S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem

En kompis till mig snackade om det. Dock så visste han inte vad programmet hette! Tack!

Har mailat en kille som har varit i "Zonen" nu

Man måste ha tillstånd från någon turis sak i Kiev.
Sedan är det 18 års åldersgräns - stenhård regel tydligen

Får väl vänta!

Isis : Hänger du med till Ukraina?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Inaktiv

Tjena!, nu har jag kommit till agroprom underground och det har visat sej vara ganska mörkt därinne, så jag tryckte på l-knappen som ska vara flashlight enligt default, men ingenting händer!
wtf, men kan det bero på att jag har static lighting inställt?
hjälp uppskattad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Tjena!, nu har jag kommit till agroprom underground och det har visat sej vara ganska mörkt därinne, så jag tryckte på l-knappen som ska vara flashlight enligt default, men ingenting händer!
wtf, men kan det bero på att jag har static lighting inställt?
hjälp uppskattad.

Tryck på L-tangenten istället!

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Tryck på L-tangenten istället!

Hahah det är ju det jag har gjort, ska man behöva skriva med stora bokstäver nu också... Och sen får jag ingen nightvision när jag trycker på N (och jag har en merc suit som borde ha nightvision) heller, måste vara någon bug eller något. tror inte grafikkortet mår bra om jag byter till dynamiskt ljus

Permalänk
Medlem

Åh, finns det nightvision?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Åh, finns det nightvision?

inte för mej iaf.. men enligt default keybindings så ska det finnas

Permalänk
Medlem

Jo, det fungerar i alla fall med Stalker suit, som du kan hitta i Angroprom insitute..

I det "hemliga" strelokrummet

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

är flashlight något man måste hitta och sätta på sej...? o.O

iaf kommer jag inte vidare utan ficklampa, den enda vägen att se om det finns en fiende där är att se om han har ficklampan på, eller om han skjuter på mej, så blir inget mer spelande tills jag hittar något sätt att sätta på ficklampan

Permalänk
Medlem

det är på vissa dräkter Lampa och Nightvision finns
(det finns en uppsjö av dräkter / modifierade dräkter)

bättre dräkter har bättre Nightvision - de enklaste är suddiga så att det gör ont i ögonen att använda dem - de bättre har en skarp och bra bild som man gärna använder även om det bara är lite skumt

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
En kompis till mig snackade om det. Dock så visste han inte vad programmet hette! Tack!

Har mailat en kille som har varit i "Zonen" nu

Man måste ha tillstånd från någon turis sak i Kiev.
Sedan är det 18 års åldersgräns - stenhård regel tydligen

Får väl vänta!

Isis : Hänger du med till Ukraina?

Har också planer på att åka dit, som sagt så finns det turer till pripyat/tjernobyl. Man får leta upp nån turistbyrå i Kiev. På egen hand tror jag saker och ting blir svårare.

Helst skulle man behöva nån tolk av något slag...

Länktips:

http://wikitravel.org/en/Chernobyl

http://hem.bredband.net/b572399/Tjernobyl/Tjernobyl.htm

Blev väldigt offtopic, borde kanske starta en tråd i övriga ämnen, fast jag tror jag är för ny här för att skriva där :|.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
det är på vissa dräkter Lampa och Nightvision finns
(det finns en uppsjö av dräkter / modifierade dräkter)

bättre dräkter har bättre Nightvision - de enklaste är suddiga så att det gör ont i ögonen att använda dem - de bättre har en skarp och bra bild som man gärna använder även om det bara är lite skumt

ok, men jag har en merc suit, kanske behöver jag något bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Har också planer på att åka dit, som sagt så finns det turer till pripyat/tjernobyl. Man får leta upp nån turistbyrå i Kiev. På egen hand tror jag saker och ting blir svårare.

Helst skulle man behöva nån tolk av något slag...

Länktips:

http://wikitravel.org/en/Chernobyl

http://hem.bredband.net/b572399/Tjernobyl/Tjernobyl.htm

Blev väldigt offtopic, borde kanske starta en tråd i övriga ämnen, fast jag tror jag är för ny här för att skriva där :|.

Jo, jag har haft lite kontakt med en kille som heter Mark, han har berättat lite och vad man måste ha innan man är där.

Du får inte åka in utan guide och tillstånt från ngn turisbyrå. Sen måste du säga _exakt_ vad du vill besöka, för annars för du inte tillstånd för just de sakerna.

Sry för offtopic

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

hmmm, var hittar ni alla grenade launchers och supressors samt scopes någonstans? jag har hittat rätt många granater för en 203:a och några andra typer men ingen launcher. sen var finns den affären vid army warehouse som det ska finnas roliga saker i?

