iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

bara jag som tycker att WiFi funkar bättre på 3Gs än vanliga 3G, min polares WiFi har typ bättre räckvidd

Permalänk
Medlem

Det gör den säkert oxå, den nya uppdateringen ska tydligen ge bättre räckvidd på iphone 3G med bluetooth påslaget. Jag hade jailbreakat min och stog och vägde ett tag på om jag skulle vänta eller ej men jag är väldigt nyfiken av mig så jag kör på uppdateringen. Det löser sig säkert med jailbreak lite senare ändå.

Någon mer som har problem med spotify? Den kraschar ganska ofta för mig när jag har bläddrat runt och sökt lite efter låtar och när man väl ska välja en låt att spela så kraschar skiten. Funkar dock fint så länge jag endast bläddrar i min playlist. Det är riktigt irriterande!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Har man inte alls, rensa bara skiten och gör en systemåterställning på telefonen så är mjukvaran sprillans ny igen.

Jag har haft filer som legat kvar efter en rensning, dels saker som ja laddade ner via safari. Sen var det något cydia program som hade lämnat kvar inställningsfiler o dylikt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
För mig hände det några dagar innan fredagen men har successivt blivit värre och på fredagen kukade det ur helt.

Jag tänkte ge dom ett par dagar till, sen skriver jag ett mail och begär nån slags kompensation.

Exakt samma scenario hade jag med Telia 1-2 månader efter jag hade fått min 3G förra året. Visade sig att telefonen var pajj, min flickväns funkade när den var bredvid min. Jag hade full 3G men kom inte åt nätet, dagarna innan hade det funkat då och då och var segare, och sen dog det helt. Telia bytte ut min telefon.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag har haft filer som legat kvar efter en rensning, dels saker som ja laddade ner via safari. Sen var det något cydia program som hade lämnat kvar inställningsfiler o dylikt.

Gör en Återställning när du har den i DFU Mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Gör en Återställning när du har den i DFU Mode.

Hur gör man det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Gör en Återställning när du har den i DFU Mode.

Yes, hade gjort det Har haft iPhone sen 2G lanserades, har vid flertalet tillfällen märkt att DFU restores inte alltid tar bort allt. Gör för övrigt DFU restore varje gång jag skall restora den.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Hur gör man det?

Koppla in din iPhone till datorn och ha iTunes uppe och stäng av telefonen och sen följ dessa steg:

  1. Hold down the Power button for 3 seconds

  2. Without releasing the Power button, also hold down the Home (bottom center button) for 10 seconds

  3. Without releasing the Home button, release the Power button BUT KEEP holding the Home button for 30 seconds

Men, innan man gör det, radera alla inställningar och filer.
Inställningar -> Allmänt -> Återställ och sen så ska det säga (något liknande): Radera alla filer och inställningar.

Detta borde ta bort precis allting från telefonen, men vem vet. :/

Permalänk
Medlem

så jag ska först fixa tillbaka de flesta vanliga inställningar som de var innan jailbreak och sedan återställa den och sen gör jag den där saken

" 1. Hold down the Power button for 3 seconds
2. Without releasing the Power button, also hold down the Home (bottom center button) for 10 seconds
3. Without releasing the Home button, release the Power button BUT KEEP holding the Home button for 30 seconds"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
så jag ska först fixa tillbaka de flesta vanliga inställningar som de var innan jailbreak och sedan återställa den och sen gör jag den där saken

Nej, när du väljer det så kommer den radera alla dina filer och inställningar och funkar nästan som en återställning. Efter den har gjort det (kommer ta en stund), så följer du de stegen så den hamnar i DFU och sen gör du en Återställning med iTunes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Exakt samma scenario hade jag med Telia 1-2 månader efter jag hade fått min 3G förra året. Visade sig att telefonen var pajj, min flickväns funkade när den var bredvid min. Jag hade full 3G men kom inte åt nätet, dagarna innan hade det funkat då och då och var segare, och sen dog det helt. Telia bytte ut min telefon. [/B]

Jag skrev till Halebop igen:

"Hej!

Jag mailade tidigare om att jag inte kunde använda min iPhone i 3G-nätet och fick svar att det var störningar. Nu ser jag en nyhet om att det är störningar och att man kan kolla en karta över störningarna. På kartan står det att det ska vara åtgärdat och att inga störningar finns. Dock så kan jag inte använda telefonens 3G/Edge-tjänster överhuvudtaget nu. Det har alltså förvärrats, trots att det ska vara åtgärdat. I en vecka har jag inte kunnat, eller väldigt begränsat, kunna använda datanätet. Finns det någon möjlighet att man kan få mer info angående detta? Jag betalar ju trots allt för nåt jag inte kan använda nu."

Fick ännu ett sparsmakat svar:

"Vad vi kan se så är detta inte åtgärdat ännu. Så du får avvakta."

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura

Detta borde ta bort precis allting från telefonen, men vem vet. :/

Som sagt borde det göra det ja. Men jag har haft problem med det. Efter jag laddat ned massa saker via cydia program (youtube videos, filer från nätet osv) hade jag 1 gb "övrigt" efter en DFU återställning kvar på iphonen. Dock hade jag inga problem att få garanti trots jailbreak. De har inte tid att SSHa in på alla lurar (eller likvärdig metod) för att se om de varit jailbreakade.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag tänkte beställa ett par billiga dockningsstationer från tradera, men vet att dessa icke-original-tillbehör i alla fall med gamla iphone 2g gav upphov till ett irriterade meddelande som ploppade upp hela tiden, om att tillbehöret kan skada telefonen, eller vad det stod.

Någon som vet om dessa fungerar ok med 3Gs? Och om nu meddelandet kommer fram, finns det någon möjlighet att stänga av det (med en jailbreakad telefon, naturligtvis)?
I produktbeskrivningen nämns dessutom inte 3gs som kompatibel, men om den fungerar med 3G så borde den väl fungera med 3Gs också?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag tänkte beställa ett par billiga dockningsstationer från tradera, men vet att dessa icke-original-tillbehör i alla fall med gamla iphone 2g gav upphov till ett irriterade meddelande som ploppade upp hela tiden, om att tillbehöret kan skada telefonen, eller vad det stod.

Någon som vet om dessa fungerar ok med 3Gs? Och om nu meddelandet kommer fram, finns det någon möjlighet att stänga av det (med en jailbreakad telefon, naturligtvis)?
I produktbeskrivningen nämns dessutom inte 3gs som kompatibel, men om den fungerar med 3G så borde den väl fungera med 3Gs också?

För några månader var jag inne på samma köp, men bestämde mig för att köpa en Apple-docka för 300kr. Tyckte det var värt det då det var luddiga beskrivningar på auktionerna samt att den varnade om skada.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
För några månader var jag inne på samma köp, men bestämde mig för att köpa en Apple-docka för 300kr. Tyckte det var värt det då det var luddiga beskrivningar på auktionerna samt att den varnade om skada.

Jag tänkte köpa 3-4 stycken, så den övervärderade original-dockan blir lite väl dyr.

Jag ser det som väldigt osannolikt att telefonen skulle ta skada, finns ju "piratladdare" till alla möjliga telefoner, jag själv har två stycken till två av mina, och har aldrig haft några problem. Det är ju inte direkt någon rocket science.
Men kravet är ju naturligtvis att passformen ska vara lika bra som originaldockan, och att man kan få väck det eventuella meddelandet. Antar att jag kan beställa bara en först och kolla, men tänkte att någon redan hade någon, och kunde skriva lite om funktionaliteten.

Edit: Skickade en fråga till säljaren. Får se vad han säger, även om det kanske inte direkt är pålitligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag tänkte köpa 3-4 stycken, så den övervärderade original-dockan blir lite väl dyr.

Jag ser det som väldigt osannolikt att telefonen skulle ta skada, finns ju "piratladdare" till alla möjliga telefoner, jag själv har två stycken till två av mina, och har aldrig haft några problem. Det är ju inte direkt någon rocket science.
Men kravet är ju naturligtvis att passformen ska vara lika bra som originaldockan, och att man kan få väck det eventuella meddelandet. Antar att jag kan beställa bara en först och kolla, men tänkte att någon redan hade någon, och kunde skriva lite om funktionaliteten.

Ja, du har säkerligen rätt, tror inte heller att telefonen skulle ta skada av den. Dock så skrämdes jag mer av Apples hårda hållning på om man haft sönder telefonen själv.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Hur lägger man in bilder i itunes så man kan synka med sin iphone? Helt ny med detta...

Fast en tanke slog mig, de kanske bara går o göra om telefonen är inkopplad?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag tänkte köpa 3-4 stycken, så den övervärderade original-dockan blir lite väl dyr.

Jag ser det som väldigt osannolikt att telefonen skulle ta skada, finns ju "piratladdare" till alla möjliga telefoner, jag själv har två stycken till två av mina, och har aldrig haft några problem. Det är ju inte direkt någon rocket science.
Men kravet är ju naturligtvis att passformen ska vara lika bra som originaldockan, och att man kan få väck det eventuella meddelandet. Antar att jag kan beställa bara en först och kolla, men tänkte att någon redan hade någon, och kunde skriva lite om funktionaliteten.

Edit: Skickade en fråga till säljaren. Får se vad han säger, även om det kanske inte direkt är pålitligt.

Dubbelkolla så att den verkligen är kompatibel med 3Gs, har för mig att de kräver att det ligger en spänning på datapinnarna i USBn för att den ska ta emot laddning. Finns en tråd om detta på 99.se.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Någon som testa geocacheing? Undrar om de är värt pengarna:P

Permalänk
Medlem

Förvånad att jag inte hittat nått program som gör att man kan streama videos till Iphonen, typ att datorn börjar konvertera filerna till kompatibelt iphone format. Försökt letat runt men utan resultat.

Permalänk
Medlem

För er som funderar på att skaffa en 3gs och jailbreaka så vänta lite med att köpa den. Än så länge går det inte jailbreaka telefoner med 3.1 firmware vilket jag antar att de flesta telefonerna har nu som levereras.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poopa
Förvånad att jag inte hittat nått program som gör att man kan streama videos till Iphonen, typ att datorn börjar konvertera filerna till kompatibelt iphone format. Försökt letat runt men utan resultat.

Kolla in Simplify Media..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Stöder väll inte video? ;(.. tänkte mer som vissa program för Media centers till ps3

Permalänk
Hedersmedlem

fan va jag gillar den här tema

Permalänk
Medlem

TVersit hittade jag nu, funkade bra.. streama bilder o filmer till iphonen från sin dator

Permalänk
Medlem

Någon här kan ja tänka mig har invinsible shield på sin iphone.
Så nu till min fråga, är "zagg invinsible shiled" något och ha, och ska man försöka buda hem en från ebay eller finns de på webshoppar i sverige för ett rimligt pris?

Edit: Såg att webhallen har på lager, men vill bara veta va ni tycker om "invinsible shield" på era iphones. Om de är värt? vilket ja tror de är

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Någon här kan ja tänka mig har invinsible shield på sin iphone.
Så nu till min fråga, är "zagg invinsible shiled" något och ha, och ska man försöka buda hem en från ebay eller finns de på webshoppar i sverige för ett rimligt pris?

Edit: Såg att webhallen har på lager, men vill bara veta va ni tycker om "invinsible shield" på era iphones. Om de är värt? vilket ja tror de är

Tjejen hade det några veckor när vi köpte våra 3G lurar förra sommaren. Hennes och min utvärdering var, "värdelöst". Helt plötsligt känns luren som vilken billig skittelefon som helst. Vi har båda kört helt utan fodral eller skydd sen lanseringen i juli förra sommaren, förutom några smårepor på baksidan synns det inte att den är använd. Om du inte är extremt oförsiktig med telefonen så kommer du bara få minirepor på baksidan. Mitt tips är att skippa invisible shield helt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Någon här kan ja tänka mig har invinsible shield på sin iphone.
Så nu till min fråga, är "zagg invinsible shiled" något och ha, och ska man försöka buda hem en från ebay eller finns de på webshoppar i sverige för ett rimligt pris?

Edit: Såg att webhallen har på lager, men vill bara veta va ni tycker om "invinsible shield" på era iphones. Om de är värt? vilket ja tror de är

Skaffa Bodyguardz om du ska ha ett sådant skydd, jag har hört att det är bättre. Själv kör jag på skal. <3

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Push för Gmail är äntligen här.

http://www.google.com/mobile/products/sync.html#p=apple

Nu behovs bara stod for flera Exchange-konton, så ar saken biff. Tills dess kommer jag fortsatta kora Exchange mot skolan och IMAP+CalDAV mot Google.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 15" Unibody | Intel Core 2 Duo 2.4GHz | 2x2GB OCW DDR3 | 250GB HDD | Mac OS X 10.6 Snow Leopard
HTPC: Intel Dual-Core E6300 @ 2.8GHz | Corsair DDR2 PC6400 2x2GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5N7A-VM nForce 730i | Antec NSK-2480 | Windows 7 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Hur lägger man in bilder i itunes så man kan synka med sin iphone? Helt ny med detta...

Fast en tanke slog mig, de kanske bara går o göra om telefonen är inkopplad?

Markera din iPhone i itunes, sen under den enheten finns det en flik som heter Bilder, där kan du välja en mapp som du synkar mot iphonen.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |