Jaws Unleashed - Tugga människor som vithaj

Permalänk

Jaws Unleashed - Tugga människor som vithaj

Då bloody waters tycks vara nerlagt blev man ju riktigt glad över att iallafall ett hajspel kommer.

Kommer i Mars

Features:

* Take control of Jaws the Great White Shark while playing out themes and in locations from the JAWS film universe

* More than 10 meticulously detailed, destructible environments, each with unique designs and intense action

* Unleash real-time damage on intelligent enemies, vehicles and structures

* Perform a variety of stunning underwater, surface and air attacks via a user friendly combat system

* Dismemberment engine provides multiple points of disconnection allowing for characters and objects to be torn apart piece by piece

* Follow story-based missions or choose to freely roam the island and its surroundings causing havoc

* Encounter multiple side missions/challenges including timed destruction, stealth, chase and others

* Face fearsome arena bosses including killer whales, powerful boats and more

* See your victims before they know you’re coming and target lock on enemies from afar with Shark Vision

* Created by Appaloosa Interactive, developer of the award-winning Ecco the Dolphin series

......Respekt

Tycks släppas i mars då det finns att förhandsbokas bla här:
---> http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=50133&sub...

Kolla in mer på den officiella hemsidan:
---> http://www.jawsthegame.com/

Och lite google resultat:
---> http://www.google.se/search?hl=sv&q=%22jaws+unleashed%22&btnG...

Okey grafiken ser ut att suga eller så är det knepiga screens men hursomhaver bara måste man ta chansen att äga runt som en vithaj.

Lite fler screens:

Tugga, tugga, tugga

Flygfisk? =/

Ooops...

Wahahahahaaaa

- Titta på den stora fågeln pappa... pappa?!!
- Aaaaaah
... tugga, tugga, tugga

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Haha..

Spelet i sig kan säkert vara roligt, men grafiken känns verkligen inte som att den passar till ett pc-spel som kommer 2006. Fast det är väl så när de blir konsolportar.
Ska bli skönt när ps3 kommit så xbox360 grafik blir lägsta standarden

Visa signatur

Ehhh!

Permalänk

Du tror kanske inte att det bara e knepiga screenshots?
Dom kanske har kört det på en TFT gravt skalat och sen fotat med mobilkamera
Jag hade hoppats på det för detta liknar ju spel som kom -95 typ.

Aja, hursomhaver såbara måste man testa det

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Yaaay Detta måste man defenitivt skaffa

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk

He he vi får starta en fanclub

Nåt som hade regerat vore en mod därman kunde importera skins på människorna. Så man typ kunde käka upp Anna Book eller Alice Bah :D:D

Visa signatur

Permalänk

·€ra•Ðiaz· : Anna Book? Alice Bah? Du låter lite sjuk...

Spelidén verkar skitgrym... men grafiken? Vafan? Kassa texturer, konstigt vatten, lågpoly, lög upplösning, ingen AA. Vad är detta? T.o.m. PS2 klarar fan så mycket bättre än så.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Ja jo, fast mina inlägg kommer med en disclaimer numera =/

mmmmm Anna Book Med ett glas must till... de e grejer det.

ähum... Ontopic.

Jo grafiken ser ut att suga men jag har för mig att spelet varit på G skitlänge. Kan det vara så att dessa screens är från en gamal motor och att dom nu bytt? Nä, verkar lite långsökt. Kanske spelet kompenserar med enastående gameplay.

Visa signatur

Permalänk

Jag tänkte också det. Eller att spelet är skitstort och att man kan simma hur jävla långt som helst, men jag vet inte.

Är det inte bra så kommer det snabbt att få byta namn till Jaggies eller liknande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser ju direkt att det här spelet bör spelas med med 16x AA på

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Haha.. fan vad fult

Och vithajar kan väl fan inte hoppa? Det är väl bara varmblodiga hajar som kan?

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk

haha, man kan till och med leka Hajen 3. Trodde bara det skulle vara från den första hajen.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

Coooolt

Det här kommer bli en höjdare. Hoppas det kommer nude skins till badarna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En vithaj kan tydligen hoppa.. Vi tjafsade om det på jobbet också (jag trodde bara det var rävhajen) och sen visade min motståndare ett klipp på en vithaj som simmar toksnabbt upp och har nästan hela kroppen över vattnet. Den är ju inte i äns nära lika smidig som rävhajen är (den hoppar upp över vatten ytan och daskar till fåglar med sin stjärtfena)

Kolla in den.

Permalänk

Undras varför dom gjort grafiken så. Kolla dykarens vapen på screen 1 och 2. Det är 1337 grejjer det

Kanske är det som innan sagt att spelet är i typ verklig skala så ofantligt stort så därför fickdom ha 1 poly per cm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerial
En vithaj kan tydligen hoppa.. Vi tjafsade om det på jobbet också (jag trodde bara det var rävhajen) och sen visade min motståndare ett klipp på en vithaj som simmar toksnabbt upp och har nästan hela kroppen över vattnet. Den är ju inte i äns nära lika smidig som rävhajen är (den hoppar upp över vatten ytan och daskar till fåglar med sin stjärtfena)

Kolla in den.

http://hem.passagen.se/kent.andersson/Bilder/ravhaj.jpg

ser tyvärr inte bilden. Möjligt att det är nån spärr här på jobbet. Men jag är nästan 100% säker på att vithajen inte kan hoppa. Däremot makohajen, som ser ut som en vithaj fast lite mindre, DEN kan hoppa som fan.

