Datorbutiken ignorerar mina email och returbegäran?

Permalänk
Medlem

Datorbutiken ignorerar mina email och returbegäran?

Jag köpte en Samsung Spinpoint, SP1614C, från Datorbutiken vid 2004. Året därefter dog den helt plötsligt av ingen anledning och jag kunde inte få igång den så jag köpte en ny hårddisk samtidigt som jag kontaktade Datorbutiken.
De sa åt mig att det var "kört" och att garantin var ute, lite trisst tänkte jag men livet flyter inte som olja på vatten hela tiden. Min kompis bad mig att kontakta Samsung också, vilket jag gjorde, och de sa åt mig att de hade tre års garanti på sina hårddiskar och att jag ska konktade Datorbutiken igen och be om RMA. Jag skickade epost till de och fick veta att det var möjligt, jag förstår dock inte varför de inte nämnade detta första gången jag skickade epost...
Hur som helst, jag skickade en returbegäran till de och sen dess (har gått några månader) har inget, absolut inget, hänt. De har helt ignorerat mig.
Jag skickade en liknande returbegäran idag och jag hoppas att de svarar nu.

Lite om hårddisken; Den är helt död. Jag har testat köra den på min Abit NF7-S Rev2 men datorn startar aldrig, kommer inte ens förbi BIOS-Screen. Har även testat den på min MSI K8N NEO2, samma sak där.

Om jag inte får ett svar nu eller de säger att det är för sent, har jag något rätt att gå till ARN eller liknande? Jag har ingen tålamod kvar längre, de ska fan inte tro att de kan köra över folk hur som helst.

MVH
Taha/Hamit Sen.

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk

Re: Datorbutiken ignorerar mina email och returbegäran?

Edit: Mitt svar raderat. Av erfarenhet vet jag att vid brist i kommunikationen brukar det aldrig gå att få kontakt med kunden ifråga. Har skickat PM och hoppas på svar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Jag köpte en Samsung Spinpoint, SP1614C, från Datorbutiken vid 2004. Året därefter dog den helt plötsligt av ingen anledning och jag kunde inte få igång den så jag köpte en ny hårddisk samtidigt som jag kontaktade Datorbutiken.
De sa åt mig att det var "kört" och att garantin var ute, lite trisst tänkte jag men livet flyter inte som olja på vatten hela tiden. Min kompis bad mig att kontakta Samsung också, vilket jag gjorde, och de sa åt mig att de hade tre års garanti på sina hårddiskar och att jag ska konktade Datorbutiken igen och be om RMA. Jag skickade epost till de och fick veta att det var möjligt, jag förstår dock inte varför de inte nämnade detta första gången jag skickade epost...
Hur som helst, jag skickade en returbegäran till de och sen dess (har gått några månader) har inget, absolut inget, hänt. De har helt ignorerat mig.

Lite om hårddisken; Den är helt död. Jag har testat köra den på min Abit NF7-S Rev2 men datorn startar aldrig, kommer inte ens förbi BIOS-Screen. Har även testat den på min MSI K8N NEO2, samma sak där.

Om jag inte får ett svar nu eller de säger att det är för sent, har jag något rätt att gå till ARN eller liknande? Jag har ingen tålamod kvar längre, de ska fan inte tro att de kan köra över folk hur som helst.

MVH
Taha/Hamit Sen.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Re: Datorbutiken ignorerar mina email och returbegäran?

Citat:

MVH
Taha/Hamit Sen.

Well, shit happens... tycker dock det är lustigt att du själv inte försöker kontakta Datorbutiken (förutom via RMA-begäran)... Det skulle iaf jag ha gjort om de inte hörde av sig. Jag hade ringt supporten efter 1-2 veckor om jag inte hade fått svar, men det är väl bara jag det.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Datorbutiken ignorerar mina email och returbegäran?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Well, shit happens... tycker dock det är lustigt att du själv inte försöker kontakta Datorbutiken (förutom via RMA-begäran)... Det skulle iaf jag ha gjort om de inte hörde av sig. Jag hade ringt supporten efter 1-2 veckor om jag inte hade fått svar, men det är väl bara jag det.

Hur dumt det än låter så har jag lite problem per telefon, kan inte riktigt snacka. Att ringa tänkte jag heller inte på, borde kanske göra det.
Har iaf fått kontakt med db.com användaren här, hoppas det löser sig.

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"

Permalänk

Re: Re: Re: Datorbutiken ignorerar mina email och returbegäran?

Citat:

Hur dumt det än låter så har jag lite problem per telefon, kan inte riktigt snacka. Att ringa tänkte jag heller inte på, borde kanske göra det.

Vet precis vad du menar. Jag kan inte heller med telefoner. Av en mängd anledningar.
Därför skickar jag antingen mejl, sms eller försöker träffa folk personligen om jag ska säga något.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Citat:

ok.

Är t.ex likadannt på mitt jobb (inom IT-sektorn), att man inte får svar på mail osv, då måste jag ringa, vi har inte riktigt nått dit där mailen alltid svaras..

Tror inte DB avsiktligt har struntat i ditt mail, utan snarare händer det väl då o då att mailen försvinner nånstans på vägen (om det är flera led mailet ska gå igenom)

Permalänk

Gör det säkert, men nästan gång - snälla, ring eller maila igen innan 2 hela månader har gått...detta är bara så onödigt.

Citat:

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Permalänk

olirc: Brev?....å jävlar va 80-tal!

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
olirc: Brev?....å jävlar va 80-tal!

Iofs men det är det som gäller om man inte får tag i någon per e-post eller telefon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Iofs men det är det som gäller om man inte får tag i någon per e-post eller telefon.

Brev är nog lite att ta i..

Hur som helst, tror det löser sig, ska skicka in hårddisken nu måste bara hitta lite frigolit >,<

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Brev är nog lite att ta i..

Hur som helst, tror det löser sig, ska skicka in hårddisken nu måste bara hitta lite frigolit >,<

Och inte att förglömma en antistatpåse för annars får du disken i retur med förverkad garanti och det vill man ju inte.

Permalänk

Packa INTE ESD-känsliga föremål i vanlig vit frigolit (utan anti-stat påse runt hd:n såklart). Stort aja-baja.
Ni skulle nog bli mörkrädda om ni visste hur känsliga vissa komponenter är.

Permalänk
Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if