Canon Powershot A520 - Seg när man tagit en bild?

Permalänk
Medlem

Canon Powershot A520 - Seg när man tagit en bild?

Brosan har ovanstående kamera som han haft i ett halvår, han stör sig dock på att om man tar en bild med blixt, så är kameran as seg tills man kan ta nästa bild, en lampa blinka grönt sen rött i flera sekunder och skärmen är svart, detta tar ungefär 4-6 sekunder oftast..

Själv vet jag inget om kameran men har hört att den ska vara snabb och så..

Autofokus går rätt kvickt men det är alltså när han tagit bilden som det är segt..

ljuset har han på auto och kör maxupplösning.

Ska det verkligen vara så?

Tar han en bild utan blixt så går det mycket fortare..

What do ya think about that?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

Eftersom det bara är två batterier i den går det så långsamt. I "uppföljarna", a610 och a620 är det istället fyra batterier.

Permalänk
Medlem

Det kan helt klart ha med batterierna att göra så prova med att stoppa i bättre batterier, antingen uppladdningsbara NiMh 2500 mAh (eller bättre) eller t.ex. Varta Maxi Tech eller GP Ultra alkaline eller liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EleyT
Det kan helt klart ha med batterierna att göra så prova med att stoppa i bättre batterier, antingen uppladdningsbara NiMh 2500 mAh (eller bättre) eller t.ex. Varta Maxi Tech eller GP Ultra alkaline eller liknande.

okey tack, ska ta reda på vad för batterier han använder och återkommer till er sen!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Jag tror precis som EleyT att det kan bero på batterierna. En digitalkamera tar öht ganska mycket ström och särskilt mycket när blixten laddas.
Är det laddningsbara NiMH borde dock de flesta ge bra resultat. NiMH är mycket bättre vid stora strömuttag än både brunstensbatterier och alkaliska.

Det beror, hur som helst, på att blixten måste laddas innan man kan ta nästa bild.

Permalänk
Medlem

Jag har en kompis som har en canon a520. Tar alltid några sekunder innan han kan ta nästa bild, men personligen tror jag att det beror på att han har ett vanligt sd-kort och inte ett high-speed och inte på batterierna

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk

Det är den största nackdelen med den kameran, jag har en likadan(a520) och "problemet" är att den måste ladda blixten.
Så den bästa lösningen är väl att undvika att använda den, alternativt köpa till en extrablixt(finns som tillbehör) och fota i manuellt läge med blixtstyrkan nersatt på det svagaste läget (den externa blixten aktiveras av den som sitter på kameran) för att det ska ta så kort tid som möjligt att ladda blixten igen.