerunner billigaste K700i är 1495 kr. Hur kan ni vilja ha för eran än den kostar ny? Då säger typ alla nåt i stil med att: AAhmen jag har betalat si och så mycket för den och då är 1500kr. Fan vad lack jag blir är dom idioter eller? Dom lär ju knappast få dom sålda.

Men vad fan är problemet (ursäkta om jag lät otrevlig)

Men ifall du nu inte känner för att köpa mobilen för 1500:- så skit i det då, köp den för 1495:- där det var billigare då...
Förstår verkligen inte poängen med denna tråden

Btw, du kan få köpa min schletna K700i för 2500:- om du vill

Permalänk
Medlem

Men om man lägger annons på blocket är det ju bara för att man vill kunna ta ut överpris, annars hade man ju lagt den någon annan stans?

K700i är btw inget annat än en faceliftad T610..

Permalänk
Medlem

Nästan samtliga inlägg efter mitt senaste har sagt samma som jag: Skit i och köp telefonen om priset inte passar dej! Dessutom, om K700i är btw inget annat än en faceliftad T610.. så måste det betyda att K750i är en faceliftad t630.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Men om det stör dej så mkt kan du väl köpa en annan tlfn då? Behöver ju inte klaga, ja menar, nypriset på en K700 var över 3000 för mindre än ett halvår sedan, inte fan kan man sänka priset med över 50% på ett halvår, isf skulle ja kunna köpa mej en årsgammal BMW M3 för under 250.000. Å nej nu dregglar ja på tangentbordet också...

Vad produkten kostade när den köptes är helt irrelevant. Dagens nypris är det inte.

Permalänk
Medlem

Har du ens läst igenom mitt inlägg? Enligt mitt exempel: Du köper en splitter ny K700i för 3000, vilket priset låg på, skulle du tycka att det känns okej att sälja den för halva priset 6 månader denare? Jag slår vad om att du skulle vilja ha mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Har du ens läst igenom mitt inlägg? Enligt mitt exempel: Du köper en splitter ny K700i för 3000, vilket priset låg på, skulle du tycka att det känns okej att sälja den för halva priset 6 månader denare? Jag slår vad om att du skulle vilja ha mer.

Jag läste det och jag förstod det som stod, men kanske inte vad du menade.

Klart jag skulle vilja ha mer pengar, men om marknadens pris idag ligger på hälften av det du köpte den för så ligger begagnatpriset ännu lägre. Det är ganska simpelt. Vill man inte sälja den billigare får man väl behålla den eller blåsa någon mindre kompetent.