Permalänk
Medlem

Biltema hobbyfärg?

jag ska lacka om mitt chassi. men undra ifall någon av er ha använd just hobbyfärg ifrån biltema till jobbet. läste i modd.FAQn att han som skrev den använde bättringsfärg med det går inte att se vilka färger det finns, varken på nätet eller i tidningen :S så kan ni hjälpa mig. funkar det med hobbyfärg?

Visa signatur

i5-2300 @ 2.8GHz || 8GB || 1TB HDD || GTX 460 SE @ 750/1500 ||

Permalänk

Jag använde Biltemas svarta hobbyfärg, om du kollar i mitt galleri så ser du den svarta Raidmax lådan.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem

hur blev ytfinnishen då?
har funderat på färgen som heter Blue night,
någon som ha bild på hur resultatet blir med den färgen?

Den låter snygg enligt mig iaf.
håller på att bygga om mitt chassi helt och hållet.
Skulle ha lagt upp bilder på arbetet om jag bara hade hatt en digitalkamera
Kommer bilder sen när den är klar iaf.

Visa signatur

Permalänk

Biltemas färger innehåller mest förtunning. De gånger jag jobbat med färgen har den fäst dåligt och krävt massor med lager för att täcka. Så det är värt att lägga ut det där lilla extra på färg. Personligen tycker jag bäst om Hagmans (finns i de flesta färgbutiker).

Permalänk
Medlem

Som sagt så är biltemas färger riktigt dåliga, rinner för lätt och täcker dåligt.
Det jag tycker fungerar bäst är att köpa färg från en lack verkstad eller liknande och spruta på färgen med en paintbrush.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Ja färgerna är ganska dåliga men dom är billiga:)

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem

behöver man verkligen 4 burkar för att måla datorn med bra resultat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iximon
behöver man verkligen 4 burkar för att måla datorn med bra resultat?

om du köper biltemas ja. men det är klart, det beror ju på storleken på chassit också. jag rekommenderar (som målare jag är) att man spenderar en liten slant på en klok färg framför dom billiga lågprisfärgerna. resultatet blir bättre.

Permalänk
Avstängd

Biltema har fan det sämsta man kan hitta, dock 80mm fläktarna är tysta i burken konstigt nog.. och dom lever än

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Håll er borta från biltemas färg. Som sagt så täcker det väldigt dåligt! Jag fick den inte att fästa bra heller, kanske inte är lämplig för alu. Det är ett helvete att slipa allt igen för att få bort färgen, så köp riktig färg på en gång!

Motipp eller plastic padding's färger är verkligen mycket mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Jag kan dock inte klaga på biltemas färg, funkade ypperligt när jag målade mitt projekt.

Underarbete och slipning är ju det viktigaste, att spraya en dålig grund är ju dömt att misslyckas. Nästa gång blir det nog "riktig" sprutfärg, mest för att jag vill lära mig

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 7 9800X3D - ASUS Prime Radeon RX9070 - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback