Permalänk

Har nu själv funderingar kring denna snygga dator dock så finns det några frågetecken...någon som köpt försäkring till sin maskin? såg på dustinhome att man kunde köpa inskicksservice eller hämta/lämna-service, vad innebär dessa? finns olycksfallsförsäkring?

Visa signatur

Datorlös

Permalänk
Medlem

Musta pekka... Jag får bara typ 1800p i 3d mark 06, default inställningar...

Det är inte så bra va? har 2gb ram i maskinen

Permalänk
Medlem

skumt, jag får ca 3050 i 3D mark 06med min :)... men sen flyter CS:S bättre än min stationära som får 4050 i 3D mark 06, tack vare prossesorn är bättre i laptopen

Permalänk
Medlem

Tips till folk som är rädda för långa väntetider om datorn är pajj när man får den. Du har ångertid på 2 veckor på köp över Internet ...

Om datorn är kass när du får den .. HÄV KÖPET och beställ en ny

Inget krångel med att datorn måste till nått service-center för tillverkaren ...

Dustin har heller ingen faktkostnad på returen - dom skickar en förbetald retursedel så lämnar du den bara på posten

Permalänk
Medlem

Jag har haft min lilla älskling i över en månad, är det ngn som har en fråga så ask away

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk

Hur känns kvaliteten? Är den stadig och robust? Finns det spdif ut? Hur är batteritiden?

Visa signatur

Jag tänker inte räkna upp vad jag äger.
"If we don't succed we run the risk of failure" -George W. Bush

Permalänk
Medlem

Har nu varit och klämt och tittat på den irl. Ska säga att jag tar tillbaka lite av den kritik ang utseende, som jag slängt ur mig tidigare.
Såg inte alls ut som "på bild". Verkar va fin byggkvalité oxå.
Dock så såg den groteskt stor ut i mina ögon, men det är nog bara för att 17" är i mina ögon på tok för stort.

Permalänk
Medlem

Sitter och längtar tills jag får min Xi 1526, den lite "snällare" Xi'n med ett nvidia 7600go och C2D 1,8ghz. Låter som att alla är nödja och glada med sina Xi 1546 datorer Om någon vill kan jag återkomma med lite info om Xi 1526 när jag får den.
Ledsen om det kanske är lite offtopic, men jag hoppas att det går bra

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk
Medlem

Anzy - visst, den är stor, och väger en del (vissa skulle kalla den släpbar"och inte bärbar) men för mig har det inte varit några problem, varken till cykel eller när jag måste gå med den på ryggen (kan iofs vara för att jag är van vid att släpa på ~15 kg kamerautrustning).

Det man ska skaffa sig är en bra och ergonomisk väska. Själv använder jag ryggsäck, en Targus XL, och den funkar bra för mig!

Det är också lite trevligt med stort, blir en liten "wow"-faktor hos folk som inte är vana vid 17"-are.

Vad det gäller byggkvalité och sådant har jag inget att invända emot. Jag har haft min i två månader ungefär, och den åker med mig nästan varje dag. Jag har inte märkt av några problem med hur den håller.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den är underbar. Den är snabb, klarar alla spel och en massa funktioner! Visst, den är ganska stor men det är ju en 17" så ngt annat vore konstigt. Batteritiden är cirka 2h timmar precis som specsen anger.

Den känns väldigt stabil och robust och det är väldigt skönt. Det är inget att klaga på faktiskt. Skön touchpad, trevligt med en fullstor numpad och tangentbordet är otroligt skönt.

Det enda felet jag har upptäckt är att den börjar brusa lite lätt om man stoppar in hörlurar/högtalare eller har vridit volymratten till minsta läget. Det är inget man lämnar tillbaka datorn för precis men det är lite onödigt tyker jag. Borde komma någon sorts fix för det.

Ett plus är dock att datorn inte alls blir så varm som jag trodde att det skulle bli, man kan ha den i knät men den blir lite segare då eftersom den inte riktigt får nog luft.

Fråga på om ni har mer frågor

Visa signatur

Permalänk

Ni som har den, har den spdif ut?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur är det med det trådlösa nätverket? Räcker det som sitter i, har kompisar som klagar på att deras datorer med inbyggda nätverkskort är så sega... har inte hört nått om Xi1546 eller Xi1526. Förstår att om man har 54 bit/s så går det ju förståss långsammare innom nätverket än med 108 bit/s. Någon som har någon kommentar?

