Permalänk
Medlem

Hehe, effektivt Jag har lärt mig pickpocketa nu, men jag ser inte allt, har lite väl lågt i security.... Men det är äg som fan att pickpocketa en vakt
Men enchanting och långsvärd är mitt nästa snilledrag... Efter att jag har 100 i Alchemy iaf. (Ligger på 63 nu....)

Permalänk
Medlem

Jo, om ni köper/gör en sak som har många charges, använd den mycket, ni ökar nämligen i enchant skill när ni använder Enchantade saker... Så ni vet

Permalänk
Avstängd

då enchantar man nåt som gör 1-1i fire damage on touch...och en jävla massa charges....sen lär det gåupp...

Permalänk
Medlem

Men då ska man ju göra en grej som tar typ 1 att använda och har 300charges... så gör jag kan man säga när jag övar magier, jag gör en spell som tar 1 att använda sen står jag och kastar den hela tiden .. billigt och bra spellen kostar 7spänn..

Jag e väldigt(ja, jag kan censurera det om ni vill) kass på att pickpocketa, tejp tricket funkar inte heller så jag kommer nog ligga på 5 ett bra tag iaf tills jag kan sälja mina soul gems och träna upp sneak.

Edit: jaha så kom nån före, alltid!
btw.. har swec nån tvätta-munnen detector eller? censur på vissa ord..

Permalänk
Medlem

Jo, men Greken, hur gör du egna spells??
Försök igen med tejp-tricket, ställ dig bakom en gubbe, (inte alltför nära) och stå sedan där, du kommer se hur din sneaking ökar snabbt som f*n

Permalänk

Är det möjligt att skapa spells själv på något sätt? Annars så borde det vara omöjligt att vara magiker och vampyr...

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk
Medlem

Asså man kan inte göra spells själv utan man går till en snubbe i mage guildet och tar spellmaking, du kan bara göra spells av sånt som du har ... tex om du har firebite kan du göra firespells men inget annat..har du telekinesis och firebite och mera så kan du göra spells av den sorten, du väljer skada, magnitud, duration, range, area osv osv, det blir dyrt väldigt dyrt om man gör en fet spell, men (alltid ett men ) man ser uppe i hörnet hur mycket den kommer kosta (asså mana) så spellen kan bli jäkligt dyr eller så har man inte en chans att kasta den, står också uppe ihörnet hur stor chans man har att kasta den.

iaf, jag tog bara firebite och gjorde en spell som hade 0-0 i skada, on touch, den kostade 7spänn och 1 i mana....

Permalänk
Medlem

Aha..... på det viset

Permalänk
Medlem

Jag provade tejptricket i typ 2 timmar eller liknande.. gick upp ca 20 lvls i Sneak, visserligen är det inte min grej att göra sådana saker för att lvla men.. Nu ska jag bara pumpa upp min Security lite mera..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Hehe, tejptricket äger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken
Vadå constant enchant? e inte alla constant? vet inte om det är det du menar men jag lyckades då göra så en steel short sword kastade soul trap när jag slog fete grymt, funkar typ alltid om jag har soul gems i backpacken.

Telvanni house är väll för mages? isåfall, är det nån som har en framstående rank där?
och en till liten simpel fråga... jag hittar inte svamp jävlarna (första uppdraget mages guild)

en sak till... säg ett ställe där man kan köpa eller hitta tonvis av soul gems, jag behöver det
ska göra en fet healing amulet

Är master i Telavanni. Det är det högsta man kan vara om man bygger stronghold. Hade du nån fråga utöver det eller?

Visa signatur

x2 3800+ :: r x950xt :: 2048

Permalänk
Medlem

Re: hjälp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
hr gör man med quesxten vid templet första alltså.....dom vill att jag ska hitta en grej under tempet i vivec och därinne ska det finnas en sten som man ska trycka på.....hjälp!?!?!

Har inte gjort den själv, menar du när man ska hitta sista shrinen i puzzle canals? Isåfall får du dona och trixa tills du kommer till en shrine i ett vattenfyllt rum. tryck på shrinen så får du fram en text som säger nåt tjafs om att man ska ha tro och så. Därefter kliver du ner i vattnet och begår helt sonika rituellt självmord. Med andra ord, dränk dig själv. Då kommer det fram en bro till ett hemlligt rum med en daedra som du skall ge ett silversvärd till. (finns i en kista i samma rum) Du kommer att få en fet välsingnelse som ger waterbreathing och sviftswim och annat mojs i typ 5-10 min... Har inte riktigt hittat nåt direkt syfte till det här men det är säkert viktigt om man är hängiven Pilgrim och prompt ska hitta alla shrines...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Call: Jo.... Telvanni är för mages eller?
Är det bra? fett stronghold? mycket förmåner? e dom snälla (ja, jag är en good boy )

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet var man kan köpa mark magin? jag har precist köpt recall och jag tänkte att det vore trevligt att kunna mark'a först

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken
Call: Jo.... Telvanni är för mages eller?
Är det bra? fett stronghold? mycket förmåner? e dom snälla (ja, jag är en good boy )

magiker ja. Tycker personligen att televanni har det fetaste strongholdet. fast det ligger lite avsides så det här viktigt med mark/recall och divine intervention. dessutom får man mycket bra saker. är man magiker så ska man köra televanni. krigare redoran osv... det är ju standardupplägget...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man är Alkemist/Tjuv Marksman då? Vilket house ska jag välja...??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robhed08
Om man är Alkemist/Tjuv Marksman då? Vilket house ska jag välja...??

