Hjälp, kan inte komma in i windows!!

Permalänk
Medlem

Hjälp, kan inte komma in i windows!!

Okej så jag har ett stort problem. Varje gång jag startar windows så stannar det vid bootscreenen (med xp logon och den blå laddnings saken) i början. Jag prövade att reparera windowns med min xp cd och då fungerade det tills jag startade om datorn igen. Mitt moder kort är abit kn8-ultra om det säger nåt...

Snälla hjälp, jag har inte kunnat använda min nya dator någonting än

Edit: det fungerar att gå in i felsäkert läge.

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp, kan inte komma in i windows!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olaj
Okej så jag har ett stort problem. Varje gång jag startar windows så stannar det vid bootscreenen (med xp logon och den blå laddnings saken) i början. Jag prövade att reparera windowns med min xp cd och då fungerade det tills jag startade om datorn igen. Mitt moder kort är abit kn8-ultra om det säger nåt...

Snälla hjälp, jag har inte kunnat använda min nya dator någonting än

Edit: det fungerar att gå in i felsäkert läge.

Det låter som att du har installerat någon olämplig drivrutin.

Tänk igenom vad du har installerat, eller så gör du en återställning via återställningsfunktionen (I windows)

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Om allt annat misslyckas, formatera och installera. Innan du tar till något drastiskt, håll in F8 under starten. Testa "Starta med senaste fungerande konfiguration".

Om inget av ovanstående funkar, får du börja leta efter kompatibilitetsproblem och/eller hårdvarufel.
Lycka till.

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk
Medlem

Nu fungerar det. Tack för tipsen!!