Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
Jag sitter i samma sits som dig, beställde tray/bulk på shg och den är redan skickad. Men ja orkar nog inte skicka tillbaka den och betala returfrakt osv bara för att få en boxad med kylare som jag inte kommer använda. Angående garantin så tror jag det är 1 år på tray men hur ofta går en cpu sönder ?

frågan är om man orkar skicka tillbaka för 2 till garantiår...
som sagt, så går cpus sönder mycket sällan (right?), + att vad jag förstått så har Core 2 Duo inga pinnar, som då inte kan gå av.. eller har jag missförstått det?

sen så har man ju fortfarande reklamationsrätt, och OM man nu skulle få problem med att använda den rätten är det väl bara att kontakta KO... (?)

Edit: när jag sökt runt på nätet och hittat amerkanska/engelska forum där de diskuterar köp av tray-cpus (även andra saker också men i detta fall handlar det om just tray-CPUs så) så verkar de inte bry sig om garanti eller nått... Alla snackar bara om att det bara är att RMA (reklamera)... Ingen som snackar om att något ev. skulle gå på garantin...

För att förklara vad jag menar med detta: De verkar inte bry sig om garanti för fem öre... ev. mer som en bonus... ^^
När man kollar på svenska sidor så nämns ofta garantitider...

Vet inte riktigt hur man ska tolka det...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Ett jäkla jonglerande med datum på processorerna och datorernas ihopplockande på komplett tycker jag det låter som.
Vet inte vad som är klokast, att beställa sin nu eller vänta tills septembers slut och se om priserna på övriga grejjer sjunker...
Decisions decisions...

Visa signatur

| Lian Li PC-O11 XL | AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair 3600Mhz VENGEANCE | ASUS Strix B550-A Gaming | Be Quiet Dark Power PRO 12 1200W | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB | Sapphire Radeon RX 6900 XT Ultimate Toxic |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAGE77
Ett jäkla jonglerande med datum på processorerna och datorernas ihopplockande på komplett tycker jag det låter som.
Vet inte vad som är klokast, att beställa sin nu eller vänta tills septembers slut och se om priserna på övriga grejjer sjunker...
Decisions decisions...

mmm samma sak på DB.com

Dra med en massa gissningar för att locka till sig kunder ;/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
frågan är om man orkar skicka tillbaka för 2 till garantiår...
som sagt, så går cpus sönder mycket sällan (right?), + att vad jag förstått så har Core 2 Duo inga pinnar, som då inte kan gå av.. eller har jag missförstått det?

sen så har man ju fortfarande reklamationsrätt, och OM man nu skulle få problem med att använda den rätten är det väl bara att kontakta KO... (?)

Edit: när jag sökt runt på nätet och hittat amerkanska/engelska forum där de diskuterar köp av tray-cpus (även andra saker också men i detta fall handlar det om just tray-CPUs så) så verkar de inte bry sig om garanti eller nått... Alla snackar bara om att det bara är att RMA (reklamera)... Ingen som snackar om att något ev. skulle gå på garantin...

För att förklara vad jag menar med detta: De verkar inte bry sig om garanti för fem öre... ev. mer som en bonus... ^^
När man kollar på svenska sidor så nämns ofta garantitider...

Vet inte riktigt hur man ska tolka det...

Jag kommer iaf inte skicka tillbaka min och krångla, alldeles för sugen på att prova den Men vill man har raka besked är det väl bara att fråga shg.biz hur lång garanti det är på Tray cpuer ?

Permalänk
Medlem

Komplett har ändrat datum för E6600 till 2006-09-08 (Preliminärt)!!

Fast just nu litar jag inte särskilt mycket på deras prognoser...

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andyp
Komplett har ändrat datum för E6600 till 2006-09-08 (Preliminärt)!!

Fast just nu litar jag inte särskilt mycket på deras prognoser...

