Köpte nätagg hos InWarehouse

Permalänk

Köpte nätagg hos InWarehouse

Hej, köpte ett nätagg (Cooltek CT600) från InWarehouse igår. Paketet kom fram idag:

Och de vägrar skicka mig korrekt vara förrän de fått tillbaks modemet (så att jag inte skall få för mig att "inte skicka tillbaks det"), vilket gör att jag tidigast lär få nätagget nån gång i nästa vecka, surt! Varför kan de inte bara ta en titt på fraktsedeln och varorna i paketet innan de skickar iväg det från lagret?

gahh..!

edit: Hoppas jag lade tråden rätt, blev så irreterad på dem bara och blev tvungen att skriva av mig

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Hedersmedlem

Be om en kredit på modemet och beställ bara nätagget separat.

Skulle du själv skicka grejor till nån du inte kände utan att ha någon som helst garanti för att få betalt? Butiken har gjort fel, de erkänner det och erbjuder sig att rätta till det. Då vill du att de ska trolla....

Ibland borde ni tänka innan ni postar.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Be om en kredit på modemet och beställ bara nätagget separat.

Skulle du själv skicka grejor till nån du inte kände utan att ha någon som helst garanti för att få betalt? Butiken har gjort fel, de erkänner det och erbjuder sig att rätta till det. Då vill du att de ska trolla....

Ibland borde ni tänka innan ni postar.

Men du anser tydligen att han själv skall skicka iväg varan han har betalt för och stå med inget ?

Det är inte han som gjort felet, utan företaget som skickat fel vara men fått betalt för en annan, förmodligen dyrare.

Den sista sentensen i ditt inlägg gäller även dig moderator ilstallone.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Be om en kredit på modemet och beställ bara nätagget separat.

Supporten har stängt nu, skall ringa dem igen i morgon och se ifall det går att lösa. I värsta fall får jag väl ligga ute med en tusenlapp. Jag tycker fortfarande det är störande dock.

"Skulle du själv skicka grejor till nån du inte kände utan att ha någon som helst garanti för att få betalt? Butiken har gjort fel, de erkänner det och erbjuder sig att rätta till det. Då vill du att de ska trolla...."

Trolla? Det krävs inte magi för att skicka ett paket. Det låter nästan som du menar att jag skall vara glad över att butiken ö.h.t. erbjuder sig att rätta till felet.

"Ibland borde ni tänka innan ni postar."
Vilket påhopp Menar du att man inte skall berätta när man är missnöjd?

Lägger än en gång in fotnoten: blev så irreterad på dem bara och blev tvungen att skriva av mig

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Hehe, någonstans sitter en skitförbannad snubbe utan uppkoppling just nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Men du anser tydligen att han själv skall skicka iväg varan han har betalt för och stå med inget ?

Ja helt klart, precis som han skulle fått göra om den gått sönder. Hur löser du såna saker?

Citat:

Det är inte han som gjort felet, utan företaget som skickat fel vara men fått betalt för en annan, förmodligen dyrare.

Men ge dig, spelar värdet på varan någon roll? Varan är sönder/fel och de har erbjudit sig att byta ut den.

Citat:

Den sista sentensen i ditt inlägg gäller även dig moderator ilstallone.

Absolut, du anar inte hur grinig Edin är för att jag skrev detta.

Lite av ett problem som moderator, man skriver alltid som en slags representant för forumet och diskussionen blir fel. Jag saknar att kunna ge sig in i debatten ibland och kommer därför att avsäga mig min moderatortitel idag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen

Trolla? Det krävs inte magi för att skicka ett paket. Det låter nästan som du menar att jag skall vara glad över att butiken ö.h.t. erbjuder sig att rätta till felet.

Jag ser ingen anledning till att de skulle ändra sina returvanor för din skull. De har gjort fel, erbjudit sig att rätta till det efter bästa förmåga och du gnäller. Ja, jag anser att du borde vara glad med det besked du fått. Om du sen inte är det personligen är en annan sak.

Citat:

Vilket påhopp Menar du att man inte skall berätta när man är missnöjd?

Självklart ska ni det, det vet du lika bra som jag. Vad jag syftar på är att en del av trådarna som rör nätbutikers service kanske inte alltid ger en riktigt rättvis bild av händelseförloppet när de basuneras ut i ilska och vrede.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde

Hehe, någonstans sitter en skitförbannad snubbe utan uppkoppling just nu.

Haha

Mvh il

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ju bara hålla med att det var lågt av Inwarehouse att inte skicka ut eftersom dom gjort misstaget, fast det var kanske ditt första köp från företaget eller mindreårig? Hursomhelst så skulle dom kunnat lösa detta på ett smidigare sätt.

