Permalänk
Medlem

Ah kanske borde ha nämt att jag spelade det på 360n.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Tror ni att spelet kommer gå att spela på burken i min signatur?

Antagligen inte, tror inte ditt grafikkort stödjer SM 3.0

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Spelet verkar bli grymt och kul, dock så är man lite skeptisk över hur det flyter på en 2år (nästan eller typ 2år?) gammal dator.

7800GTX 256
AMD 64 3200+
2gb Ram
MSI K8N Neo4 (Världens sämsta moderkort imo.)
140gb HDD (80gb fritt)

Sen resten av systemet minns jag inte.

Permalänk
Avstängd

Dualcore hade hjälpt för dig. Enligt vad jag läst på ttlg så ska spelet t o m utnyttja fyrakärnor...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Antagligen inte, tror inte ditt grafikkort stödjer SM 3.0

Nej, det gör det inte. Måste det stödja det för att det över huvud taget ska gå att spela? Isf tycker jag det är kasst att det inte ska gå att skala ner mer. T.o.m Crysis lär ju funka på en flera år gammal burk.

Permalänk

vart är det demot som snackades om? what

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem

Bra att 6200TC har SM 3.0. Fast kortet är ju inte det bästa.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Inaktiv

scoresen verkar indikera att det är det bästa spelet som någonsin har släppts! får ju i princip 100%. verkar vara grymt bra!

Permalänk
Medlem

Sony Defence Force ger spelet 5/10

http://www.sonydefenseforce.com/?p=83

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tbz

LOL:
"I also wonder how much better the graphics would’ve been had they not been compressed to fit on a DVD. Now I do not fault the developers for this, they only had so much system power to work with so maybe this will all be addressed with the PS3 version when it comes out."

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
LOL:
"I also wonder how much better the graphics would’ve been had they not been compressed to fit on a DVD. Now I do not fault the developers for this, they only had so much system power to work with so maybe this will all be addressed with the PS3 version when it comes out."

Lite kommenterar!

Citat:

*You make paris hilton look smart you retarded pile of monkey spunk.

*just wanted to pop in and kick you in the nuts for being so incredibly fucking retarded

*I’m not gonna say “Get a life”, that would be too nice, just kill yourself and free the world from another retarded Sony fanboy.

*Greetings and fuck yourself

*Madden on ps3 - 30 FPS.
Madden on 360 - 60 FPS.

Case closed fanboys.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Testade demot nyss och fyfan vad bra det var. Definitivt köp..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
LOL:

med tanken på att spelet ligger på 6,6GB så har de GRYMT och jag menar GRYMT mycket mer utrymme att använda sig av. Så frågan är. behöver de högre texturer LOL. Blue-ray FTW ??? Eller hur... Kanske inte endå

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Haha, jo den recensionen var ju ett skämt. Någon som mest tänkt att den ska irritera, och verkar ha lyckats med det med tanke på kommentarerna.

Angående texturer så är det ingen skillnad. 360 har mer eller lika mycket videominne som PS3, och därför kan inte PS3 har texturer som kräver mer plats. Jojo, streama textures, grattis till ryckig framerate.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tbz

hahah det där gjorde min dag

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det kan kallas "recension" egentligen.. Jag menar, den består av ungefär tio rader, och de 10 raderna består av att klaga på XB360 och dess limiterade utrymme på DVDn. Fruktansvärt roligt :D!

Ahh, bara 6 dagar kvar, sen dimper Collectors Edition till PC ner i brevlådan! Kan knappt vänta!

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem

Testade 360 demot idag.
Grymt imponerande scenario som det utspelar sig på.
Jag har inte årkat läst något om spelet för jag ville få göra ett eget intryck av spelet när jag spelar det utan att veta något speciellt om spelet.