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| iPhone 5 |

Permalänk
Medlem

Det trådlösa nätverket funkar bara bra, en smidig liten knapp vid sidan gör att du kan stänga av den när du vill. Det sitter ett 54mbit/s-kort i den.

Timvim: Vad är det? Annars kan du ju kolla på bilderna på t ex dustin.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

gillar FS xi 15XX design skarpt, samma chassi som på min förra m3438g.
visst är det bra bild på 1440 x 900 skärmen, tycker det var jäkligt fina färger o kontrast. även tangentbordet är enormt skönt, stora sjysta tangenter.
gillade även volymkontrollen på vänster sida (det lilla hjulet), även WLAN knappen var sjyst.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk

Spdif ut= digital ljudutgång.

Visa signatur

Permalänk

Jupp, spdif finns.

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det är för fördröjning på skärmen... hur många ms alltså?

Permalänk
Medlem

När kommer ersättaren med X1900 graffet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Jupp, spdif finns.

Är du helt säker, för isåfall blir det nog en sån här för mig
Sen undrar jag om det är fullstor Enterknapp på tangentbordet?

Permalänk
Medlem

Hittade ett rätt bra pris på amilo 1546. För det är väl rätt bra pris på den ?

Bildskärm :

17" TFT Crystal View Bredbildspanel WXGA 1440 x 900
Processor :

Intel® Core 2 Duo T5600 1,83 GHz
Minne :

1 x 1024 MB PC2-4200S
Informationslagring :

120 GB SATA (5400rpm)
Kommunikation :

Trådlöst integ. WLAN 802.11a/b/g, 54Mbps (Intel® PRO/Wireless 3945ABG)
Grafik :

ATI Mobility RADEON x1800 GDDR3 (256MB/0M, DVI-I) =
I/O-portar :

Ljud :

Azalia codec (7.1 SPDIF)
Operativsystem :

Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 (svensk version)
Programvara :

Norman Antivirus (Inkl. tre års uppdateringar) MusicBrigade - ett års fria Musikvideos via Internet, Works 8.0
Vikt :

4.0 kg
Mått :

40.8 x 28.9 x ~2.5 (fram) 4.16 (bak)
Övrigt :

Fjärrkontroll medföljer

12990:- på experts webbshop
http://www.expert.se/product/product.aspx?id=207724

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leknif
Hittade ett rätt bra pris på amilo 1546. För det är väl rätt bra pris på den ?

Bildskärm :

17" TFT Crystal View Bredbildspanel WXGA 1440 x 900
Processor :

Intel® Core 2 Duo T5600 1,83 GHz
Minne :

1 x 1024 MB PC2-4200S
Informationslagring :

120 GB SATA (5400rpm)
Kommunikation :

Trådlöst integ. WLAN 802.11a/b/g, 54Mbps (Intel® PRO/Wireless 3945ABG)
Grafik :

ATI Mobility RADEON x1800 GDDR3 (256MB/0M, DVI-I) =
I/O-portar :

Ljud :

Azalia codec (7.1 SPDIF)
Operativsystem :

Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 (svensk version)
Programvara :

Norman Antivirus (Inkl. tre års uppdateringar) MusicBrigade - ett års fria Musikvideos via Internet, Works 8.0
Vikt :

4.0 kg
Mått :

40.8 x 28.9 x ~2.5 (fram) 4.16 (bak)
Övrigt :

Fjärrkontroll medföljer

12990:- på experts webbshop
http://www.expert.se/product/product.aspx?id=207724

Mycket bra pris för en väldigt skön dator, jag tycker du ska slå till Kostar ju runt en till tusenlapp eller mer i andra billiga webbshoppar...

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Då har jag slagit till då, tack så mycket

Permalänk
Medlem

Spdif-utgången som finns, är den optisk eller koax? För på bilderna jag har kollat ser det nästan ut som det är en optisk?

Edit: Då har jag också beställt en från Expert, kunde inte låta bli när priset var såpass bra. Återkommer när jag fått hem den!

Permalänk
Medlem

Jag har inte använt Spdif ut. Vet bara att det finns ( är inte så inne på ljudkort )
Jag har en Xi 1526 som jag är extremt nöjd med, känndes stor i början, men krymper bara för varje dag Sålänge den står still på ett ställe gör den garanterat sin ägare nöjd, är dock lite jobbig att ta med sig eftersom 17'' är aningen stort...

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| iPhone 5 |

Permalänk
Medlem

Jag har också funderat på Amilo. Men jag har kollat på XA 1526. Någon som har nån erfarenhet av den?

Permalänk
Medlem

Köpte en xi1546 för två dagar sedan och är helnöjd.
Testade precis 3dMark05 och fick 5665 utan några ändringar.

Det är en Amilio xi1546 Core duo T2400 @1,83
2048mb ram, 2*100gb hd, ati x1800 grafik.
Pris 9999:-

Som ni ser är det en äldre processor men det märktes inte mycket
i 3dMark05.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har lite problem med min nyinköpta 1546!
Det är så att jag vill ominstallera den med XP Pro (gillar inte förinstallerade burkar) men den vägrar hitta på disken trots att jag har slipstreamat in Via SATA-drivisarna på en Xp Pro skiva.

Jag använde Nlite att göra det, valde .inf filen och körde vidare.

Men den vägrar fortfarande hitta disken när jag ska installera, någon som har nån aning vad som är fel?

Permalänk

Annan konfiguration?

På onsdag får jag hem min Amilo Xi 1546 från nicator.
Ser att innehållet skiljer en del från er andra så jag tänkte visa vad det är i den.
Hoppas den är bra. Hade en laptop från siemens tidigare och den funkade ju ok..

Bildskärm 17" TFT Crystal View Bredbildspanel WXGA 1440 x 900
Moderkort Intel 945PM+ICH7-M (stöd för RAID 0 eller 1)
Processor INTEL Core 2 Duo T7200 (2.00GHz)
Internminne 2048 MB (2x1024MB, DDR2 - 533MHz)
Hårddisk 240 GB SATA (2 x 120 GB HDD, 5400rpm)
Grafik ATI Mobility RADEON x1800 with 256 MB
Ljudkort Azalia codec (7.1 SPDIF)
Nätverksstöd Trådlåst integ. WLAN 802.11a/b/g 54Mbps (Intel®® PRO/2200BG) + 10/100Mbp/s integ på moderkort) Bluetooth ver 2.0
Modem 56Kb, V.92 Data/Fax
Optisk enhet 8x Multi-format DVD-Burner DL (Double Layer)
Minneskortläsare 4-i-1 stödjer nedan format, 1. Multi Media Card 2. Secure Digital Card 3. Sony Memory Stick 4. Sony Memory Stick Pro
Högtalare Integrerade Stereo 2.1 ink Sub-woofer
Gränssnitt 1 st IEEE 1394, 1 st ExpressCard slot (36/54mm), 1 st S-Video out, 1 st RJ-45 LAN, 1 st RJ-11 Modem, 1 st mikrofon in / 1 st line-in, 1 st kombinerad hörlursutgång & Digital S/PDIF optisk utgång, 1 st strömadapter, 4 st USB 2, 1 st DVI-I för extern monitor
Mått (B x D x H) 40.8 x 28.9 x 2.5-4.16 cm
Vikt 3,9 kg
Batteri Ca: 2 tim drift (Li-Ion battery, 8 cells, 14.8V / 4400mA)
Strömadapter Extern 100 – 240 V AC, 50-60HZ, output: 120W med 20V DC, 3.25Amp
Programvaror Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 (svensk version)
Övrigt Expresscard Tv Tuner hybrid DVB-T / analog

Det följer med office och lite annat smått o gott med.

Permalänk
Medlem

Till frank.hall.
Du köpte alltså den ca 5000:- dyrare varianten med 2.0ghz prolle (istället för 1.8ghz), 2GB ram (istället för 1GB) och 240GB hdd (istället för 120GB hdd).
Om skillnaderna är värt 5000:- prismässigt vet inte jag.
Obs. Kan vara mer som skiljer oxå, inte kollat så noga..
Men fin är den ju.
Kostar som lägst 19763 på prisjakt.nu .
Den mindre modellen som de övriga köpt kostar som lägst 13889:-.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man fick med nån Vista-uppgradering eller liknande till 1546:an?