Permalänk
Robot

Hub goes HTPC

Fick av min LANförening en gammal Hub som inte var värd äns att ta till tippen. Så vad gör man? Jo man bygger en HTPC.

Komponenterna som sitter kommer alla förutom hårddisken ifrån en Compaq Presario S3500SE.

Moderkort: Asus A7N8X-LA

CPU: AMD Athlon 2800+

RAM: DDR 333 256

Grafikkort: Ati radeon 9200 passive

Nätverkskort: 3Com 10/100

Hårddisk: Gammal skrot på 13GB

Nätaggregat: Troligen ett FSP omdöpt alá Compaq

Riserkort: Cooler Master AGP & PCI Riser

Är det något du undrar över är du välkommen att ställa frågan i kommentar tråden här under

Besök albumet: Hub goes HTPC av lillpeparoni

Permalänk

vill ha lådan utan grejor då

rätt frän nu saknas bara att de ska se ut som en hubb med med lite cat kablar istoppade och så får du fixa till lite leds där de gamla satt o skriva ihop ett program som gör att de blinkar med lite intervall

btw är den rackmonteringabar?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Najs tycker jag, ser rått ut

Visa signatur

Aspire X-Qpack | Asus EN7600GT | Pentium D 3,0 Ghz | Seagate Barracuda 7200Rpm 250Gig SATA | 2 x 512mb 533mhz Kingmax | Asus P5LD2-VM m-ATX | NEC +/- DVD-RW

Permalänk

Jo grejerna är kanske inte de modernaste men jag är fattig student så vad gör man?

Jag har letat febrilt på nätet efter ett rinnande ljus till ledsen men har bara hittat en grej på Kjell.com för 10 dioder, och då ett kitt. Roligare om man får själv bygga kretsen från grunden.

Ooch sist. Ja, den är monteringsbar i 19" rack. Skenerna till detta syns på första bilden.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----