Snyggt som fan var det och stämningen fick mig att fan rysa till lite för ofta
Väntar på PC demo nu att gämföra mot, skulle det kräva för mycket av datorn (dvs dålig motor etc, det har ju hänt mer änn en gång med multi platforms spel) så köper jag 360 versionen.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Prestanda?

Ser verkligen fram emot detta spel. Har dock inte hittat några Systemkrav .
Kan någon "expert" hjälpa mig lite!

Klarar min burk detta spel på någorlunda bra inställningar.

AMD 64 x2 4200+ 2.2GHz
2 gig ram
Radeon X1800XT 512mb

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

system kraven finns någon sida tillbaks i tråden.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Oj, sorry! Letade lite dåligt..
Men är mitt kort så pass bra att det är Recommended?
Sämst på sånt här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralle174
Sämst på sånt här.

Som sagt om du går tillbaka ett par sidor i tråden så står PC specsen där.
För så svårt är det inte att scrolla igenom några sidor.. eller?

Minimum Requirements

CPU - Pentium 4 2.4GHz Single Core processor
System RAM - 1GB
Video Card - Direct X 9.0c compliant video card with 128MB RAM (NVIDIA 6600 or better/ATI X1300 or better, excluding ATI X1550).
Sound Card - 100% direct X 9.0c compatible sound card
Hard disc space - 8GB free space

Recommended Requirements
CPU - Intel Core 2 Duo processor
System RAM - 2GB
Video card - DX9 - Direct X 9.0c compliant video card with 512MB RAM (NVIDIA GeForce 7900 GT or better) / DX10 - NVIDIA GeForce 8600 or better
Sound Card - Sound Blaster X-Fi series (Optimized for use with Creative Labs EAX ADVANCED HD 4.0 or EAX ADVANCED HD 5.0 compatible sound cards)

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralle174
Sämst på sånt här.

Ja ditt kort klarar recommended. Det är i klass med 7900GT.

Visa signatur

Permalänk
Testpilot

Surt att man inte har en X2:a, ett spel som verkar så här bra vill man ju kunna köra med snygg grafik =/

Går det att få tag på X2:or till socket 939 nu för tiden eller åker jag på att köpa nytt moderkort och hela skiten?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=337087

Ofan, en modell kvar, på andra sidor verkar dom vara helt slut. Synd med så få valmöjligheter dock.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

PC-Demot kommer snart!

PC DEMO COMING TO YOU ON MONDAY
August 19, 2007

The wait is nearly over. At 7 PM EST the BioShock PC demo will go live for you to enjoy. We will have exclusive pre-loading at Fileplanet. Set your watches for 7 o'clock!

IMPORTANT: Please be sure to download the latest drivers from ATI and Nvidia that will be available Monday for best performance with your video cards.

http://www.2kgames.com/cultofrapture/home.html

Har väntat länge på demot och nu kommer det, skulle ju ha kommit i fedags men det försenades.

Visa signatur

Visit my online portfolio at http://www.myhaven.se/

Permalänk
Medlem

Ja, får verkligen hoppas att det verkligen släpps imorgon då. Vill gärna se hur min dator klarar det. Enligt mina beräkningar är 7pm EST 01.00 våran tid. Så jag vet vad jag gör om 23 timmar.

Permalänk
Medlem

Jag gillar starkt att dom släpper demo innan retail kommer.
en del företag släpper demo 2 månader efter själva spelet kommigt

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk

fattar inte steams försäljning ?? 54dollar ?? man köper hellre på tex webhallen så man får fodralet och sånt

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeereMannen
fattar inte steams försäljning ?? 54dollar ?? man köper hellre på tex webhallen så man får fodralet och sånt

Man är garanterad att man inte tappar bort "fodralet" om man köper spel på Steam. Och 54 dollar var ruskigt dyrt för ett PC-spel - ca 505kr, o de tar taxa og! Vad blir det, ca 530kr?

Om du nu tänker på priset (vilket jag og gör), så är det bättre att köpa spelet i en affär, än på Steam.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.