19" TFT skärm för 2490:-

Permalänk
Medlem

Skapade en tråd på neowin, men fick inte direkt några uttömmande svar.
Man ju alltid hoppas dock.
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=412185
Ber om ursäkt för den skumma engelskan

EDIT: Nej, nu tar jag och köper den här jävla skärmen Om den var exeptionellt dålig så borde jag ha hört talas om det vid det här laget. Specen ser OK ut och mina krav är inte skyhöga. Mao så kommer jag och stå och frysa häcken av mig utanför ett El-Gigantenvaruhus någonstans i Sverige.
God jul på er.

Permalänk
Medlem

Har precis kommit hem och kopplat in den! Är mycket nöjd! Men det kan dock bero på att jag bara haft en 17 CRT tidigare

Sjukt nöjd, den är väldigt snygg (förutom foten) och bilden är jätte bra! Har inte upptäckt några döda pixlar.

Den enda nackdelen är att man inte fick med nån DVI-kabel *snyft*
men det kanske man inte får med några skärmar?

Iallafall så rekommenderar jag alla som väntat på en prisvärd 19 TFT att springa till elgiganten medans dom finns kvar! När jag var där vid öppningsdags så hade dom bara 5 styckna där... men det var bara jag som köpte 1 :]

Permalänk
Medlem

Oxå hemkommen med en. Tyvärr en död pixel uppe i högra hörnet... Blir en grön jävla prick istället för svart.

Nu är jag helt ny när det gäller TFT-skärmar, men jag tycker att när man har en väldigt mörk bild/film etc så "lyser det igenom" från över/nederkant. Dvs mycket ljusare precis i panels över/nederkant. Är det vanligt eller är det skärmen som är kass?

Permalänk
Medlem

Fan hade också en död pixel i uppre delen av skärmen
Det är helt omöjligt att gå tillbaka till affärn me den eller?

Permalänk
Medlem

Elgiganten har ju öppet köp, så om du lyckas packa ner den snyggt och prydligt så ska det nog inte vara nåt problem.

Själv kom jag precis hem med Iiyama-skärmem från PC-citys mellandagsrea (Egentligen samma företag som elgiganten) Avgörandet mellan den och Benq-skärmen var nog att det var 2h kortare kö hos pc-city

Verkar bra i betrakningsvinkel och smidiga knappar för att växla mellan VGA och DVI-ingång. En grej som var lite kass var väl att de inte skickade med nån DVI kabel utan en VGA =(

Permalänk
Medlem

Japp elgigantens ångersrätt är sjukt bra! Även om varan är öppnad för man byta Bytte tillbaka min mot den aldra sista som fanns i butiken... denna har inte några trasiga pixlar. Men det skulle inte förvåna mig om jag upptäcker nån om ett par minuter :/

Permalänk
Medlem

Sitter och tittar på min nya fina skärm nu, och jag har inte hittat några döda pixlar Nån gång ska man väl ha tur också
Inte testat så mycket en, surfat och lirat lite AVP2(skitbra trots åldern). Märker inte av någon eftersläpning iaf, men det gjorde jag knappt på polarens gamla Samsung med 25ms heller:P
Ska ta och kolla på film dock så jag ser hur den står sig där

Permalänk
Medlem

Nu när jag bootade om märkte jag att texten har blivit sjukt suddig.... detta är säkert inget fel med skärmen utan med windows. Ska testa boota om nu ;P

Permalänk
Medlem

Kul att ni är nöjda.
Det där med att det lyser i kanterna är tyvärr ett problem som många TFT har så det är inget "fel". Har själv lite problem med det men inte speciellt mycket på min acer AL1951.

Permalänk
Medlem

Texten fixade sig efter en reboot. wee aldrig mer crt! det är verkligen som att jämföra natt och dag.. sån stor skillnad är det!

edit: ftp://62.23.28.132/monitor/lcd/drivers/t905/t905.zip där har ni drivrutinera grabbar

Permalänk
Medlem

gick till elgiganten i v-vik, de hade inte benq, utan iiyama-skärmen. samma värden som benq-skärmen, 500:1 kontrast dock på iiyaman. nöjd, inga döda pixlar.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

iiyaman har inte dvi

Permalänk
Medlem

Jodå, den har visst DVI, har det inkopplat just nu

Edit:
Tech spec
http://www.iiyama.co.uk/pages/content.asp?SID=&NAV=236&DOC=0&...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
iiyaman har inte dvi

dvianslutningen fungerar alldeles utmärkt tack...
edit/modellen är iiyama prolite e483s

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

Ok hade fått för mig att den inte hade det.
Har dock ett problem, kollar jag på en film i fullscreen så blir det lodräta kantar i vänster och höger sida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Ok hade fått för mig att den inte hade det.
Har dock ett problem, kollar jag på en film i fullscreen så blir det lodräta kantar i vänster och höger sida

kan det vara så att din mediaspelare ändrar upplösning vid fullskärm? prova tryck på autoadjustknappen på skärmen vid fullscreenvisning.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pera
kan det vara så att din mediaspelare ändrar upplösning vid fullskärm? prova tryck på autoadjustknappen på skärmen vid fullscreenvisning.

