Permalänk
Medlem

Acer Aspire 9500 grafikfel

mitt ex har lite problem med sin laptop, skärmen byter färger, den blir blå, gul, röd, grön osv hon ser Win och kan surfa runt osv hon ser bilden, men den är som sagt kraftigt färgad av en färg som byter mellan röd,grön,gul och blå.

är det hårdvarufel eller drivare som är keff?

jag gissar på hårdvarufel men innan ja dömmer ut datorn så vill ja kolla med er om det är något som kan lösas med nyare mjukvara eller ett mindre ingrepp.

EDIT: den har börjat med att stänga av sig också efter att den blir så där färg glad också.

Laptopen är en: Acer Aspire 9500

//wdac

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Re: Acer Aspire 9500 grafikfel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WDac
mitt ex har lite problem med sin laptop, skärmen byter färger, den blir blå, gul, röd, grön osv hon ser Win och kan surfa runt osv hon ser bilden, men den är som sagt kraftigt färgad av en färg som byter mellan röd,grön,gul och blå.

är det hårdvarufel eller drivare som är keff?

jag gissar på hårdvarufel men innan ja dömmer ut datorn så vill ja kolla med er om det är något som kan lösas med nyare mjukvara eller ett mindre ingrepp.

EDIT: den har börjat med att stänga av sig också efter att den blir så där färg glad också.

Laptopen är en: Acer Aspire 9500

//wdac

Det är hårdvarufel det är jag nästan helt säker på. Om jag ska gissa så tror jag på ett glapp mellan datorn och skärmen, du kan ju testa om det blir bättre om du vickar lite på skärmen.
Om du har garanti så skulle jag lämna in den.

Mvh

Team_AMD

Permalänk
Medlem

Kan det vara grafikkortet som överhettas?