Automatisk admin login på Ventrilo server (2.1.2)

Permalänk
Avstängd

Automatisk admin login på Ventrilo server (2.1.2)

Jag skulle vilja veta exakt hur man gör för att få automatisk admin inloggning på en ventrilo server som jag själv har... Snälla jag har försökt hur mycket som hälst... Det är Ventrilo server 2.1.2
HJÄLP MIG!!!

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem

vad vill att servern ska starta så fort datorn går igång? fattar inte riktigt vad du vill.. men förklara göran för en som inte fattar som jag

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av torrben
vad vill att servern ska starta så fort datorn går igång? fattar inte riktigt vad du vill.. men förklara göran för en som inte fattar som jag

oj, hade visst glömt ordet admin... Men jag vill alltså ha så att när jag går in på den ventrilo servern som jag är admin på så loggar den automatiskt, så jag slipper skriva in admin lösenordet...

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk

under server där du du fyller i vilken server du vill ha så skriver du in lösenordet så loggas du in som admin.
men du måste först skapa ett admin konto på servern som känner av att det är du som loggar in. user edit kanske det heter ska se när servern kommer igång igen den jag kör på. du måste också trycka i admin rutan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZalamanderRelic
under server där du du fyller i vilken server du vill ha så skriver du in lösenordet så loggas du in som admin.
men du måste först skapa ett admin konto på servern som känner av att det är du som loggar in. user edit kanske det heter ska se när servern kommer igång igen den jag kör på. du måste också trycka i admin rutan

Bra svar men svara på en tråd från 2005-11-29 21:51 är väl lite att ta i? Dessutom är trådskaparen -=[zLiX]=- avstängd här på swec.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

ops det kallas ops

Permalänk
Medlem

Hmm, jag hade hade användning för svaret. fick det dock inte att fungera :/

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning