Intel Bad Axe 2 och Core 2 Quad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Det är 8.
7 st som jobbar aktivt och en som kickar off om den behövs.

Sen så räknade jag inte med GPU =)...

njae igen, det är 8 av SPE-kärnorna, (varav en är avstängd) plus själva huvud-CPUn. då blir det 8, men så kan man ju inte räkna som sagt.

sen om Cell kommer användas för annat är det ju möjligt att alla kärnor är aktiverade, men det kan man ju inte heller förutsätta kommer att hända åas.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Hittar den inte för tillfället.

Dock så är BadAxe2 speciellt framtaget för att passa just Quadro. Verkar dumt ifall Intels inte skulle släppa moderkortet och processorn samtidigt

Fan alltså jag hatar all denna väntan, sitter på 30 lax till ett splitternytt datorsystem som jag bara känner varje dag som bokstavligt talat bränner genom plånboken, och jag vill så gärna ha ett moderkort som är Quadcore säkert, fan alltså jag hinner nog ta livet av mig under all denna väntan, jag svär om Intel får förseningar med Bad Axe 2 nu så sliter jag av allt mitt kroppshår i förtvivlan och då menar jag ALLT. Pallar inte vänta, skulle egentligen köpt en ny PC för flera månader sen (FX-60 system), men då fick jag höra om C2D snarlika ankomst så jag väntade, och nu sitter jag här igen och väntar på ett Quadcore säkert moderkort....

All denna väntan gör mig G A L E N.

Jag bokstavligen hatar min nuvarande PC, en jävla Dell Dimension som är 5 år gammal, hatar den....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Fan alltså jag hatar all denna väntan, sitter på 30 lax till ett splitternytt datorsystem som jag bara känner varje dag som bokstavligt talat bränner genom plånboken, och jag vill så gärna ha ett moderkort som är Quadcore säkert, fan alltså jag hinner nog ta livet av mig under all denna väntan, jag svär om Intel får förseningar med Bad Axe 2 nu så sliter jag av allt mitt kroppshår i förtvivlan och då menar jag ALLT. Pallar inte vänta, skulle egentligen köpt en ny PC för flera månader sen (FX-60 system), men då fick jag höra om C2D snarlika ankomst så jag väntade, och nu sitter jag här igen och väntar på ett Quadcore säkert moderkort....

All denna väntan gör mig G A L E N.

Jag bokstavligen hatar min nuvarande PC, en jävla Dell Dimension som är 5 år gammal, hatar den....

LOL.. fan vad illa.

Du har ju förvisso kunnat börja köpa in delar av hårdvaran. Tex minne, chassi, hårddiskar, monitor m.m....

Funderar själv starkt på att lägga en beställning på overclockers uk pga de fördelaktiga priserna på bla minne...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
LOL.. fan vad illa.

Du har ju förvisso kunnat börja köpa in delar av hårdvaran. Tex minne, chassi, hårddiskar, monitor m.m....

Funderar själv starkt på att lägga en beställning på overclockers uk pga de fördelaktiga priserna på bla minne...

Jo, men vad ska jag med all den skiten till när jag inte har ett modekort?