Permalänk
Medlem

Z-5500 Boost!

Tjo!

En av mina polare som köpte Z-5500 visste inte att om man vrider lite snabbare på volym ratten eller håller in volymhöjningsknappen på dosan så går den upp i boost läge på volymen, tänkte bara säga det till dom som inte visste det!

Används väll mest om man har hörlurar inkopplade i styrenheten!

//BorN

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Hde jag faktiskt inte en susning om:) tack för tipset

Permalänk
Medlem

NP ^^ kom på det själv efter typ en månads användning

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Vad är boost läget? :S

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Vad är boost läget? :S

Boostar ljudet (Höjer mer)!

Vrid snabbt på volymratten när du har max vol, då kommer du till boost 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Boostar ljudet (Höjer mer)!

Vrid snabbt på volymratten när du har max vol, då kommer du till boost 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11.

Behöver man ha max, låter lite mycke då? :S
Samt har jag ett annat problem, jag får inte 6ch direct o fungera ordentligt ljudet hörs bra i dom främmre right and left högtalarna men där bak hörs inget.
Vad kan vara fel? hjälp uppskattas! Det har fungerat förut.Och det skall tilläggas att alla speakers fungerar fint i alla andra lägen.Hoppas jag inte föra på garanti.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

hmm, inställnings problem kanske?

Boost används oftast i sammband med att man har hörlurar inkopplade i dom!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.