Permalänk
Medlem

Vet du ens vad semantik är?

Jag gjorde inga semantiska misstag, men uppenbarligen missade jag några syntaktiska problem när jag slängde ihop min version av sidan.

Om du vill slå mig på fingrarna så kanske du ska veta vad du pratar om först?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTottE
Det är väl inte säkert att det är en SweCare som har pajat din gästbok, eller hur?

Jag tycker det är ganska uppenbart, men visst, jag kan inget bevisa
Har haft sidan uppe ganska länge, och något liknande har inte hänt. När toffelmannen sedan tipsar om min sida här så händer det, och på swec här skriver någon "han bör kolla sin gästbok".

Vidare tycker jag det är ganska löjligt hur det blir ett jävla krig om rätt och fel inom HTML, bara för att jag inte gör allting precis som ni vill ha det. Jag är inget proffs, jag utger mig inte heller för att vara det, men jag tycker det är roligt att designa webbsidor. Varför är ni så jävla vresiga?

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voidhanger
Jag tycker det är ganska uppenbart, men visst, jag kan inget bevisa
Har haft sidan uppe ganska länge, och något liknande har inte hänt. När toffelmannen sedan tipsar om min sida här så händer det, och på swec här skriver någon "han bör kolla sin gästbok".

Vidare tycker jag det är ganska löjligt hur det blir ett jävla krig om rätt och fel inom HTML, bara för att jag inte gör allting precis som ni vill ha det. Jag är inget proffs, jag utger mig inte heller för att vara det, men jag tycker det är roligt att designa webbsidor. Varför är ni så jävla vresiga?

Anledningen till att folk blir vresiga är för att vissa är riktiga paragrafryttare och skriver man något "fel" i koden så är dom inte sena på att påpeka det. Inget fel i att påpeka iofs, men man bör göra det på ett konstruktivt sätt och inte klanka ner på och förnedra någon annans arbete.

Jag hadde uppfattat KTottEs omkodning som jävligt snällt eftersom att han då hjälper mig att utveckas till en bättre kodare, men däremot hade jag blivit lite sne för att han sågade sidan först. Varför inte bara säga att koden är jävligt rörig och "så här hade jag gjort istället".
Sedan är det upp till mig om jag vill ta åt mig av kritiken eller inte.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk

Några universalsanningar som varje webbdesigner bör tänka på:

<div> är CSS' motsvarighet till <table>.
"CSS" betyder "byt ut dina tabeller mot div-element".
Validerar din sida så följer den standard.
Validerar din sida så är den perfekt.
Validerar din sida inte så är den oanvändbar.
Använd gärna absolute positioning och storlekar angivna i antal pixlar överallt på din sida.
Firefox är den enda webbläsare som kommer i närheten av W3C:s standard.
Visas din sida fel i IE så är det för att IE är så dålig.
Användarvänlig betyder "anpassad för blinda".
Din sidas målgrupp kommer alltid att titta på sidan på en Windows-PC, i Firefox, med CSS, bilder och javascript påslaget, med en upplösning på minst 1024x768.

... tas med en nypa salt :).

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror vi tar och stänger den här tråden. Den hade bara ett kursivt syfte till att börja med, och nu är vi så off-topic man kan komma.