Macbook recenserad

Permalänk
Medlem

Nu är det förvisso olika hårddiskar i den svarta modellen och mellan-modellen, men visst, de tar ett högt pris för den svarta färgen. Men design kostar. Så enkelt är det.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Jag ska ha en svart macbook, den är verkligen värd de där 1550kr extra (eller vad det blir).

Älskad av gud vare vi som helgar den heliga Macen.
Vik hädan icke-troende, bered en väg för er räddare
Från Bluescreens och BIOS skall vi avvika, mot framtiden stega.

Här kommer vi, här springer vi, medans andra står brevid och glor.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

LG's Express TX är en riktig läckerbit. Det är en sån dator man ska ha. Det är en sån dator man ska ha. Inte en mac....

Kan du inte sluta med ditt troll och komma med några argument istället?

Citat:

Macbook kommer i tre utföranden. Billig, Mellan, Svart.

Det är väl bra att den är billig med tanke på att det är Apples ingångsmodell? Vill du ha något kraftigare kan du kika på Macbook Pro eller kanske iMac.

Citat:

Skillnaden rent hårdvarumässigt mellan "Mellan" och "Svart" är NADA! Bara färgen....trots det tar apple nästan 2000 kr mer betalt pga. lite svart färg. Det mest idiotiska med det hela är att ni apple/mac fantaster är så inbitna i det hela att ni tycker att det är helt ok....helt underbart.

Jag köpte tex Nintendos färgade handkontroller som kostade mer och om jag hade råd skulle jag köpa en svart Macbook. Förstår inte riktigt problemet, alla företag har väl mer och mindre prisvärda produkter och ingen tvingar dig att köpa den enligt dig minst prisvärda. Som sagt, utseende kostar.