Vända laptop-skärm 360 grader till köksdator?
Tänkte försöka ge mig på att bygga en köksdator som ska vara monterad i ett väggskåp. Den ska fr.f.a. pluggas in till ett par inbyggda högtalare och spela upp musik men även till recept och surfning när pastavattnet kokar upp.
Det bästa alternativet som jag ser det är en gammal begagnad Fujitsu-Siemens B-2154 med pekskärm. Det jag skulle vilja göra är att fräsa ut ett hål i en skåplucka och montera datorn på baksidan med skärmen utåt. Detta innebär dock att man på något sätt måste vrida skärmen hela vägen bakåt så att den ligger plant mot tangentbordsdelen (precis som en tablett-PC fast utan att vrida den om ni förstår vad jag menar).
Kan man på något sätt göra detta så vore det ju en enkel sak att limma ihop de två delarna ryg mot rygg så att n har en skärm på ena sidan och tangenbordet på andra sidan. Vänd skärmbilden 180 grader och montera så har man en schysst burk att montera. Man får naturligtvis köra med något skin till Windows som gör den lättmanövrerad bara genom att använda pekskämen (typ något HTPC-program).
Nu är min fråga om det går att montera en bärbar dators skärm på detta sätt? Jag antar att skärmen sitter fast med små ångjärn som är ganska enkla att demontera, men hur är det med kablar och dylikt från själva datorkroppen till skärmen? Någon som har gjort något liknande och kan tipsa (eller har en begagnad B-2154:a att sälja)?