World of Warcraft - tråd #2

Permalänk
Medlem

Jag har nu bestämt mig för att lägga om mina talents till en combat build p.g.a. att jag använder svärd i stället för dagger. Jag är lvl 51 och undrar vad som är en bra combat build för en sword rogue.

Snälla ge tips!

EDIT: Jag vill gärna ha Dual Wield specialization för mer damage ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Dom har varit medvetna om felet nu några dagar.

Inte så smart va?
De har vetat att felet funnit men inte vad som orsaka det..

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Frågar återigen om lite tips på hur man piskar rogues när man är warrior.
Har inga större problem med andra klasser som sagt, men förlorar nästan alltid mot rogues

Permalänk

free action pots + dots

Permalänk
Medlem

Jag har iaf inte haft så stora problem med rogues, visst dom är jobbiga om dom är duktiga och stunlockar mycket... Men med pvptrinket och imp overpower, lägga dots som mistar intarnat sa, ja då brukar det oftast gå åt mitt håll På lvl 60 slår man ju så jävla hårt så :]

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Frågar återigen om lite tips på hur man piskar rogues när man är warrior.
Har inga större problem med andra klasser som sagt, men förlorar nästan alltid mot rogues

Herregud,bara charge,rend,hamstring,mortal strike,och OVERPOWER när han dodge sen execute...och disarm också när du har massor rage.

Rend är viktigaste då han kan inte återvända till stealth.men han kan vanish snabbt och cheap shot på dig då använda pvp trinket.
Och om när han är redan i stealth då använd demoralizing shout.

spö 60 lvl rogues när jag var lvl 56 på

btw blev Sergeant (rank 3) idag...igår var jag Scout (rank 1)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
Herregud,bara charge,rend,hamstring,mortal strike,och OVERPOWER när han dodge sen execute...och disarm också när du har massor rage.

Rend är viktigaste då han kan inte återvända till stealth.men han kan vanish snabbt och cheap shot på dig då använda pvp trinket.
Och om när han är redan i stealth då använd demoralizing shout.

spö 60 lvl rogues när jag var lvl 56 på

btw blev Sergeant (rank 3) idag...igår var jag Scout (rank 1)

Grym guide
Om han kommer i stealth då? ^^

Men så jag ser polare göra är:
Som Förbannad sa om du ska attackera han..

Om han stealthar och attackerar:
Trinket så du kommer ur stealth, bloodrage, hamstring och spring iväg en bit och banadge eller om du har nog med liv så är det bara att göra ungefär exakt samma som förbannad sa ^^

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
Herregud,bara charge,rend,hamstring,mortal strike,och OVERPOWER när han dodge sen execute...och disarm också när du har massor rage.

Rend är viktigaste då han kan inte återvända till stealth.men han kan vanish snabbt och cheap shot på dig då använda pvp trinket.
Och om när han är redan i stealth då använd demoralizing shout.

spö 60 lvl rogues när jag var lvl 56 på

btw blev Sergeant (rank 3) idag...igår var jag Scout (rank 1)

Mhm, men det är mer eller mindre så jag gjort
Fast jag har inte ms än så det är hs
Ajja, kanske bara haft otur? ; \

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Grym guide
Om han kommer i stealth då? ^^

Kommer han in i stealth igen står du bara still och kör /chicken eller nåt, bara att stå och vänta med din mustiga plate armor. Sen när han kommer igen så kör du samma schema som ovan tills han e död.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Inte så smart va?
De har vetat att felet funnit men inte vad som orsaka det..

Enligt GM igår som jag snackade med, sa han att dom hade problem med ISP nått. Så jo, dom visste vad felet var på den servern jag spelade på.

Permalänk
Medlem

Värst vad många whinar på mages. Okej, så vi är inte en av de bästa klasserna på att duellera. Vi är dock väldigt dödliga i AB/AV/WSG och fortfarande väldigt användbara i PVE-instances,

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Kommer han in i stealth igen står du bara still och kör /chicken eller nåt, bara att stå och vänta med din mustiga plate armor. Sen när han kommer igen så kör du samma schema som ovan tills han e död.

sa ju att man kan demoralizing shout då rogue förlora stealth om man är nära

herregud hur kunde idioter levla gubbe till 60lvl?eller han har köpt gubbe i eBay??

han stod där och sköt båge,och publiken kom och dödade honom sen kom dom till oss så raiden var över

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
herregud hur kunde idioter levla gubbe till 60lvl?eller han har köpt gubbe i eBay??

http://img439.imageshack.us/img439/2223/n00b5oh.th.jpg

han stod där och sköt båge,och publiken kom och dödade honom sen kom dom till oss så raiden var över

Sånt gör ont :/ Varit med några wipes på balkongen, för att folk står i trappan och vägrar gå upp i tid fast man sagt åt dom att fort springa upp, fast neeej, dom står kvar och aggar = wipe.

Och såklart att alla utom 1 eller 2 hoppat ner, så aggar dom dör, så får vi dom på oss = wipe.

Suck...

Fast iofs, vad fan gör en lvl 56 i Ubrs ;P

Btw, fan vad konstigt du lagt ut alla grejer... Mortal strike långt bort... istället heroic strike på 2an, attackknapp ute, två aoe-taunts utlagda... Ammo quiver?! wtf? :0 Och execute i ena hörnet.. Shield block och intimidating shout uppe i hörnet. Och varför overpower där borta? Bloodrage långt borta, och massa grejer, hur fan kan du spela så?