Inte jag heller, 20/8 > "massa olika ändringar" > 1/10 > 10/9 > 1/10 och på produktsidan nu såtr det alltså 8/9
De efter massa olika ändringar är den här veckans.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
Jag kommer iaf inte skicka tillbaka min och krångla, alldeles för sugen på att prova den Men vill man har raka besked är det väl bara att fråga shg.biz hur lång garanti det är på Tray cpuer ?

Nä, jag gör inte heller det... xD btw. så har det alternativet försvunnit då JME sålde slut sina sista i förmiddags
Kanske lika bra det, då slipper man ha beslutsångest *fan, skulle ha gjort så ändå* osv... ^^

sen har jag frågat shg.biz, fick dock svaret "vi erbjuder samma garanti som tillverkarna ger", bara det att Intel säger att när det gäller Tray/bulk så är det försäljaren som sätter sin garanti (därav förklaringen till att jag hittat tray/bulk-produkter med 1, 2 och även 3 års garanti... (inte på svenska sidor))
Skickade igår ett nytt mail ang. garantin där jag frågade om exakta garantitiden... samt kommenterade att de bör ange ev. garantiskillnad på produktinfon då de för nuvarande bara har skrivit "bulk - utan kylare"...

Edit: MALmen, har du fått din beställning från shg.biz ännu? När beställde du? När skickades det?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Nä, jag gör inte heller det... xD btw. så har det alternativet försvunnit då JME sålde slut sina sista i förmiddags
Kanske lika bra det, då slipper man ha beslutsångest *fan, skulle ha gjort så ändå* osv... ^^

sen har jag frågat shg.biz, fick dock svaret "vi erbjuder samma garanti som tillverkarna ger", bara det att Intel säger att när det gäller Tray/bulk så är det försäljaren som sätter sin garanti (därav förklaringen till att jag hittat tray/bulk-produkter med 1, 2 och även 3 års garanti... (inte på svenska sidor))
Skickade igår ett nytt mail ang. garantin där jag frågade om exakta garantitiden... samt kommenterade att de bör ange ev. garantiskillnad på produktinfon då de för nuvarande bara har skrivit "bulk - utan kylare"...

Edit: MALmen, har du fått din beställning från shg.biz ännu? När beställde du? När skickades det?

Min ska enligt shg.biz ha skickats igår men jag kan fortfarande inte söka på kollirnummret, får ingen träff alls. Kan ju Bero på att det skickas från Danmark men de borde gå att söka idag tkr ja. Kan du söka på ditt ? när skickade dom det ?

Permalänk
Medlem

visst ja,, så har datorbutiken ändrat från 23/8 till "Bristvara. Oviss/lång leveranstid"
Beställde ju en där med.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
Min ska enligt shg.biz ha skickats igår men jag kan fortfarande inte söka på kollirnummret, får ingen träff alls. Kan ju Bero på att det skickas från Danmark men de borde gå att söka idag tkr ja. Kan du söka på ditt ? när skickade dom det ?

jag fick lägga till två nollor i början på mitt kollinummer från dom, sedan funkade det fint att söka hos posten

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
Min ska enligt shg.biz ha skickats igår men jag kan fortfarande inte söka på kollirnummret, får ingen träff alls. Kan ju Bero på att det skickas från Danmark men de borde gå att söka idag tkr ja. Kan du söka på ditt ? när skickade dom det ?

Skickades i måndags, och kan inte söka på kollinr :/
iof har jag inte kunnat söka på kompletts kollinr heller...
Var först idag, nyss jag märkte det, att jag kunnat söka på det, har tydligen vart klar för att hämtas ut sen igår

Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
visst ja,, så har datorbutiken ändrat från 23/8 till "Bristvara. Oviss/lång leveranstid"
Beställde ju en där med.

Förhoppningsvis sitter du inte och intalar dig att den Kommer komma varje gång de ändrat datumet, du blir bara besviken =/

Jag känner din sorg lol...
Avboka på båda place:en och plocka ett från shg.biz som är redo för omgående leverans? Innan det tar slut där också ^^

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Jag beställde en tray från shg.biz

3300 kr

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Medlem

Ok, nu står det faktiskt skickad på mitt paket.
Det borde ju iallfall rimligtvis inte kunna ändras ?
Jag tror på det när jag ser datorn...

