Permalänk
Medlem

Lite funderingar ang. 3G internet

Jag och min kollega funderar på att skaffa ett 3G internet abonnemang. Vi fick precis godkänt av företag vi vaktar på att vi får lov att ha egen dator med internet under arbetstid. Det skulle verkligen underhålla vårt jobb då 12timmars pass med aktivt 30min jobbande är inte så roligt. Större delar av deras nät är spärrade.

Nu har jag fixat så vi har fått Tre's internet. Får det antagligen i början av nästa vecka.

Jag hade själv en gammal Tre telefon av märket LG 81XX. Nu ska jag bara ner i källaren och hitta lådan med USBkablen, men vad jag kom på så laddas inte telefonen när den sitter i datorn.

Anledningen till att vi inte slog till på att få ett PC-card var för att vi bara skulle ha det till slutet av Augusti.

Frågorna är, finns det universala PC-card för 3G internet att köpa? Hur funkar dem? Stoppar man in Sim-kort dem? Tänkte, om man kanske hittar ett Vodafone card ? Eller dom kanske är låsta ?

Hoppas finns någon som vet Skulle underlätta en hel del. Tips på 3G telefoner som laddas med UBSkablen i tas gärna emot.

Mvh

Stefan