Permalänk
Medlem

Hiper Type-R Series 530W

Köpte ett Hiper nätaggregat och det låter INGENTING! Innan det köpte jag ett som lät för jävligt, och när jag installerade det höll jag på och kämpa med att hitta ena hårddisken som försvann vid byte av aggregat. Jag blev lack på att den lät så mycket så jag la ut några extra hundralappar på ett grymt tyst nätaggregat. Så, det är inte probemet utan efter jag installerat det nya aggregatet har ena hårddisken försvunnit igen och jag lyckas inte "hitta" den. Jag har provat allt möjligt, utan att lyckas. Någon som vet hur jag ska göra?

Permalänk
Avstängd

Har du kollat i eventuella byrålådor, garderober och under sängen?

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hehejaa
Har du kollat i eventuella byrålådor, garderober och under sängen?

Okej det kanske inte var till någon hjälp, men DAMN det där var roligt xD

Permalänk
Medlem

ja, skitkul...

Permalänk
Medlem

testa dra ur alla strömsladdar och ide/sata kablar och koppla in allt igen.. så gör jag alltid om jag inte får igång en ny dator jag har byggt ihop.

Visa signatur

E6600, P5W DH, 2gb 800 mhz corsair etc etc. Minhembio.com/forum

Permalänk
Medlem

ok, ska prova det.

Permalänk
Medlem

så med denna topic så vill du säga att
1. Hiper Type-R 530w är ljudlöst
2. med den förra nätdelen så hittades inte hårddisken
3. inte ens med ett Hiper agg så hittas hårddisken

hmm då kan man ju iaf utesluta att det är nätagget som strular..
antingen gick något på moderkortet sönder när du installerade det första agget eller så har hårddisken gått sönder

du skriver inte om du någonsin fick igång hårddisken innan du bytte till Hiper!
nå testa hårddisken i en annan dator.. eller i en annan port.. fungerar den då så är det porten eller någon annat på moderkortet som är trasigt

Permalänk
Medlem

När första aggregatet gick sönder bytte jag till ett som lät för jävligt, och då hittade jag inte ena hårddisken först. Efter byten av sladdar hittade jag den, men ångrade mig och och köpte en supertyst aggregat med två fläktar, en stor under. Hittade inte hårddisken och jag har lyssnat på hårddisken och den "snurrar". Den reggas inte i BIOSEN och hade av nån konstig anledning problem med RAM-minnet, men det fixade sig till slut. Jag ska kolla den med en annan dator och se vad som händer. Så, jag får väl meddela hur det går. Hoppas det går bra!

Permalänk
Hedersmedlem

Berätta gärna hur en hårddisk har problem med RAM-minnet.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Det var inte med hårddisken att göra, utan hade problem när jag installerade det nya aggregatet.

Permalänk
Medlem

Testa med en annan kabel till disken om du kan.