S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem

gick tillbaka till army warehouse via ett tidigare sparat, och där hjälpe jag några Duty medlemmar ta ut några snipers osv. och man skulle få nått reward, men alla dom snubbarna dog ju, så jag fick ju inget :S så ja tog lite vapen o stack tillbaka till baren.. Men någon här snackade ju att man kunde handla där i warehouset, men där va ju fiender, kan man det ändå? Om någon som är bra på spelet, klarat de eller så som ville snacka lite stalker o hjälpa en rookie, så adda minimyran@gmail.com på msn Moddade även så jag fick fler suits, så jag har nån med gasmask nu, en rödsvart. Men har inte fattat vad man ska ha pengarna till :S har typ 30k som ja inte vet vad ja ska ha dom till....

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem

Du kan handla med Freedom om du INTE hjälper Duty medlemmarna utan hjälper Freedom iställt, spring till ledaren av Freedom och berätta om Duty soldaterna så kommer han skicka dig och en grupp soldater dit för att döda dem. (du blir inte fiende med Duty efter det, iallafall inte om du låter soldaterna döda dem)

Permalänk
Medlem

lol, tack skusty ska prova de hållet bara att gå in genom huvud ingången eller?

edit: har nu snackat me den oranga duden som står vid huvudingången, o han säger till mig att gå till mainbyggnaden, men om det är den där han ledaren va när ja körde me duty så kommer ja inte in, för där står lite folk framför ingången...

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

Carlssonmedia.se

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mYrAns
gick tillbaka till army warehouse via ett tidigare sparat, och där hjälpe jag några Duty medlemmar ta ut några snipers osv. och man skulle få nått reward, men alla dom snubbarna dog ju, så jag fick ju inget :S så ja tog lite vapen o stack tillbaka till baren.. Men någon här snackade ju att man kunde handla där i warehouset, men där va ju fiender, kan man det ändå? Om någon som är bra på spelet, klarat de eller så som ville snacka lite stalker o hjälpa en rookie, så adda minimyran@gmail.com på msn Moddade även så jag fick fler suits, så jag har nån med gasmask nu, en rödsvart. Men har inte fattat vad man ska ha pengarna till :S har typ 30k som ja inte vet vad ja ska ha dom till....

du ska bara göra det FÖRSTA uppdraget åt duty, annars så kommer freedom anse att du är en fiende. efter att du fått rewarden från det första uppdraget spawnas en dynamitgubbe som spränger väggen i bitar vilket utlöser kriger melllan duty och freedom där. alla går ut i krig utom du, eftersom du är neutral. då ska du gå in i den där byggnaden som det står en massa vakter framför (som nu går och dödar duty grabbarna) som det kommer opera-musik ifrån. eftersom gubbarna går ut i krig så kan du gå in i den högra "korridoren" i huset. skjut skott på låset till det går sönder. därefter så ska du gå in i rummet, undersöka de två stashar som finns ovanpå skåpen (som innehåller en massa ammunition och loot etc) och ta flera trs-301 assault rifles som det finns scopes och granatkastare på.
sen så undersök alla hus där, i ett hus så finns det lådor som innehåller värdefulla artifakter. innan du gör det första uppdraget åt duty så ha också mycket ledigt utrymme i ryggsäcken, så att det inte går segt till att ta grejerna i vapenutrymmet i huset jag nämnde tidigare.
sen så har gubbarna i freedombasen väldigt roliga och fina vapen, som är väldigt ovanliga, och du bör försöka att ta så många av dom och stasha/eller sälja, (tips: gubbarna blir inte fientliga om du dödar dom genom att skjuta på explosiva tunnor etc)

Permalänk

www.stalker-game.se har en massiv E3-sida uppe om Stalker's uppföljare: Clear sky & GSC's närvaro på E3-mässan. Finns en del fina screenshot's där också! Ta en titt: http://www.stalker-game.se/e32007.php