Jag kan tänka mig några andra företag som skulle skicka ut korrekt vara direkt. Inga namn nämnda, men söker man på forumet hittar man snart vilka företag som rankas högt av användare här

Permalänk
Medlem

Jag köpte en router från dustin.
Den pajade efter en timme. Routern/Gatewayen har en inbyggt pc-card-plats för Vodafones 3G-kort som jag har. Var i extremt stort behov av routern på Lördagen och routern gick sönder på tisdagen. Samma dag som den gick sönder alltså. Dustin skickade en ny på onsdagen på faktura. Hade den på Torsdagen. Hade även en fraktsedel i brevlådan samma dag så att jag kunde skicka tillbaka den trasiga. När de fått in den trasiga så krediteras min faktura på den nya rotern! Det är så det skall se ut!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan hålla med om att den hade möjlighet att sköta det snyggare men inte skyldighet. Att sen då klaga som i detta fallet anser jag vara dåligt och jag kommer inte att ändra det. Vi verkar helt enkelt ha olika åsikter om det.
Vad jag däremot nu håller med er om är att jag som moderator inte borde skrivet att ni ska tänka innan ni postar.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Kan ju bara hålla med att det var lågt av Inwarehouse att inte skicka ut eftersom dom gjort misstaget, fast det var kanske ditt första köp från företaget eller mindreårig? Hursomhelst så skulle dom kunnat lösa detta på ett smidigare sätt.

Jag kan tänka mig några andra företag som skulle skicka ut korrekt vara direkt. Inga namn nämnda, men söker man på forumet hittar man snart vilka företag som rankas högt av användare här

Det är ju en jätte bra sak som kan vara en fördel för det företaget, MEN det är absolut inte som Ilstallion säger någon skyldighet och är inte något konstigt att de inte vill göra det då de kan få problem med att få tillbaka grejen från vissa personer.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Jag kan hålla med om att den hade möjlighet att sköta det snyggare men inte skyldighet. Att sen då klaga som i detta fallet anser jag vara dåligt och jag kommer inte att ändra det. Vi verkar helt enkelt ha olika åsikter om det.
Vad jag däremot nu håller med er om är att jag som moderator inte borde skrivet att ni ska tänka innan ni postar.

Vilket skitsnack! Jag är nöjd att trådskaparen delade med sig av sina erfarenheter så att jag som konsument inte gynnar en nätbutik som pissar på sina kunder med en sådan urusel service.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione

Skulle du själv skicka grejor till nån du inte kände utan att ha någon som helst garanti för att få betalt?

Det är bara löjligt att jämföra en privat person med ett stort internetföretag. Det håller inte! Att inwarehouse inte vill "riskera" att inte få tillbaka modemet och förlora den piss i havet som summan gäller för dem visar bara att detta strul inte är någon engångsföreteelse.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione

Ibland borde ni tänka innan ni postar.

Här har vi ett ypperligt tillfälle att dela med oss av våra erfarenheter. Nu tycker turbonallen att han inte fått den service som han vill ha från ett företag. Vem är du då att tillrättavisa huruvida hans erfarenheter och konstruktiva kritik hör hemma här eller inte.

Hoppas inte att det är ett egenintresse som ligger bakom.....

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krissttoffer
Vilket skitsnack! Jag är nöjd att trådskaparen delade med sig av sina erfarenheter så att jag som konsument inte gynnar en nätbutik som pissar på sina kunder med en sådan urusel service.

Hur många gånger ska jag skriva att jag inte borde skrivit det innan det går fram? Nu är du nöjd och jag missnöjd. Vems åsikt är värd mest i detta läget?

Citat:

Det är bara löjligt att jämföra en privat person med ett stort internetföretag. Det håller inte! Att inwarehouse inte vill "riskera" att inte få tillbaka modemet och förlora den piss i havet som summan gäller för dem visar bara att detta strul inte är någon engångsföreteelse.

Det där har du inte belägg för så jag bortser från det.

Citat:

Här har vi ett ypperligt tillfälle att dela med oss av våra erfarenheter. Nu tycker turbonallen att han inte fått den service som han vill ha från ett företag. Vem är du då att tillrättavisa huruvida hans erfarenheter och konstruktiva kritik hör hemma här eller inte.

Hoppas inte att det är ett egenintresse som ligger bakom.....

Du vill bara inte förstå eller vägrar du bara ta in det jag skriver?
Och att ens dra in egenintresse i tråden var lägre än Glocalnet.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Hur många gånger ska jag skriva att jag inte borde skrivit det innan det går fram? Nu är du nöjd och jag missnöjd. Vems åsikt är värd mest i detta läget?

