Permalänk

Funderar på K510i/K610i

Min gamla t68 börjar bli sliten så jag funderar på att köpa en ny mobil. Någon här som har någon av ovanstående mobiltelefoner? Läste någonstans att bägge två har fotolampa men inte blixt. Kan man använda fotolampan som ficklampa? Är det lönt att köpa en mobil med stöd för 3G? Tycker att K510i är snyggare så annars köper jag en sån. De har ingen radio vilket är lite synd men både K750i och K800i är för stora och klumpiga. Sen så har jag hört att joysticken i K750i är ganska känslig för damm vilket den i K510i inte ska vara. K610i har ju ingen joystick.

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk

Varken K510i eller K610i har fotolampa. Hur som helst skulle jag köpa K610i. Det är mer än 3G som skiljer.

- K610 har högre upplöst skärm. Det är grym skillnad i kvalite mellan dem.
- K610 är bättre på epost, har RSS-läsare, känns snabbare att hantera i menyerna

Det finns inget som talar för en K510i före en K610i. Om man har pengarna dvs.

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk

har en k610 och den funkar bra. Är precis som de flesta erikssonarna fast minus nån grej och plus nån grej

Permalänk

Jag gillar min k610i som jag köpte för några dagar sen. En nackdel som jag redan visste innan jag köpte den var ju att det inte fanns någon radio och inte någon ficklampa.
Men den är värd att köpa. Köpte från www.katshing.se, hittade den billigast där

Permalänk
Medlem

Köpte också en K610i nyligen, har ingen annan telefon att jämföra med, men jag kan säga att jag inte upptäckt någon stor brist med den än så länge

Permalänk
Medlem

Fråga dig själv om du kommer använda 3G, om svaret är nej köper du en K750i. Har själv haft en K750 i drygt ett år och är otroligt nöjd. Kan du klara dig utan kameran och det lösa minnet så satsa på en k510i, min mamma köpte en igår och den är rusktigt fin och priset var bara 1299 INSTORE! Tog ett Telia till vänner på det utan förhöjd och fick 400 subvention, så det blev 899:- för en K510 med telia till vänner 12 månader, utan förhöjd. Det enda negativa jag kan se är att om man inte vårdar den ömt, så kan joysticken tendera till att bli seg ett problem du inte har på K610 som har tryckplatta istället för joystick.

Visa signatur

Ferrarimissbrukare

Permalänk

Var någonstans köpte ni den för 1299?

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Medlem

Sorry om detta är lite offtopic, men jag måste bara fråga.... Ni som inte köpt era k610i mobiler ifrån 3, har ni msn på er mobil? Funkar era videosamtal utan 3s abonemang? jag har telenor och när jag försöker ringa ett videosamtal så hinner jag knappt trycka innan den säger att åtgärden misslyckades... Nån annan som har detta problem?

Visa signatur

[Athlon64 x2 3800+ @ 2.0GHz]~[Asus EN7900GT]~[Asus A8N-E nForce4 Ultra]~[Corsair Value Select 2x512Mb]

Permalänk
Medlem

Nej vi har ingen MSN. Men varför vill man ha sådant på en K610i som inte alls är lämpad för sådant.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolloboy
Nej vi har ingen MSN. Men varför vill man ha sådant på en K610i som inte alls är lämpad för sådant.

vad får dig att tycka att k610 inte är lämpad för msn om man får fråga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralmqvist
Varken K510i eller K610i har fotolampa. Hur som helst skulle jag köpa K610i. Det är mer än 3G som skiljer.

- K610 har högre upplöst skärm. Det är grym skillnad i kvalite mellan dem.
- K610 är bättre på epost, har RSS-läsare, känns snabbare att hantera i menyerna

Det finns inget som talar för en K510i före en K610i. Om man har pengarna dvs.

Håller inte alls med. Har själv en K510i som jag är ruggit nöjd med. Eftersom jag varken har intresse av varken epost eller RSS eller "högupplöst skärm" finner jag ingen anledning att köpa en K610i.

För det mesta använder jag min telefon till att prata med folk.

Visa signatur

ASUS P6T Deluxe-V2, Core-i7-975EE, ATI-4890xxx 1Gb, 6GB Corsair 12800 Dominator, VelociRaptor-300, Plextor 716-SA,
X-Fi Fatal1ty, Corsair HX-850W, Coolermaster Stacker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonte goes crazy
vad får dig att tycka att k610 inte är lämpad för msn om man får fråga?

Då köper man väl en telefon som har en touchscreen som Qtek modellerna har. Att chatta med siffertangenterna verkar drygt och pilligt. Inget jag skulle tillbringa min vakna stund med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolloboy
Då köper man väl en telefon som har en touchscreen som Qtek modellerna har. Att chatta med siffertangenterna verkar drygt och pilligt. Inget jag skulle tillbringa min vakna stund med.

Njaa tycker det går relativt smidigt då även T9 är aktiverat i msn. Gratis ÄR som sagt mycket gott (3 då)!
Kan ju inte låta brudarna sitta ensamma på msn vid sin lilla dator nu när höstmörkret faller på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolloboy
Nej vi har ingen MSN. Men varför vill man ha sådant på en K610i som inte alls är lämpad för sådant.

Lämpad? vadå 3 säljer ju alla sina k610or med msn.... då lär den ju vara lämpad...

Visa signatur

[Athlon64 x2 3800+ @ 2.0GHz]~[Asus EN7900GT]~[Asus A8N-E nForce4 Ultra]~[Corsair Value Select 2x512Mb]