Permalänk
Medlem
Citat:

hmmm, var hittar ni alla grenade launchers och supressors samt scopes någonstans? jag har hittat rätt många granater för en 203:a och några andra typer men ingen launcher. sen var finns den affären vid army warehouse som det ska finnas roliga saker i?

I Freedoms läger finns det en trevlig butik, men snubben har nästan inga pengar, så man kan bara handla.
Om man trixar lite så kommer man åt deras vapenförråd, där finns allt du kan önska dig!

Först går du till Duty-Snubben utanför och gör uppdraget (skjuta sniper), Sedan går du till freedom-ledaren och säger att dom är på väg. Då börjar dom kriga med varann utan att du behöver bli ovän med någon av dom, då lämnar vakten förrådet och man kan länsa det :). Det kommer ligga fullt med ammo och vapen från döingar utanför också.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
I Freedoms läger finns det en trevlig butik, men snubben har nästan inga pengar, så man kan bara handla.
Om man trixar lite så kommer man åt deras vapenförråd, där finns allt du kan önska dig!

Först går du till Duty-Snubben utanför och gör uppdraget (skjuta sniper), Sedan går du till freedom-ledaren och säger att dom är på väg. Då börjar dom kriga med varann utan att du behöver bli ovän med någon av dom, då lämnar vakten förrådet och man kan länsa det :). Det kommer ligga fullt med ammo och vapen från döingar utanför också.

men var är det? jag har lyckats döda tradern ljudlöst med kniv (jag blev alltså inte ovän med freedom), men det fanns inga vapen bakom honom. jag har redan gjort det du sa, men jag såg några gubbar som jag tror ha trs301 med scopes, men inga av dom har dött med striden mot duty

sen när man ska till yantar, _måste_ kruglov vara levande eller kan han dö?

sen påminner en del av mutanterna om trigens från far cry (muskelmutanterna i x18 påminner om den där stora som man aldrig fick se in-action i ett labb, muterade soldater om dom där vanliga trigens)

EDIT: jag har kommit fram till att det är för att jag har statig lighting inställt som jag inte har ficklampa! vad kasst.

Permalänk
Medlem

kändes sjukt jobbitg att läsa igenom denna tråd. så frågar om nån har nå bra tips om hur man får fast sikterna på givären. tycker det är helt sjukt svårt att få fast dom.
man vågar knappt prova byta för att man vet inte om man aldrig mer kommer att få fast det igen.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Inaktiv

det är bara att dra siktet/dämparen på geväret

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
det är bara att dra siktet/dämparen på geväret

jomen jag för den på giväret men vill itne fasta ändå. kan ta upp till 10min för att den där "vill du montera bla bla" och ibland funkar det inte alls.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

sen när man ska till yantar, _måste_ kruglov vara levande eller kan han dö?

sen påminner en del av mutanterna om trigens från far cry (muskelmutanterna i x18 påminner om den där stora som man aldrig fick se in-action i ett labb, muterade soldater om dom där vanliga trigens)

Det är forskaren som ska göra mätningar va? Låt tönten dö, det rådet fick jag tidigare här, och du förlorar inget viktigt på det, tydligen. Deras rustning med underbar nightvision får du när du klarat av labbet, så ös på.

Men om du ska dra såna paralleller så är ju bloodsuckers rätt lika de där Clawmutanterna i Sin. Dessutom är ju de stora Trigents (de med raketgevär på armarna?) fruktansvärt lika de där Stroggarna i Quake 2 som har granatkastare på armen. Så kan man ju inte hålla på och jämföra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
jomen jag för den på giväret men vill itne fasta ändå. kan ta upp till 10min för att den där "vill du montera bla bla" och ibland funkar det inte alls.

högerklicka på utrustningen för att få upp en meny välj att den skall sättas på geväret och det går bara att göra på den bössan du har aktiv dvs vald - inte till någon bössa i din inventarie

likadant är det då med granatkastare som monteras under bössan...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har inte spelat stalker nu på ett tag men idag har jag satt i en ny processor, en opteron 180 (gick från en SD4000+) som jag nu kör i 2.8GHz. Det känns ju som en helt ny dator, vilken jäkla skillnad det blev i stalker! Tyvärr glömde jag spara mina save innan formateringen så jag får väl köra om igen men det gör inte så mycket då det känns som ett nytt spel. Nu kan jag ha högre grafik och det flyter bättre än innan. Att en processor kan göra så jäkla mycket..