Hlaalu kanske Alltså det är ingen regel vilket hus man ska välja men spelet är uppbyggt så att tex dom quests du gör för Televanni gynnar en magiker bättre genom att du får Items och förmågor som passar. basic fit:
Redoran - Krigare
Televanni - Magiker
Hlaalu - Tjuv/Lönnmördare osv

Men det är ju sällan man spelar som renodlad magiker eller krigare så man får balansera lite...

Visa signatur

Permalänk

vad kräver spelet egentligen? (minimum)

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

Gjorde lite uppdrag åt Ajira nu efter jag blivit Warlock... hon gav mig location av Staff of Magnus och Warlock's Ring... har båda nu... fan va feta synd bara att jag redan är övermäktig

Sen gick jag in i Mount Kand (tror jag det heter) och svarade på gåtor av de 3 olika element atronachs, min belöning va Vivec's blessing (+10 endurance, +10 intelligence) jag trodde det var permanent eftersom det var lite jobbigt att hitta och så, men icke.. effekten försvan efter typ 24h, men .. det kanske är bra om man ska enchanta och behöver extra intelligence, btw, man ska ju egentligen få skill points i enchant skillen om mna använder enchantade föremål.... jag får inte ett skvatt, bara när jag rechargar och gör föremål, och det är inte ofta.

Permalänk
Medlem

Jaha, vad det det man skulle göra där inne, jag hoppa in och slaktade element atronachsen istället
iofs är jag ju en övermäktig krigare med
prövade att slakta Vivec, han skadade mig EN gång, tog några sekunder så var skadan helt borta

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morris_-_2002
vad kräver spelet egentligen? (minimum)

Från WebHallen :

"Win 98/ME/2000/XP • Pentium II 500MHz • 128MB RAM (256MB RAM för Win 2000/XP) • 3D Grafikkort med 32MB RAM • 1GB HD • 8X CD-Rom."

Kommer inte exakt ihåg vad rekommenderat var men det nånting med PIII 800mhz och kraftigare grafikkort...

TNT2 är minimum förresten... man ska gärna ha Hardware T&L...

Permalänk
Medlem

Hur kommer man in till Lord Vivec i templet i Vivec?

Eller vad gör man efter man läst det där om Courtesy i palatset, där en daedra person står och man ger honom ett longsword??

Visa signatur

"För övrigt anser jag att Cartago bör förstöras."
"We must learn to live together as brothers or perish together as fools." --Martin Luther King Jr.

Permalänk
Medlem

Hehe, jag håller på med mina uberäktiga levitation/Health/Fatigue/Fire/Frost/Lightning Potions/Shields Mäktigt när man kombinerar dem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke B.
Hur kommer man in till Lord Vivec i templet i Vivec?

Eller vad gör man efter man läst det där om Courtesy i palatset, där en daedra person står och man ger honom ett longsword??

Antingen dyrkar man upp låset som jag gjorde första gången.
Eller så följer man storyn så blir man inbjuden till palatset och får nyckeln dit.

Visa signatur

Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz

Antingen dyrkar man upp låset som jag gjorde första gången.
Eller så följer man storyn så blir man inbjuden till palatset och får nyckeln dit.

Hmm, räcker Ekash Lock Splitter?

Hade massvis med sådana förut men nu har jag helt glömt bort hur man lättast får tag på sådana, bästa ställe att få tag/köpa sådana?

Visa signatur

"För övrigt anser jag att Cartago bör förstöras."
"We must learn to live together as brothers or perish together as fools." --Martin Luther King Jr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke B.

Hmm, räcker Ekash Lock Splitter?

Hade massvis med sådana förut men nu har jag helt glömt bort hur man lättast får tag på sådana, bästa ställe att få tag/köpa sådana?

Jag dyrkade upp med lvl 50 security och grandmaster lockpick
iofs finns det inget att göra inne hos Vivec om man inte blivit inbjuden.

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem

lvl 50 är lätt att dyrka upp

Permalänk
Medlem

vem är högst levlad här???

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det att gå Vivee till Dragon Fell??

Permalänk
Medlem

nej fan nu blev det fel jag menar hur lång tid tar det att gå i genom hela kartan från norr till söder