Radavstånd i Word 2007

Permalänk
Medlem

Radavstånd i Word 2007

Jag undrar hur man ändrar så att "Enter" resulterar i en enkel radbrytning, och inte en dubbel, i Word 2007.

MVH
Andreas

Permalänk
Medlem

Du gör som man ska göra om man vill göra enkelt radbryt, man trycker shift + enter. Enterslag är nytt stycke och Word gör (numera) helt korrekt och sätter 1.5 radavstånd vid nytt stycke. Ja, helt seriöst har alla tidigare versioner av word gjort fel.

/G - har ritat ett litet kors i taket för att Microsoft har rättat sig till gällande standard på en punkt. <p>

//edit - välj att visa dolda tecken så framstår detta lite tydligare (kanske?).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Du gör som man ska göra om man vill göra enkelt radbryt, man trycker shift + enter. Enterslag är nytt stycke och Word gör (numera) helt korrekt och sätter 1.5 radavstånd vid nytt stycke. Ja, helt seriöst har alla tidigare versioner av word gjort fel.

/G - har ritat ett litet kors i taket för att Microsoft har rättat sig till gällande standard på en punkt. <p>

//edit - välj att visa dolda tecken så framstår detta lite tydligare (kanske?).

det tog ett par år bara

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jo jag känner till att enter ska resultera i ett nytt stycke, och att shift + enter är det korrekta för ny rad, men om man ändå vill ändra tillbaka som det var innan? Går det inte? Jag skriver mycket rapporter och indikerar alltid nytt stycke med indrag i stället för en blank rad, så i de enstaka fall då jag vill ha en blankrad trycker jag hellre enter två gånger än att jag ska behöva trycka shift + enter varje gång jag vill ha en ny rad.

/Andreas

Permalänk
Medlem

Re: Radavstånd i Word 2007

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ande
Jag undrar hur man ändrar så att "Enter" resulterar i en enkel radbrytning, och inte en dubbel, i Word 2007.

MVH
Andreas

Så gör du.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är också väldigt sugen på att få veta hur man fixar så att "enter" resulterar i en enkel radbrytning i stället för en dubbel.

Eftersom bilden som "tjarven" visade inte funkar längre skulle jag uppskatta om någon kunde berätta hur man gör.

Permalänk
Medlem

I fliken (heter det så?) "start" så har du ett par stora rutor för format. Om du klickar på nummer 2 så blir det som du vill ha det.

/G