Lite skäll får du också tåla.....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione

Det där har du inte belägg för så jag bortser från det.

Uteslutningsmetod! Antingen hävdar de sin "rätt" och påpekar att de inte har någon "skyldighet" att behandla ärendet annorlunda. Är det så ska man aldrig handla därifrån. Alternativet är att de just är så inkompetenta att de sällan gör rätt och inte har råd att ligga ute med så många felaktiga leveranser.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Du vill bara inte förstå eller vägrar du bara ta in det jag skriver?
Och att ens dra in egenintresse i tråden var lägre än Glocalnet.

Frågan är vem som ligger lägst... de som har samrbete med inwarehouse eller de som inte har. Upp till trådskaparen att välja.

Förstår om jag träffade en öm tå.....

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krissttoffer
Lite skäll får du också tåla.....

Uteslutningsmetod! Antingen hävdar de sin "rätt" och påpekar att de inte har någon "skyldighet" att behandla ärendet annorlunda. Är det så ska man aldrig handla därifrån. Alternativet är att de just är så inkompetenta att de sällan gör rätt och inte har råd att ligga ute med så många felaktiga leveranser.

Frågan är vem som ligger lägst... de som har samrbete med inwarehouse eller de som inte har. Upp till trådskaparen att välja.

Förstår om jag träffade en öm tå.....

Men snälla nån, det är endast 1 företag som vad jag vet om skickar ut rätt vara innan du skickat tillbaka den som var fel.
Så att man ska sluta köpa från inwarehouse av den orsaken är fjomperier.
Sen är det så att ilstallione ska kunna stå ut med kritik men inte felaktiga påståenden och personliga påhopp.

Personligen har jag inte så mycket erfarenhet av inwarehouse och har absolut inte något "personligt intresse" med att skydda dom.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Men snälla nån, det är endast 1 företag som vad jag vet om skickar ut rätt vara innan du skickat tillbaka den som var fel.
Så att man ska sluta köpa från inwarehouse av den orsaken är fjomperier.
Sen är det så att ilstallione ska kunna stå ut med kritik men inte felaktiga påståenden och personliga påhopp.

Personligen har jag inte så mycket erfarenhet av inwarehouse och har absolut inte något "personligt intresse" med att skydda dom.

Sant! Jag gick för långt, jag ber om ursäkt!

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krissttoffer
Sant! Jag gick för långt, jag ber om ursäkt!

Jag hoppas det är mig du riktar ursäkten till så att vi kan avsluta tjafsandet.
Jag gjorde fel, diskussionen urartade och vi redde ut det till slut. Alla med?

Jag vill också tillägga för att klargöra en sak att jag har aldrig handlat av inwarehouse och kommer mest sannolikt inte heller att göra det. Om sen SweClockers har något samarbete med butiken i fråga vet jag faktiskt inte och det finns inga för mig vetande ömma tår att trampa när det gäller dem.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

oj, tråden tog fart

Kan uppdatera lite: Ringde InWarehouse idag igen vid 08, och de har nu skickat ut ett nytt nätagg mot postförskott som jag kan hämta ut i morgon (jag var noga med att se till att jag ej behövde betala pf-avgiften) - Dock får jag ju ligga ute med det dubbla fram tills att de fått tillbaks ADSL-Modemet (och säkert några dagar till om jag känner bankerna rätt)

Jag tror och hoppas att jag hade otur vid detta köpet, affären har ju trots allt funnits ganska länge och misstag händer ibland.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
[B]Ja helt klart, precis som han skulle fått göra om den gått sönder. Hur löser du såna saker?

Din parallel är inte advekvat, om en vara går sönder eller anländer defekt, så ligger den saken utanför företagets kontroll, däremot borde dom ha kontroll över sina egna varuutskick och stå för konskvenserna när det är dom själva som felar.
Hur jag sköter sånt, är inte heller relevant i detta fallet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Men ge dig, spelar värdet på varan någon roll? Varan är sönder/fel och de har erbjudit sig att byta ut den.

Nej, varför skulle jag ge mig ? För att du är moderator ?
Att du väljer att feltolka innebörden i vad jag skrev, får stå för dig.