Edit:
Vet man inte att roguen kommer så är det ju lite svårt att göra Demo shout, men använder man pvptrinketen på stunnen så brukar det gå bra... Klart man har dött mot bra rogues några gånger, alla klasser kan ta alla klasser (O RLY?)...

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad

herregud hur kunde idioter levla gubbe till 60lvl?eller han har köpt gubbe i eBay??

http://img439.imageshack.us/img439/2223/n00b5oh.th.jpg

han stod där och sköt båge,och publiken kom och dödade honom sen kom dom till oss så raiden var över

varför har man en lvl 56 i ubrs

grattis du har vunnit pris för värsta UI jag någonsin sett... asså som du har allt utlagt

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
sa ju att man kan demoralizing shout då rogue förlora stealth om man är nära

herregud hur kunde idioter levla gubbe till 60lvl?eller han har köpt gubbe i eBay??

http://img439.imageshack.us/img439/2223/n00b5oh.th.jpg

han stod där och sköt båge,och publiken kom och dödade honom sen kom dom till oss så raiden var över

Så går det när man tar med en 56 hunter till UBRS.

Edit: När Account Creation äntligen kom upp så var det kö till Stormscale. Inte så farligt, men kön går åt fel håll. 170 -> 178 -> 183 osv.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
grattis du har vunnit pris för värsta UI jag någonsin sett... asså som du har allt utlagt

Ungefär så ser mitt UI ut med!

Bara man själv är van så.........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd

oj såg det nu att han är lvl 56...trodde alla var 58-60 lvl

och UI: jag testar alla olika spells på pvp (battlegrounders) så jag ska se vilken jag använder mest,och jag kör inte "klick på ikon på bars" utan har bindar på de flest spells på knappar som MS = "q" och overpower = "e" och battlestance = "mus5"

Permalänk

När kan spelare från Al'lakir migrera? Är otroligt trött på den servern! Och vilken server är alliance bäst på?(vinner mycket)

Permalänk
Medlem

Bara för att man har ett gästkonto ska väl inte alla andra få gå före mig i kön?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
grattis du har vunnit pris för värsta UI jag någonsin sett... asså som du har allt utlagt

Inte så att ett bra UI är ett UI du själv gillar och behärskar, eller har jag missat något? ^^

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simonsvensson
När kan spelare från Al'lakir migrera? Är otroligt trött på den servern! Och vilken server är alliance bäst på?(vinner mycket)

Är väl bäst med en där det är jämt?

Permalänk
Medlem

I battleground, och om jag är lvl 50, kommer jag köra tillsammans med lvl60 då, eller kör jag med 50-59?

Permalänk

nej du får köra med 60 snubbar också iaf i AV men du kommer inte att kunna lämna in looten som man får av dom man dödat.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

I WSG och AB så kör du med 50-59. I AV är det 50-60

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
nej du får köra med 60 snubbar också iaf i AV men du kommer inte att kunna lämna in looten som man får av dom man dödat.

i alterac valley är det 51-60 och där kan alla göra samma saker, i arathi basin/warsong gulch måste han spela med 50-59,

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
sa ju att man kan demoralizing shout då rogue förlora stealth om man är nära

herregud hur kunde idioter levla gubbe till 60lvl?eller han har köpt gubbe i eBay??

http://img439.imageshack.us/img439/2223/n00b5oh.th.jpg

han stod där och sköt båge,och publiken kom och dödade honom sen kom dom till oss så raiden var över

En till på ragnaros ser jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
oj såg det nu att han är lvl 56...trodde alla var 58-60 lvl

Så kan det gå ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
och UI: jag testar alla olika spells på pvp (battlegrounders) så jag ska se vilken jag använder mest,och jag kör inte "klick på ikon på bars" utan har bindar på de flest spells på knappar som MS = "q" och overpower = "e" och battlestance = "mus5"

Hur menar du att du testar olika spells? Har du något addon som räknar åt dig eller?
Aha, jo men jag kör också så att jag har massa saker bindade, men såg ändå onödigt krångligt att ha så mycket utspritt, du sa ju bara overpower och MS. Shout, bloodrage, execute, sunder armor, och massa annat gissar jag också att du har bindat eller?
Jaja, viktigaste är att du kör som du tycker är skönt, såg ju inte mindre jobbigt ut för det

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
i alterac valley är det 51-60 och där kan alla göra samma saker, i arathi basin/warsong gulch måste han spela med 50-59,

Jag va då i AV när jag blev lvl 50 så det går men alla utropstecken är silver så man kan inte lämna in sin loot. detta är det jag vet och jag har inte testat wsg eller AB på lvl 50 men jag tror att man kör med 41-50 i dom.... ja det är det nog, måste vara en bugg eller nått

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
Jag va då i AV när jag blev lvl 50 så det går men alla utropstecken är silver så man kan inte lämna in sin loot. detta är det jag vet och jag har inte testat wsg eller AB på lvl 50 men jag tror att man kör med 41-50 i dom.... ja det är det nog, måste vara en bugg eller nått

Ja, men han skrev 51-60 i AV.
I AB/WSG ändrade dom ju förut så det är 40-49, 50-59, 60 har egen osv...

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
Jag va då i AV när jag blev lvl 50 så det går men alla utropstecken är silver så man kan inte lämna in sin loot. detta är det jag vet och jag har inte testat wsg eller AB på lvl 50 men jag tror att man kör med 41-50 i dom.... ja det är det nog, måste vara en bugg eller nått

för att AV är 51, du var nog med join as group på lvl 50

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc