Permalänk
Medlem

Japp, mina låg så högt.
Jag hade iofs 4 diskar i min dator.

Jag rev ut dvdläsaren och satte in en 4 in 3 modul från stacker med fläkt.
Nu är diskarna svala å fina

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kabben
Japp, mina låg så högt.
Jag hade iofs 4 diskar i min dator.

Jag rev ut dvdläsaren och satte in en 4 in 3 modul från stacker med fläkt.
Nu är diskarna svala å fina

Tack för svaret.
Har nu beställt en liknande anordning som du har. Helt otroligt korkat byggt av hp tycker jag. I mitt fall sitter hårddiskarna tvärställda längst ner i lådan och är mer eller mindre inkappslade. Antar att det inte blir något luftdrag över huvud taget när de sitter så.

Permalänk
Medlem

Samma i min låda...

Bra att du beställer nå liknande.
Jag ska dock byta chassie till ett Antec nine hundred eller en stacker.....

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Nu har min HP Pavillion d4296.se lagt av. Det verkar vara moderkortet som har pajjat. Tänkte samtidigt byta ut nätaggregatet. Kan någon rekommendera ett bra moderkort och nätaggregat som passar till denna? Jag har gått igenom tråden och letat efter dessa:

A8N32-Sli deluxe
MSI K8N SLI Platinum
asrock dual-sata2

Men det verkar vara svårt att hitta butiker som har dem på lager. Det har förmodligen kommit ut nya moderkort sen dess. Skulle denna funka att sätta in i chassit?

MSI K9N SLI Platinum
( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=320228 )

Sen var det frågan om nätaggregat...jag tänker köpa en 8800 GT lite längre fram och behöver förmodligen ngt som är starkare än den på 400 W som sitter i datorn nu. Villken rekommenderar ni?

Uppdatering: Jag upptäckte själv att moderkortet ovan hade AM2 socket, så den passar inte. Nu har jag beställt detta:

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt

Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5 Kit w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5

Apevia 550W Chameleon Alu, Blå/Grön/Röd LED, 2xSATA, PCI-E, ATX/EPS, 20/24pin

Permalänk

Nån här med d4150.se datorn som har problem med att den kraschar när man kopplar in vissa saker till USB portarna? Ex. Att koppla in min MP3 spelare & kamera funkar kanonbra men att t.ex. koppla in nåt annat som t.ex. min mobiltelefon syrrans kamera etc. det kraschar datorn!!!

Vad kan detta bero på? Hur löser man det?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Lösningserbjudande

Är det någon mer än jag som fått lösnings erjbjudande för datorn nyligen? Avtalet går som sagt ut i november nu (HP d4492.se)
Efter att ett företag har värderat datorn kunde vi nu köpa lös den för 2900kr vilket jag tyckte lät riktigt högt...? Det är väl i princip vad datorn är värd nu med tanke på åldern och hur mycket vi har betalat genom åren... Speciellt när det är en Pentium D processor i den Vad kommer ni andra att göra?
Köpa loss den eller lämna tillbaka?

Permalänk

3100 kr är erbjudandet för samma dator på min arbetsplats. Tycker det är riktigt svinigt av dem ärligt talat. Jag menar vad ska de göra med datorerna de får tillbaka? De kunde satt en symbolisk summa på runt 500-1000 kr. Har inte riktigt bestämmt mig än för hur jag ska göra.