prg för att stoppa vissa sidor ? , t ex porr ?

Permalänk
Medlem

prg för att stoppa vissa sidor ? , t ex porr ?

Finns det något gratisprg som fixar detta ?

Typ som cyberpatrol , ?

Permalänk

Varför ska du stoppa porr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Varför ska du stoppa porr?

Han ska inte stoppa det för sig själv.
Han ska stoppa det för sina små kids.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Några tips ?

Permalänk
Medlem

C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts och så följer du instruktionerna där. Funkar bara med IE6.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts och så följer du instruktionerna där. Funkar bara med IE6.

huh? Hostsfilen används ju av hela systemet...

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
huh? Hostsfilen används ju av hela systemet...

Inte precis, du kanske menar en annan filen. Du bara öppnar den i anteckningar, skriver in adressen och ip'en, tror jag, kommer inte riktigt ihåg. Men du kan blocka sidor med hosts filen iallafall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Inte precis, du kanske menar en annan filen. Du bara öppnar den i anteckningar, skriver in adressen och ip'en, tror jag, kommer inte riktigt ihåg. Men du kan blocka sidor med hosts filen iallafall.

Hostsfilen ska gälla för hela systemet, OSet söker först i den när ett domännamn ska slås upp och i andra hand skickas en förfrågan till DNS-servrarna. Så fungerar det i de flesta (alla?) OS som standard och borde göra i Windows med (och gjorde det sist jag kollade). Om Microsoft inte har gjort något skumt den senaste tiden så ska filen gälla för hela systemet.

edit: Alltså, du har rätt om att man kan ändra vilka IPn ett visst domännamn ska peka mot, men jag anmärkte på att du skrev att det bara ändrade för IE6.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Hostsfilen ska gälla för hela systemet, OSet söker först i den när ett domännamn ska slås upp och i andra hand skickas en förfrågan till DNS-servrarna. Så fungerar det i de flesta (alla?) OS som standard och borde göra i Windows med (och gjorde det sist jag kollade). Om Microsoft inte har gjort något skumt den senaste tiden så ska filen gälla för hela systemet.

edit: Alltså, du har rätt om att man kan ändra vilka IPn ett visst domännamn ska peka mot, men jag anmärkte på att du skrev att det bara ändrade för IE6.

Vad menar du? Att filen ska blocka den sidan / ipn man skriver i alla webbläsare. Om det är det som du menar så fick jag inte det att fungera, testade i Opera och IE7, fungerade inte men funkade i IE6.

Permalänk
Medlem

Känns ju rätt jobbigt o sitta o knappa ner alla porrsidor som finns på nätet i host filen ...

Permalänk
Medlem

Du kan även porta sidor i Internet Explorer, tror jag. Inte riktigt säker men kolla lite där, kanske lite lättare att porta sidor där.

Permalänk

Det absolut lättast måste vara att inhandla en billig bredbandsrouter alternativt en brandvägg.
Där kan man ofta spärra sidor, baserat på ord eller adresser.
Ofta finns även alternativet att stänga ner internet vissa tider osv.

Visa signatur

Nja.