Permalänk
Avstängd

Feedbacktråd: Modda HTPC

Projektlogg: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=55125...

Skriv gärna några rader om detta projekt i denna tråd.

/Anders

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Säger bara: Jag vill ha mer updates!!!

Sen din ordning på distanserna, oj oj oj, en dröm

Permalänk
Medlem

Äntligen lite klass här på SweC. Tröttat på fjortismoddar och containerdatorlådor.

Lycka till!

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Detta kommer nog bli bra

ser fram emot nästa update!

Permalänk
Medlem

Ser ut som bra förutsättningar, kommer snart att komma med ett liknande arbete, bara den skillnaden att jag ska modda en gammal receiver. Men hårdvaran i övrigt blir nog densamma. Du kan inte tänka dig att slänga upp lite priser osv?

Visa signatur

En fisk...

Permalänk

Känns som det kommer bli fint

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Nice väntar på uppdateringar

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Mycket fint bygge.

Vill ha update nuuu

Permalänk
Avstängd

tack, tack

Hårdvaran är följande
Asus 78N (nforce3 socket 754)
Sempron 3000+
gf 6600 GT
1024 mb RAM
400 gig disk

Priset inkl HTPC grejerna ligger på 11 000 kronor
edit: i det priset ingår även logitech 5500 5.1 system

Tyvärr hinner jag inte jobba nått förrens i helgen så det blir update då.. hoppas ni står ut med väntan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan man få lite foto på tangentbordet? Har aldrig sett den modellen innan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Kan man få lite foto på tangentbordet? Har aldrig sett den modellen innan

Inga problem... Märket heter AmiTech

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha.. den var ju faktiskt en anning cool.. var köpte du det och hur mycket..

Btw: ingick asken med läkerol? Annars är det falskreklam

Permalänk
Avstängd

nope läkerolen ingick ej

jag köpte den via min distributör, i butik kostar den en slant....

http://www.webhallen.com/prod.php?id=45916

Visa signatur
Permalänk
Medlem

arghh... 650kr... hmm.. kanske en anning mycket cash.. funderar på logitechs nya tgb + mus och färgkontroll.. tror det fick på runt 600kr

Permalänk
Medlem

dum du är som inte postade mer updates med en gång ^^

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

CyberVillain är inte dum Ultima, han är en snäll påga slarver med läkerol fetisch som svarade på min fråga väldigt snabbt

Permalänk
Medlem

detta verkar bli nice. fy fasen vilken ordning du har i lådorna då! vore asgött o ha men vem orkar fixa den ordningen? de tangetbordet ser ut att bli jäkla nice asså! inte det minsta mini eller? nu vill man verkligen se updates

Visa signatur

:)

Permalänk
Avstängd

Jag har faktiskt några bilder liggandes på lödningen, men jag han inte klart så jag tänkte posta allt på en gång. Den som väntar på nått gott...

edit: ryderman, det är väll inte ordningne som tagit tid utan att samla på sig allt "skräp"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vackert

Har du planerat in platsen för imon-mottagaren i displayhållaren ?
(eller har du någon annan lösning för den ?)

Är planen fortfarande att aggregatet ska vara passivt ?

Permalänk
Avstängd

ska montera imon motagaren bakom displayen och sedan dra om ir-ögat tillframsidan...

planen är att det ska bli passivt.. dock vet jag inte om det blir av i denna modd

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
.. Den som väntar på nått gott...

Abooo

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Snyggt.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk

Gulligt tangentbord:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evrstr
Äntligen lite klass här på SweC.

Jag håller faktiskt på med ett liknande litet projekt med "tre ska bli en" (LCD/OLED, imon m.m).
Så jag ska nu följa detta projekt extra noga!
Förresten, skulle du kunna ta en bild för att visa hur iMon 3.5"-modulen är uppbyggd (med sladdar osv)?

Ser fram emot det färdiga resultatet. Blir säkert

Permalänk

Spännande då man själv precis har byggt klart sin
Varför välja 6600-kort? Eller har du kanske plasma/lcd och behöver inte "Perfekt tv-out"?

Väldigt fina prylar må jag säga!

När kommer nästa update?
Lycka till!

Permalänk
Avstängd

Jag kör LCD-TV/Projektor... tv-ut vad 80-tal

Kommer mer detaljerade bilder på imon-motagaren när jag kommer så långt... Nästa steg är att löda dit spänningsmatning och kontaktdon...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Jag kör LCD-TV/Projektor... tv-ut vad 80-tal

Kommer mer detaljerade bilder på imon-motagaren när jag kommer så långt... Nästa steg är att löda dit spänningsmatning och kontaktdon...

Då kanske du kan svara på om man får perfekt eller nästintill perfekt bild med dvi eller d-sub utgångar på teven? Även om aspekten blir rätt.

/ frasse

Permalänk
Avstängd

På projektorn får man perfekt bild med DVI.. inte lyckats få pixelmappad bild med Lcd-Tvn och DVI dock...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer nog bli jävligt najs.. Vill ha mer updates :D:D

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk
Medlem

tror de här kmr å bli riktigt bra... CyberVillain, vad tror du om LCD inkopplingen http://www.elektroform.se/main.php?artn=6 . tror du att den e nå å ha för den sominte e så bra å löda....