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
du ska bara göra det FÖRSTA uppdraget åt duty, annars så kommer freedom anse att du är en fiende. efter att du fått rewarden från det första uppdraget spawnas en dynamitgubbe som spränger väggen i bitar vilket utlöser kriger melllan duty och freedom där. alla går ut i krig utom du, eftersom du är neutral. då ska du gå in i den där byggnaden som det står en massa vakter framför (som nu går och dödar duty grabbarna) som det kommer opera-musik ifrån. eftersom gubbarna går ut i krig så kan du gå in i den högra "korridoren" i huset. skjut skott på låset till det går sönder. därefter så ska du gå in i rummet, undersöka de två stashar som finns ovanpå skåpen (som innehåller en massa ammunition och loot etc) och ta flera trs-301 assault rifles som det finns scopes och granatkastare på.
sen så undersök alla hus där, i ett hus så finns det lådor som innehåller värdefulla artifakter. innan du gör det första uppdraget åt duty så ha också mycket ledigt utrymme i ryggsäcken, så att det inte går segt till att ta grejerna i vapenutrymmet i huset jag nämnde tidigare.
sen så har gubbarna i freedombasen väldigt roliga och fina vapen, som är väldigt ovanliga, och du bör försöka att ta så många av dom och stasha/eller sälja, (tips: gubbarna blir inte fientliga om du dödar dom genom att skjuta på explosiva tunnor etc)

så ja ska göra skjuta snipern uppdraget?

edit: Nu har jag gjort som du sa, och har tagit alla vapen mm. som fanns i skåpen, men jag kan ju inte handla med freedom nu :S det var egentligen det jag ville, om man får större utbud av vapen att handla.. så hur ska jag göra för att kunna snacka med luckash? kan inte det när jag går in med duty som neutral till båda...

Edit 2: Nu så, nu kunde ja gå in till lukash o fick uppdraget att döda Duty medlemmarna, vilket jag lät freedom medlemmarna ta handom, så nu när ja ska gå tillbaka till lukash kan jag inte prata med honom :S Han bara säger nått konstigt på ryska... kan jag handla hos dom nu lr?

Visa signatur

Carlssonmedia.se

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mYrAns
så ja ska göra skjuta snipern uppdraget?

edit: Nu har jag gjort som du sa, och har tagit alla vapen mm. som fanns i skåpen, men jag kan ju inte handla med freedom nu :S det var egentligen det jag ville, om man får större utbud av vapen att handla.. så hur ska jag göra för att kunna snacka med luckash? kan inte det när jag går in med duty som neutral till båda...

Edit 2: Nu så, nu kunde ja gå in till lukash o fick uppdraget att döda Duty medlemmarna, vilket jag lät freedom medlemmarna ta handom, så nu när ja ska gå tillbaka till lukash kan jag inte prata med honom :S Han bara säger nått konstigt på ryska... kan jag handla hos dom nu lr?

i den vänstra korridoren så finns det en trader, hos honom kan du ibland köpa ett exoskeleton (för 200000 Ru) annars har han väl inget intressant att erbjuda.
sen rekommenderar jag starkt att du förblir neutral gentemot de båda faktionerna, annars kan det bli svårt senare i spelet.

hur långt in i spelet är du? när jag först gick till army warehouses (för ett bättre vapen etc) så hade jag inte gjort x18-uppdraget än.

Permalänk
Medlem

jag ska gå in i x16 labbet

Visa signatur

Carlssonmedia.se

Permalänk

Har precis installerat stalker på denna dator http://www.inet.se/datorer/baerbara/hp-pavilion-dv9380-core-2... tycker att det verkar vara ett as-skönt spel men det är för taskig prestanda på min dator. Behöver lite tips på hur jag skall ställa in grafik inställningarna för att få det att flyta hyffsat utan att det ser ur som ett spel från 1992. Vad kan jag göra?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weistlynt
Har precis installerat stalker på denna dator http://www.inet.se/datorer/baerbara/hp-pavilion-dv9380-core-2... tycker att det verkar vara ett as-skönt spel men det är för taskig prestanda på min dator. Behöver lite tips på hur jag skall ställa in grafik inställningarna för att få det att flyta hyffsat utan att det ser ur som ett spel från 1992. Vad kan jag göra?

Slänger ut Vista och trycker in XP, i halo2 får man 40% bätre prestanda i XP mot Vista... fast jag har inte testat

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som tyckte S.T.A.L.K.E.R. var läskigt ?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Någon annan än jag som tyckte S.T.A.L.K.E.R. var läskigt ?

det är ju huvudsaken i spelet varför det har blivit så populärt, så ja det är mycket läskigt.

