Windows Startar Inte Efter Avinstallation Av Program!

Permalänk
Medlem

Windows Startar Inte Efter Avinstallation Av Program!

Jag skulle avinstallera Kaspersky antivirus samt kerio firewall 2.1.5, så jag startade lägg til/ta bort program som vanligt och tog bort de båda...

När det är klart så får jag såklart frågan om jag vill starta om och det gjorde jag.

...och nu vill inte windows starta!! (jag får bara en kort blå ruta över ungefär halva skärmen i nån hundradels sekund sen starar den om...) Men den funkar i felsäkert läge. Vad ska jag göra för att få windows att fungera igen?l

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Om du har någon tidigare återställningspunkt kan du alltid ladda den. Annars kan du försöka installera programvaran igen, och se om det fungerar då. Och sedan avinstallera dom en i taget igen.

Innan det kontrollera att den tog bort allt.

Permalänk
Medlem

har inga återställningspunkter... den vill inte installera programvara när den körs i felsäkert läge.`moment 22 :/

Japp, allt är borta.. Vad ska jag göra?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Klicka ur inställningen som gör att datorn startas om vid blåskärm.

Permalänk
Medlem

ska göra det, återkommer med resultat!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Hedersmedlem

En reparation av Windows kan vara ett tips här -> http://support.microsoft.com/kb/315341/sv

Permalänk
Medlem

nu hinner jag iaf se vad det står på skärmen

Ett fel har uppstått blablabla, windows har stängts för att förebygga problem med din dator.

***STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0xB9A79184, 0xBAD02D44, 0xBAD02A40)

Det var felkoden jag fick... kan någon identifiera den?

Provade att göra en "reparation" efter jag hade stoppat in cdskivan då ville den att jag skulle skriva ett administratörslösenord, men jag har inget sådant, så jag tröck bara enter men då hände inget alls istället :/
Har ingen lust att installera om windows, det har jag gjort alldeles för många gånger känns det som...

Kan även nämna att när jag skulle avinstallera kaspersky så frågade den om jag ville ta bort någon form av NTFS-attribut som gjorde att virussökningarna gick snabbare, men jag skulle ju ta bort kaspersky så jag tog bort allting, kan det ha med mit konstiga problem att göra?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10