Visa signatur

Permalänk

Vithajar kan hoppa. I princip kan alla hajar det, ja kanske med undantag för valhajen då
Men just vithajen använder själva hoppet för att överraska sitt byte genom att komma rakt underifrån i väldigt fart.
Har sett att de till och med kört några dokumentärer om det på Discovery(källan till allt onödigt vetande: )

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Vithajar kan hoppa. I princip kan alla hajar det, ja kanske med undantag för valhajen då
Men just vithajen använder själva hoppet för att överraska sitt byte genom att komma rakt underifrån i väldigt fart.
Har sett att de till och med kört några dokumentärer om det på Discovery(källan till allt onödigt vetande: )

Japp, vithajar kan tydligen hoppa pga att dom tydligen kan ha högre kroppstempratur än det omgivande vattnet.

källa: http://www.hajar.nu/html/arter/elasmobranchii/gale/lamniforme...

Ska bli kul att prova på det här spelet. Men har en stark känsla av att man tröttnar efter typ 15 min.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
Japp, vithajar kan tydligen hoppa pga att dom tydligen kan ha högre kroppstempratur än det omgivande vattnet.

Ska bli kul att prova på det här spelet. Men har en stark känsla av att man tröttnar efter typ 15 min.

Det där var väl att dra lite förhastade slutsatser.

"Vithajen är endotermisk, den kan hålla en högre kroppstemperatur än det omgivande vattnet i muskulatur, hjärna, ögon och sidolinjen. Kroppsmuskulaturen kan överstiga 3-5 grader det omgivande vattnets temperatur. Magtemperaturen kan dock vara så hög som 10-14 grader än det omgivande vattnet.

Denna förmåga ökar vithajens möjligheter att i kalla vatten jaga snabba och viga bytesdjur, så som marina däggdjur. Vithajen kan anfalla sina byten i väldiga kraftutfall och hoppa upp ur vattnet flera meter. Vithajen kan även hoppa upp på klippor efter bytesdjur eller utan känd anledning hoppa upp ur vattnet likt en delfin."

Alltså, den är varmblodig (något iaf) vilket gör att den har lättare att jaga i kalla vatten. Den har lättare att röra sig. Hoppa kan den nog ändå, särskilt i varma vatten eftersom den är mer rörlig då.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Det där var väl att dra lite förhastade slutsatser.

"Vithajen är endotermisk, den kan hålla en högre kroppstemperatur än det omgivande vattnet i muskulatur, hjärna, ögon och sidolinjen. Kroppsmuskulaturen kan överstiga 3-5 grader det omgivande vattnets temperatur. Magtemperaturen kan dock vara så hög som 10-14 grader än det omgivande vattnet.

Denna förmåga ökar vithajens möjligheter att i kalla vatten jaga snabba och viga bytesdjur, så som marina däggdjur. Vithajen kan anfalla sina byten i väldiga kraftutfall och hoppa upp ur vattnet flera meter. Vithajen kan även hoppa upp på klippor efter bytesdjur eller utan känd anledning hoppa upp ur vattnet likt en delfin."

Alltså, den är varmblodig (något iaf) vilket gör att den har lättare att jaga i kalla vatten. Den har lättare att röra sig. Hoppa kan den nog ändå, särskilt i varma vatten eftersom den är mer rörlig då.

Det var ju det jag menade, fast jag skrev det inte så utförligt.

Visa signatur

Permalänk

Sen att spelet verkar utspela sig på ett rätt varmt ställe borde innebära att fisken är rätt go och glad när den simmar runt och plockar fiskare.

Är spelet till för PSP eller DS eftersom screensen mer och mer börjar likna Jaggies unleashed än Jaws unleashed.

Visa signatur

Permalänk

haha, den var bra

Visa signatur

Permalänk

Snyggt...nej, coolt JA!!!

Drömde alltid om att få vara haj och käka människor när jag lirade ECCO till Segat.

Ballt om det finns multiplayer, så man kan jaga i grupp

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Har detta spel något med http://www.pineapple-interactive.com/ att göra?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Musikälskare

ge mig !

ska döda allt jag ser, bara för jag kan

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Har detta spel något med http://www.pineapple-interactive.com/ att göra?

Enligt ·€ra•Ðiaz· i första inlägget, första raden så är bloody waters nerlagt.
Det är därför som det här spelet, jaws unleashed är en skoj nyhet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy

Den där sidan var intressant, Enligt sidan svenska hajar fanken finns det verkligen stora hajjar i sverige hehe?

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk

Ja det var fasen vad mycket haj det hade simmat runt vårat lilla land. Visste pigghajen för den har man sett, men de andra hade jag inte koll på..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Broyyen
Haha..

Spelet i sig kan säkert vara roligt, men grafiken känns verkligen inte som att den passar till ett pc-spel som kommer 2006. Fast det är väl så när de blir konsolportar.
Ska bli skönt när ps3 kommit så xbox360 grafik blir lägsta standarden

Vad menar du? PS3 kommer inte på något sätt ha bättre grafik än 360

Samt så kanske du inte hört att PS3 kan förlora många speltillverkare för att det är för svårt att utveckla till det

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Hm, ett havs-MMORPG hade ju varit roligt. "du är en intelligent ras av sjöhästar, som vuxit till människostorlek, i det stora havet XXXXX"... ^^
Sedan kan man mutera sig själv till t.e.x hajar.

ODDNAME - Duh, och hur fan vet du det? Ingen vet om PS3 får sämre eller bättre grafik än 360, EFTERSOM DEN INTE ÄR SLÄPPT ÄN!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

iiiiih,ett haj spel,mer sånna här spel snälla.

grafiken?det är känslan att simma upp från bottens mörker,sätta dom vassa tänderna i simmaren,skaka om honom lite och sen dra ner honom i vattnet,det är iaf jag ute efter.
dock så får jag en känsla av att spelet inte kommer vara så realistiskt nu när jag ser på screens,men men,testa på kommer man garanterat göra.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer