Permalänk
Medlem

Det är för att main-framen inte anpassar höjden på framen efter innehållet...Så main.php öppnas alltid i rätt storlek men om jag inte har javascriptet och klickar mig vidare till bildslumpen så öppnas den i samma storlek som main vilket innebär att man inte får med all information.

Det sög att den inte längre fungerar i FF ....fungerade utmärkt innan jag höll på att jävlas med javascriptet...några ideer hur jag ska göra? Mina har tagit slut för länge sen.....:(

Permalänk
Medlem

OK fattar inte riktigt hur du har det där med javascriptet med det blir nog bra.

varför det inte funkar i FF vetifan asså. får hoppas nån annan kan hjälpa dig lite mer. Jag är oxå slut på idéer.

lycka till!

Visa signatur

I want to believe that the truth is out there!!
But it's hard when i know we never gonna find it!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rokk
Det är för att main-framen inte anpassar höjden på framen efter innehållet...Så main.php öppnas alltid i rätt storlek men om jag inte har javascriptet och klickar mig vidare till bildslumpen så öppnas den i samma storlek som main vilket innebär att man inte får med all information.

Det sög att den inte längre fungerar i FF ....fungerade utmärkt innan jag höll på att jävlas med javascriptet...några ideer hur jag ska göra? Mina har tagit slut för länge sen.....:(

allting handlar om att IE och FF tolkar koden olika.
Inget säger att det är positivt bara för att det visas. Om det nu skulle visas i FF så kanske det skulle sett rent åt helvete ut.
Jag tycker IE är en extremt inkompetent webbläsare.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

blir galen på det här......finns det ingen som varit med om liknande problem?...

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite om det går bra.

Ni tipsade ju om include taggen i PHP tidigare i tråden, testade det nu och det är verkligen smidigt.

Men frågan är då: Det dokumentet man includar behöver väll varken ha någon doctype eller länk till css dokumentet?
Kan egentligen svara på min egna fråga då webbläsaren visar include taggen som om dokumentet man länkar till ligger inne i själva dokumentet som man includar ifrån.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Lånar tråden lite om det går bra.

Ni tipsade ju om include taggen i PHP tidigare i tråden, testade det nu och det är verkligen smidigt.

Men frågan är då: Det dokumentet man includar behöver väll varken ha någon doctype eller länk till css dokumentet?
Kan egentligen svara på min egna fråga då webbläsaren visar include taggen som om dokumentet man länkar till ligger inne i själva dokumentet som man includar ifrån.

Du ska ej ha någon doctype eller css rel nej.
All formatering samt doctype sker i det dokumentet du inkluderar allt.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

exakt!

Visa signatur

I want to believe that the truth is out there!!
But it's hard when i know we never gonna find it!!