Hursomhelst, jag beställde 29:e Juli, så ni som ligger dagarna efter det borde kanske ha gott hopp om att få processorn snart.

Helt otroligt hur populära de här processorerna är.
Det är som om nån skulle ropat "gratis glass till alla !" eller nåt...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd

GLASS!

Intel har också lite bekymmer att få ut efter att de är så trevliga att klocka med 2 kärnor.
Många vill ha

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013

Jag känner din sorg lol...
Avboka på båda place:en och plocka ett från shg.biz som är redo för omgående leverans? Innan det tar slut där också ^^

Känner att jag redan krossat min budget tillräckligt mycket och kan inte öka på det med 400kr till

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Skickades i måndags, och kan inte söka på kollinr :/
iof har jag inte kunnat söka på kompletts kollinr heller...
Var först idag, nyss jag märkte det, att jag kunnat söka på det, har tydligen vart klar för att hämtas ut sen igår

Förhoppningsvis sitter du inte och intalar dig att den Kommer komma varje gång de ändrat datumet, du blir bara besviken =/

Jag känner din sorg lol...
Avboka på båda place:en och plocka ett från shg.biz som är redo för omgående leverans? Innan det tar slut där också ^^

Nej jag kan inte söka min beställning på komplett heller.. det verkar va en enorm fördröjning hos posten för tillfället. Kanske många paket med core 2 att hantera

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
Nej jag kan inte söka min beställning på komplett heller.. det verkar va en enorm fördröjning hos posten för tillfället. Kanske många paket med core 2 att hantera

Skulle vara konstigt då det inte finns några på lager nånstans
btw. fick avi idag om att mitt paket från shg.biz har kommit, får hämta ut det imorgon, woohoo
Däremot ska jag bort över helgen så hinner nog inte sätta ihop datorn imorgon(!)

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Skulle vara konstigt då det inte finns några på lager nånstans
btw. fick avi idag om att mitt paket från shg.biz har kommit, får hämta ut det imorgon, woohoo
Däremot ska jag bort över helgen så hinner nog inte sätta ihop datorn imorgon(!)

wow,, skulle jag vara dig så skulle jag springa till uthämtningsstället direkt

Fick mail idag som vanligt om att de flyttat datumet, 10 september nu då.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

När brukar Komplett packa ihop och skicka grejjor? är det om man bestället innan 16:00 samma dag och sakerna finns i lager eller?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
När brukar Komplett packa ihop och skicka grejjor? är det om man bestället innan 16:00 samma dag och sakerna finns i lager eller?

Min erfarenhet är att man nog ska beställa väldigt tidigt på morgonen om dom ska skicka samma dag. Dom verkar ha blivit segare på senaste. Jag beställde sent tisdags kväll och den skickades enligt komplett sent på ondagen men ja kan fortfarande i får fram vart paketet befinner sig på posten.
EDIT: nu kunde jag se paketet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
Min erfarenhet är att man nog ska beställa väldigt tidigt på morgonen om dom ska skicka samma dag. Dom verkar ha blivit segare på senaste. Jag beställde sent tisdags kväll och den skickades enligt komplett sent på ondagen men ja kan fortfarande i får fram vart paketet befinner sig på posten.
EDIT: nu kunde jag se paketet

Okej jag beställde runt 11- tiden vid lunch.. fan då kanske man inte hinner få sina hårda klappar innan helgen :(.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
wow,, skulle jag vara dig så skulle jag springa till uthämtningsstället direkt

Fick mail idag som vanligt om att de flyttat datumet, 10 september nu då.