Jo det funkar att göra det men sen när man kommer tillbaks till windows så är skärmen felinställd och texten är väldigt suddig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Jo det funkar att göra det men sen när man kommer tillbaks till windows så är skärmen felinställd och texten är väldigt suddig.

Jag passade på att ladda hem sista drivrutinerna till grafikkortet samtidigt. avinstallera de gamla drivrutinerna innan du installerar de nya.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

Jag har redan senaste ATi catalyst (13)

edit: testade att installera om, fortfarande samma problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Tack för tipset. Men mja, tycker butiks kedjor som el giganten osv brukar ha bättre priser i mellandags reorna.

elgigantens "reapris" är antingen samma som icke-rea eller dyrare.

Bluff och båg är vad elgiganten är

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

testade en annan video fil och då var strecken/konturerna upptill och nedtill i stället för till höger och vänster... skumt

Permalänk
Medlem

Fick hem två stycken Benq idag... en död pixel på vardera skärmen =/

Nåja, ska se om man kan få byta dem då

Visa signatur

| Lian Li PC-O11 XL | AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair 3600Mhz VENGEANCE | ASUS Strix B550-A Gaming | Be Quiet Dark Power PRO 12 1200W | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB | Sapphire Radeon RX 6900 XT Ultimate Toxic |

Permalänk
Medlem

Rage det får du Verkar dock skumt att det är så många som fått döda pixlar.. verkar som denna modellen e olycksdrabbad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
elgigantens "reapris" är antingen samma som icke-rea eller dyrare.

Bluff och båg är vad elgiganten är

Hur kommer det då sig att elgiganten säljer produkter dom förlorar pengar på? Jaja, du verkar ju veta så mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Japp elgigantens ångersrätt är sjukt bra! Även om varan är öppnad för man byta Bytte tillbaka min mot den aldra sista som fanns i butiken... denna har inte några trasiga pixlar. Men det skulle inte förvåna mig om jag upptäcker nån om ett par minuter :/

Ja, både Elgigantens och PC-Citys ångerrätt är väldigt förmånliga för kunden. PC-City (och även elgiganten tror jag) tar tillbaks öppnade varor, dock mot en avgift på 10% av värdet (max 600:-). Köper man däremot ngt annat, eller väljer ett tillgodokvitto får man tillbaks hela summan vid öppnade och prövade produkter (men självklart inte förbrukningsvaror..).

Så får ni pixelfel och har varit försiktiga vid uppackandet är det bara att byta mot en ny.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalen
Alla listade produkter duger säkert för de flesta. Men häng inte upp er själva på enbart specs, tänk också på garanti.
Vill du sitta på en skärm med 2 röda, 1 blå, 2 svarta och 2 vita trasiga pixlar, utan möjlighet till återlämning?

Elgiganten o pc city har ju 30 dagers öppet kjöp
xxbiker

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Får inte ner drivrutinerna till Benq skärmen från sajten, kan nån vara snäll att lägga upp en mirror?

Nevermind, hittade en fungerande länk till slut

Visa signatur

| Lian Li PC-O11 XL | AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair 3600Mhz VENGEANCE | ASUS Strix B550-A Gaming | Be Quiet Dark Power PRO 12 1200W | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB | Sapphire Radeon RX 6900 XT Ultimate Toxic |

Permalänk
Medlem

Var och handlade en Benq T905 igår på elgigantensrea.
Mycket nöjd med den, inga trasiga pixlar!
Fast min samsung 913N nog bättre om inte annat design mässigt
Men Benqen är helt klart prisvärd.!

Permalänk
Medlem

Ni skulle tagit Iiyama, inga döda pixlar, helt perfekt alla lägen

Och både DVI och VGA, perfekt då jag har VGA nu och ska upgradera till DVI om nån vecka !

Visa signatur

Abit KN8-Ultra - Athlon64 Venice 3200+ 2,0GHz @ 2,7GHz - Corsair 2048mb - Saphire X800Gto2 @ 530/600.
3DMark05: 6563.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rudis
Ni skulle tagit Iiyama, inga döda pixlar, helt perfekt alla lägen

Och både DVI och VGA, perfekt då jag har VGA nu och ska upgradera till DVI om nån vecka !

Hur mycket har du köpt Iiyaman för?
Funderar nämligen på att slå till på en sådan istället för Benq tft:n! :]

Visa signatur

MSI K8N Platinum :: AMD 64 3000+ :: 1024MB Corsair Value :: 120GB + 200GB