Clear sky ser ut att vara mycket intressant, definitivt ett spel som _måste_ införskaffas när det släpps. man spelar ju strelok som är samma snubbe man spelade i stalker.

Permalänk
Medlem

Clear Sky skall bli oerhört intressant att spela, ganska oklart på slutet i shadow of chernobyl. Hoppas man får se skapandet av Duty och Freedom!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Clear Sky skall bli oerhört intressant att spela, ganska oklart på slutet i shadow of chernobyl. Hoppas man får se skapandet av Duty och Freedom!

nja det är fler faktioner det skulle handla om, det skulle vara typ 8 som skulle leva med "AI-life" systemet, som tog territorier av varandra etc och man skulle gå upp i rank osv.
men ja, STALKER är i klass med hl2 som är mycket bra, och har gett den finaste spelupplevelsen på ett par år, och grafiken är ännu mer upphottad i clear sky, med förstörbara miljöer etc.

Permalänk
Medlem

Fastnat på ett mission nu, man ska sneaka in i en bas, men på vägen dit så finns det radiation jag inte kan gå förbi. Det står att jag måste ha protection, hur fixar jag det? :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Fastnat på ett mission nu, man ska sneaka in i en bas, men på vägen dit så finns det radiation jag inte kan gå förbi. Det står att jag måste ha protection, hur fixar jag det? :/

fixa antirad, och när den gula mätaren stiger så tar du en så du inte förlorar hälsa...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen skrivet av Nuuker
nja det är fler faktioner det skulle handla om, det skulle vara typ 8 som skulle leva med "AI-life" systemet, som tog territorier av varandra etc och man skulle gå upp i rank osv.
men ja, STALKER är i klass med hl2 som är mycket bra, och har gett den finaste spelupplevelsen på ett par år, och grafiken är ännu mer upphottad i clear sky, med förstörbara miljöer etc.

Måste hålla med om att det kan mäta sig med hl2! Frågan är om faktionerna skulle kunna bli utrotade, skulle bli mkt intressant isåfall. Och väntan är inte lång och svår denna gång! (Förhoppningsvis).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani

Vodka funkar också

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Måste hålla med om att det kan mäta sig med hl2! Frågan är om faktionerna skulle kunna bli utrotade, skulle bli mkt intressant isåfall. Och väntan är inte lång och svår denna gång! (Förhoppningsvis).

Vodka funkar också

Kanske blir det, om man spelar som duty, att man ska utplåna freedom? Och tvärtom om man spelar som freedom?

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Kanske blir det, om man spelar som duty, att man ska utplåna freedom? Och tvärtom om man spelar som freedom?

Vi får hoppas!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

...

Vodka funkar också

Yep, det bevisar jobbarna på barsebäck

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Yep, det bevisar jobbarna på barsebäck

Ahahaha, humor!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Längtar som FAN efter Clear Skies!!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Vodka funkar också

...gula medkits funnkar också.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem

inte rätt lösning men - det fixar ett par röda oljefat lätt...

placera ut dem i närheten av gubben så att du kan skjuta på dem från ett säkert håll

när de exploderar dör gubben - och du blir inte beskjuten - du kan fortsätta vara vän med bägge sidorna

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Då får jag passa på att göra lite PR då.
Till UndCon's lösning gör sig CarryMod3 bäst
http://board.oblivion-lost.de/showthread.php?t=9742

Den gör så att du kan plocka på dig explosiva objekt, även köpa och sälja dem, samt bära allt möjligt skrot med Shift+F.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Självklart - jag gjorde lite själv där ju....

CarryMod3 - med eller utan något av de större mods som finns är ett måste...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

men förstår fortfarande inte varför inte gubben släpper in mig :S?

Visa signatur

Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem

det uppstår buggar ibland - ofta räcker det att ladda om från en tidigare sparad omgång (spara ofta och till nya "save's" för säkerhets skull)

det är tom så att saker förändras - även om man startar från samma "save" flera gånger

jag har testat och fått olika saker i "stashes" och samma gubbar jag har pangat har haft olika saker på sig

det slumpas ut ganska friskt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hm, okej En snabb fråga bara var på datorn sparas ens sparade? ska installera om spelet :P..

Visa signatur

Carlssonmedia.se