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Kände inte riktigt för att kolla igenom 35 sidor med frågor och svar, så ställer frågan här:

När man får uppdragen om att stänga ner diverse saker, brain controller och allt vad det hette, så är det alltid ett område runt där som är överjäkligt att ta sig igenom, eftersom det börjar strula med "Dangerous PSI level" hela tiden. Men barägaren som ger uppdraget säger att någon prototyp ska skydda mig från PSI under en viss tid, ända tills timern har tickat ner.

Det jag undrar över är om den här prototypen ska skydda en helt och hållet eller bara hjälper till lite, för det tar kål på mig fullkomligt. Börjar blöda och förlorar halva livet i ett svep, blir ett frenetiskt tryckande på medicbag knappen hela tiden.

Och om det är meningen att den ska skydda helt och hållet, har jag då lyckats med bedriften att sälja skiten eller vad? Vart hittar man den? Är det något man ska aktivera?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Yantar låter det bekant? Iallafall är det där du får tag i en prototyp som skyddar dig från strålningen.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Kände inte riktigt för att kolla igenom 35 sidor med frågor och svar, så ställer frågan här:

När man får uppdragen om att stänga ner diverse saker, brain controller och allt vad det hette, så är det alltid ett område runt där som är överjäkligt att ta sig igenom, eftersom det börjar strula med "Dangerous PSI level" hela tiden. Men barägaren som ger uppdraget säger att någon prototyp ska skydda mig från PSI under en viss tid, ända tills timern har tickat ner.

Det jag undrar över är om den här prototypen ska skydda en helt och hållet eller bara hjälper till lite, för det tar kål på mig fullkomligt. Börjar blöda och förlorar halva livet i ett svep, blir ett frenetiskt tryckande på medicbag knappen hela tiden.

Och om det är meningen att den ska skydda helt och hållet, har jag då lyckats med bedriften att sälja skiten eller vad? Vart hittar man den? Är det något man ska aktivera?

Som xplane sa så får du prylen precis innan du ska ner i det labbet, om du genomför eller misslyckas med det första uppdraget för forskarna där. Tror du ska bort till helikoptern och göra nånting också men jag är rätt säker på att du får den där hjälmen redan innan. Den gör egentligen bara så att du får upp en timer när du kommer in i ett PSI-fält. OCh när timern har tickat slut så dör du, typ. Men det är inga problem att komma undan fältet. Spring längst upp i rummet med brain scorchern och sen kan du springa ut i en korridor där så försvinner timern och börjar om på nytt när du går in i det stora rummet igen.

Permalänk
Medlem

Key... Problemet är ju då inte att timern tickar ner, den finns där hela tiden, problemet är att jag förlorar liv som sjutton MEDANS timern tickar ner... Och någon hjälm har jag inte sett till... :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Key... Problemet är ju då inte att timern tickar ner, den finns där hela tiden, problemet är att jag förlorar liv som sjutton MEDANS timern tickar ner... Och någon hjälm har jag inte sett till... :S

Wierd. Om du gjort uppdragen för forskarna utanför bunkern så ska du ha fått den. Om du eskorterar den där forskaren som ska göra mätningar så antar jag att du får en "finjusterad" version, men om han åker på däng (han stendog när jag körde det, palla hålla honom i handen) så får du "hjälmen" av forskaren inne i bunkern. Den ser lite ut som ett headset i din inventory och är equippad by default har jag för mig, så du behöver inte göra nånting med den utom att ha den i ryggan. Annars får du väl ta en tidigare save eller gå tillbaka ut.

Permalänk
Medlem

jag har gjort det både med och utan PSI-skydd och det är inga större problem

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hm, jag måste ha tappat bort den eller något... Och mina tidigare sparningar går inte så långt tillbaka...

Nej, det går ju utan PSI skydd också, men det går åt helvetiskt mycket medkits för att överleva då... Och när man ska in i Tjernobylreaktorn i framtiden känns det som man behöver fylla hela jäkla ryggsäcken med medkits för att alls överleva...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Hm, jag måste ha tappat bort den eller något... Och mina tidigare sparningar går inte så långt tillbaka...

Nej, det går ju utan PSI skydd också, men det går åt helvetiskt mycket medkits för att överleva då... Och när man ska in i Tjernobylreaktorn i framtiden känns det som man behöver fylla hela jäkla ryggsäcken med medkits för att alls överleva...

Eller inhandla en exoskeleton.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok? Finns att köpa vart då? Inte sett skymten av någon sådan... Ränner runt med en halvtrasig SS99-M eller vad den nu heter... Grön forskardräkt iaf...

Apropå det. Finns det någon möjlighet att laga dom jäkla dräkterna? Töligt drygt att köpa en ny varje gång den går sönder, är ju inget reapris direkt...

Visa signatur