Det var stängt då farsan kom hem (med bilen), och jag skulle ej få med mig paketen om jag begav mig dit själv (3st paket med datorhårdvara ). så får ta det imorgon, ehm senare idag blir det ju nu...*past midnight* ^^

Ska dock iväg imorgon så tror ej jag hinner montera grejjerna imorgon heller(!) Får fixa på lördag eller nått... *Hur ska man koncentrera sig på annat när man vet att datorgrejjerna ligger hemma och väntar på att bli monterade?(!)* xD haha...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Asså, Komplett verkar ha segat till min beställning. Jag beställde ett ASUS P5W samt Corsair RAM den 18e augusti och allt gick fint. De drog pengarna från mitt konto och skickade orderbekräftelse och så. När jag nu kollar kontot den 25e har jag för mycket pengar. Efter att ha kollat igenom mina överföringar och köp märker jag att köpet hos Komplett har försvunnit och jag har fått tillbaka pengarna. Jag har dock inte erhållit någon information om detta från just Komplett. Någon som vet om detta är en bugg eller har någon råkat ut för samma sak? Jag vet ju inte om mitt köp har gått igenom...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sorax
Asså, Komplett verkar ha segat till min beställning. Jag beställde ett ASUS P5W samt Corsair RAM den 18e augusti och allt gick fint. De drog pengarna från mitt konto och skickade orderbekräftelse och så. När jag nu kollar kontot den 25e har jag för mycket pengar. Efter att ha kollat igenom mina överföringar och köp märker jag att köpet hos Komplett har försvunnit och jag har fått tillbaka pengarna. Jag har dock inte erhållit någon information om detta från just Komplett. Någon som vet om detta är en bugg eller har någon råkat ut för samma sak? Jag vet ju inte om mitt köp har gått igenom...

Så vitt jag vet så drar inte Komplett pengarna förrens din beställning skickas, de reserverar bara beloppet på ditt konto så länge.

Permalänk
Medlem

Sorax, exakt samma sak hände mig.
Jag beställde min paket och det stod att pengarna dragits. Efter ett par dar syntes inte ett spår av detta och pengarna var tillbaka.
Min dator har enligt uppgift skickats (dock inte hunnit komma ännu).
Konstigt nog är pengarna fortfarande kvar, trots att paketet är skickat ?!

Har du fått bekräftelse via email ? Isåfall är du nog så gott som säker på att köpet gått igenom.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Vad jag har fattat det som kan dom bara reservera ett belopp i 5 dagar(På ditt konto). Så det kan juh bli lite knas om produkten inte finns inne när man beställer och man väljer att betala med kontokort. Komplett drar nämligen inga pengar förrän dom skickar de beställda produkterna.

Dock bör nog komplett skicka ett mail om att detta har skett.

/Labben

Visa signatur

Inte så vass..

Permalänk
Medlem

Jag köpte just en e6600 på Mycom, de sa att de hade några på lager...

Visa signatur

C2D E6600 | Scythe Ninja + | Asus P5B | Corsair V.S 2GB | Sapphire X1900XT | Samsung 250GB | Seasonic M12 500W | Antec Solo

Permalänk
Medlem

Okej, tack då vet jag Blev lite orolig där ett tag.

Permalänk
Medlem

Själv har jag beställt från www.alternate.eu (Tysk affär)
Blev ungefär 370€ eller 3400 kronor inklusive snabbaste frakten som skulle ta 2-3 dagar enligt dem.
Betala då du får produkten, så inget lurendrejeri. Två års garanti, samt att jag blev ganska övertygad om att dom betalar för frakten om det går sönder inom garantitiden.
Jag är bosatt i finland, och här är det ännu torrare med C2D prossar, så detta var ett av dom få alternativen jag hade.
Beställde i onsdags om kvällen, klockan 21.00 igår fick jag meddelande om att produkten var på väg. Den borde anlända på måndag antar jag. Yay

Permalänk
Medlem

Idag har komplett ändrat sänddatum på mina prylar till 2006-08-25 inkl. E6600

Bara hoppas att det stämmer, blir inte förvånad om det är fel.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar