Permalänk
Medlem

Dataparadiset?

Vad säger ni om den här affären?
Har redan sökt en del i forumet men man blir ju fäst när man kan få en bärbar för 2000kr billigare än zepto och få ett mycket bättre grafikkort, så vill gärna beställa därifrån.
Hört en del kasst om företaget men motivation som inte övertygar mig, vad säger ni?
(Ska beställa idag)

ps: Om man köper deras 17" med 7800 GTX med 256MB, hur kommer värmeutvecklingen bli? någon som haft dator från dem?

Permalänk

Kolla svarta listan hos råd och rön, har för mig att de fanns med där tyvärr.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Mitt råd är att inte inhandla någon vara från den butiken. Jag köpte platinum paketet de hade för 15 000 i september 2006, det var problem från start med den burken bluescreens m.m( jag har fortfarande bluescreens problem).

Jag lämnade in datan 2ggr utan att de kunde hitta något "fel" på den efter deras hårdvarutester m.m. Servicekänslan är bra men tyvärr i mitt fall så kunde de inte hjälpa mig. Nu har jag struntat i att försöka häva köpet det ångrar jag men jag har inte haft tid att bråka.

Nu såg jag ditt inlägg lite sent men jag kommer aldrig någonsin köpa nåt från den butiken igen, dataparadiset (Gårdefeldts) Råsunda.

Nu kanske de har billiga grejer det har jag ingen uppfattning om.

Permalänk

Lite mystisk information på www.dataparadiset.com sidan...

Det står att företaget heter: Dataparadiset i Sverige AB
Det företaget existerar inte i Sverige. Däremot skriver de att org. 556421-9441 vilket går till
GÅRDEFELT DATAKONSULT & FÖRSÄLJNING AB ( www.gardefelt.com)
Råsundavägen 166
Box 2058, 169 02 Solna

Där hittar man också spännaden information: "Vi är idag en mkt fin organisation med en stadigt växande omsättning. (ca 20miljoner)"
Tittar man om omsättningen så är det:
2003: 12.3 miljoner
2004: 12.0 miljoner
2005: 10.7 miljoner
Så var är de 20 miljonerna någonstans...

Ytterligare spännande information: Gårdefelts Data AB köpte i början av år 2001 Dataparadiset & har 10-dubblat omsättningen på detta företag som är en ren Internethandel.
Men Dataparadiset finns ju inte hos prv, och eftersom de anger Gårdefelts org.nummer så kan man tro att de använder det bolaget för själva försäljningen. Men hur har de då 10 dubblat omsättningen?

Kanske så här:
2001 Omsättning: 10 kr
2002 Omsättning: 20 kr
2003 Omsättning: 40 kr
2004 Omsättning: 60 kr
2005 Omsättning: 80 kr
2006 Omsättning: 100 kr

Nä, de bör nog gå igenom allt rappakaja de skriver på hemsidan.
Annars bör det noteras att bolaget är ekonomisk stark så konkurs eller likande är mycket liten.
Om det inte vårt för alla felaktigheter i informationen hos dem ser det ut att vara ett seriöst företag.

Visa signatur

- Who are you? -