BIOS-problem med Gigabyte GA-K8N Pro-SLI och AMD X2 3800+

Permalänk
Medlem

bump, får nog ta och skicka lite arga email till Gigabyte så att de släpper en fix till det här.

Permalänk

ok jag har inte kollat så mycket här på forumet på sistone hehe, men kul att folk har börjat skriva lite här

för att svara på lite frågor:
jag har naturligtvis testat med nyaste bios (gamla också) så det hjälpte inte.
Gigabyte verkar inte vilja hjälpa till med överklockningsprobem, fast jag kanske hade otur och fick svar från nån som inte ville hjälpa bara.

Jag har gett upp att försöka fixa det här, det lär ju vara problem i hårdvaran, temperaturen verkade ju inte vara nått problem enligt gigabyte iaf.

Men vilka moderkort finsn som alternativ med nForce4 om man ska kunna klocka bra? DFI verkar inte ha nån COM-port och det vill jag ha (till min fjärrkontroll) och jag vill inte ha nån högljudd chipsetfläkt heller. Nån som har nått tips?

Visa signatur

bla bla bla... :P

Permalänk

Hej Jag tror det kan ha och göra med att Alla IDE och Sata diskar på kortet är HTT synkade och då klarar inte datorn detta... jag har problem med detta på mitt och SATA disken tar stryk när man klockar i Windows.. Ska prova att köpa ett kontrolerkort...

Visa signatur

"Förövrigt anser jag att Cartago bör förintas"

Permalänk

hmm det låter ju inte bra... hur menar du att "disken tar stryk" förresten? att data bli korrupt eller?

Visa signatur

bla bla bla... :P

Permalänk
Medlem

sorry för tar upp gammal tråd, men nån som vet hur man låser agp/pci bussen på gigabyte kort? Hittar inte de i mitt bios!