Tittar du i trådskaparens första inlägg, så ser du,

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Turbonallen "Och de vägrar skicka mig korrekt vara förrän de fått tillbaks modemet (så att jag inte skall få för mig att "inte skicka tillbaks det")"

Här har dom skickat fel vara, och defacto mer eller mindre indirekt behandlar honom som en potentiell tjuv, kräver att han skall ligga ute med det dom vägrar.
Återigen, det är inte han som skapat problemet, och du anser tydligen att han skall vara tacksam ?
Dom ger honom både ökad tidsspillan och kostnader, med att ringa och leverara till posten, och att han skulle få ngt för bensin/tfn tvekar jag på.
Tacksam ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Absolut, du anar inte hur grinig Edin är för att jag skrev detta.

Lite av ett problem som moderator, man skriver alltid som en slags representant för forumet och diskussionen blir fel. Jag saknar att kunna ge sig in i debatten ibland och kommer därför att avsäga mig min moderatortitel idag.

Mmm jag förstår faktiskt problematiken och din inställning denna gång, fint att du har självinsikt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Din parallel är inte advekvat, om en vara går sönder eller anländer defekt, så ligger den saken utanför företagets kontroll, däremot borde dom ha kontroll över sina egna varuutskick och stå för konskvenserna när det är dom själva som felar.
Hur jag sköter sånt, är inte heller relevant i detta fallet.

De har erbjudit sig att rätta till sitt misstag, så ser jag det. Du anser att de fortfarande gör fel och bör göra på annat sätt. Vilket som är rätt finns reglerat i lag.

Citat:

[b]Nej, varför skulle jag ge mig ? För att du är moderator ?
Att du väljer att feltolka innebörden i vad jag skrev, får stå för dig.

Tittar du i trådskaparens första inlägg, så ser du,

[/b]

Jag förstår dig som att du anser att det är fel att kunden står med en billigare vara än den han betalt för. Hur borde jag förstått dig? Att välja att feltolka ser jag som lite löjligt. Feltolkar jag så feltolkar jag just för att jag gör ett fel/misstag.
Lägg av med att jag skulle rida på min titel, du förklarar själv varför längre ner.

Citat:

Här har dom skickat fel vara, och defacto mer eller mindre indirekt behandlar honom som en potentiell tjuv, kräver att han skall ligga ute med det dom vägrar.
Återigen, det är inte han som skapat problemet, och du anser tydligen att han skall vara tacksam ?
Dom ger honom både ökad tidsspillan och kostnader, med att ringa och leverara till posten, och att han skulle få ngt för bensin/tfn tvekar jag på.
Tacksam ?

Tacksam vet jag inte men helt klart glad för att de lagar vi för att skydda oss konsumenter uppenbarligen fungerat. Håller du inte med?
Hade jag menat tacksam hade jag skrivit tacksam, fabricera inte sanningar nu.

Citat:

Mmm jag förstår faktiskt problematiken och din inställning denna gång, fint att du har självinsikt.

Vill du diskutera eller provocera?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Tycker detta spårat ut och jag finner aggresiva personer störiga, så jag tackar med detta för mig.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione

Ibland borde ni tänka innan ni postar.

Att tänka innan man postar är som att torka sig innan man skiter.

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Att tänka innan man postar är som att torka sig innan man skiter.

Vi är många som förlustat oss i Arnes värld...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Att tänka innan man postar är som att torka sig innan man skiter.

Att klaga på folks uttryck efter att de bett om ursäkt och tagit tillbaka det är och som att torka sig innan man skiter

Glad att det löste sig för OP och han fick rätt vara skickad till dig. Det finns många sätt att lösa sådana problem på.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taskman
Att klaga på folks uttryck efter att de bett om ursäkt och tagit tillbaka det är och som att torka sig innan man skiter

Bijan och jag är vänner privat så det var nog mer menat som ett skämt. Sorgligt dock att bli så brutalt sågad i inlägg efter inlägg när jag klart och tydligt skriver att jag gjort fel. Att sedan bli kallad aggressiv och bara bli avsnoppad när jag försöker argumentera för min sak känns kanske inte heller så muntert....

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Bijan och jag är vänner privat så det var nog mer menat som ett skämt. Sorgligt dock att bli så brutalt sågad i inlägg efter inlägg när jag klart och tydligt skriver att jag gjort fel. Att sedan bli kallad aggressiv och bara bli avsnoppad när jag försöker argumentera för min sak känns kanske inte heller så muntert....

Tycker inte att du visat någon tendens till att vara aggressiv....

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Hedersmedlem

Denna tråden borde hamna i moderatorguidens "How not to"

Sorry för offtopic

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taskman
Glad att det löste sig för OP och han fick rätt vara skickad till dig.

Jag har inte hämtat ut paketet ännu, det kan mycket väl innehålla ett kabelmodem den här gången. I morgon senast vid 16 kommer svaret

edit: Jag fick mitt kära lilla nätagg!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS