S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Jaha har skaffat stalker nu och har ett par frågor till er kunniga

1. Vad för mods rekommenderar ni om jag vill ha det hyfsat realistiskt och ganska mkt "stealth-style" ?

2. Vilken patch är den "bästa" ? Vilken ska jag ha för mods och sånt asså.

tack

Kika lite i den här tråden:
http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=88410

Där diskuteras det moddar till höger och vänster. Speciellt de sista 50 sista sidorna.

Permalänk

Meh, har även jag funtat på att lira igenom detta och behöver bra tips på moddar. Tycker allting tål för mycket per default men vill inte heller att AI:n får aimbot. ^^

Permalänk

tack fär den länken, inte så mkt att kolla igenom

Realism Modden verkar riktigt bra tycker jag. Men när jag har installerat den på 1.001 som den är gjord för, när jag sedan startar spelet, så blir rutan svart i ca 5sek sedan stängs det mer och jag kommer till Windws. Behöver man nån typ "Mod Manager"? Som i Oblivion?

När ni tröttnat på vanliga Stalker storylinen finns en konversion ute också, Priboi heter den, man spelar som en rysk soldat..

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Var kan man läsa mer om Priboi? Låter instressant.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

http://priboi-story.extra.hu/

Första träffen på Googlus

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med - Priboi ger ett helt nytt perspektiv på det hela...

men jag har bara spelat det en liten bit.... jag har fortfarande kul med ABC - speciellt när baren blir anfallen av olika grupper- bara att panga lite gubbar och samla på sig allt dom har...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Jahopp, har nu kört lite och är i baren efter uppdraget att hämta dokumenten @ Agroprom Research Institute, har fått belöning nu, + massa nya härliga vapen

Mods jag kör:

Realism Mod,

Jeppa's Veichle Mod (dock problem ni kan läsa om här: http://www.gsc-game.com/index.php?t=community&s=forums&s_game...
det händer säkert inte om man gör allt rätt vid installationen )

PLR's realistic weapons

Stalker weather overhauled 1.0

WeaponSoundPack

kan tipsa om alla dessa

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Blev grymt sugen igår och drog in stalker igen och installerade Prioboi. Grymt impinerad än så länge. Produktionen och presentationen var över förväntan för en hobbymod. Gillar också momentet med osynliga/näst intill osynliga anomalies så man måste ta sig fram försiktigt med hjälp av bolts etc.
Känns som att det inte är så långt kvar nu till det stalker som utlovades en g¨ng i tiden

Permalänk
Medlem

tjo.

är dålig som f*n på att söka tyvärr, därför ställer jag fråga bara.

Brorsan installerade Stalker igår, men när han ska gå ut från Tradern i början av spelet så fryser sig allt..
någon kluring på det?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Ok lirade lite mer igår kväll.
Det blev natt efter jag utplånat mercsen i Agroprom, och jag skulle ta mig tillbaka till garbage. Och när jag säger natt menar jag NATT. Sjukt mörkt. Först kom det en blowout så jag fick kuta och gömma mig i en stuga. Sen när jag började gå igen så hörde jag konstiga ljud. Konstiga ljud när allt jag ser är några få meter framförmig uppskattas inte.
När jag sedan stannar för ljuden verkar närmare kommer det en blixt vilket avslöjar en äcklig mutant som är ca 0.5 sekunder från att äta upp mitt ansikte (stog precis utanför ficklampans ljus). Höll fan på att skita på mig.
Var länge sedan ett spel gjorde så mot mig. Givetvis var resten av trekken tillbaka till garbage enormt ångestladdad och man hoppade av minsta ljud.
Så jävla underbart. Priboi story är riktigt nice! Lite småbuggar och CTD när man dör ibland men överlag riktigt underhållande. Och zonen är mycket härligare att besöka på sommaren

Permalänk

Hej,

Det spelet låter intressant. Jag gillar spel som typ Halflife1. Utforska och klura.. Är detta något åt det hållet?

Permalänk
Medlem

Jadå. Dock mycket mer öppet än HL.
Väldigt mycket utforskningskänsla och mysterier trots att spelet inte är helt fritt.
Det är lite svårt när man börjar, men ge inte upp innan du spelat några timmar. Man blir helt fast.

Permalänk
Medlem

tyvärr är Priboi story rätt buggigt -fick flera CTD igår...

Blowouts är otrevliga saker - och ja, man bör undvika mörkret...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått CTD efter jag gick in och ändrade max_ruck till samma värde som Max_weight (60 alltså). Innan det kraschade det typ varannan gång jag dog

Permalänk

Tänk också på att lusläsa readmen vad gäller installtionen o de. Och att använda dom rekommenderade versionerna..

Jahopp har precis hjälp forskaren till Yantar från Rostok, det gav ju lite cash och fin dräkt

Visa signatur

(\__/)
(O.o)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Jag har inte fått CTD efter jag gick in och ändrade max_ruck till samma värde som Max_weight (60 alltså). Innan det kraschade det typ varannan gång jag dog

Man kanske skulle fippla in mina inställningar från tidigare äventyr/modar där jag satte gränsen vid 800Kg för att kunna släpa med allt vid byte av bana...

jag tröttnade på att gå med ~60Kg
ladda ny bana
tömma allt
gå tillbaka
ladda ny bana
fylla på ~maxvikt

och upprepa detta ca 15ggr...det tar bara en jäkla tid....

(tex från Agroprom till Garbage och sedan från Garbage till Rostok för att kunna sälja och då får man ju upprepa skiten igen....Puuuh)

så länge man inte missbrukar det utan bara har det för att få över sakerna vid en laddzon så tycker jag inte att det gör något....

det innebär tex inte att jag går omkring med 500Kg vapen bara för att jag kan...

men jag skall testa att ändra vikten till 60Kg och se om det krashar mindre...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har äntligen skaffat STALKER! Hittade det för 69kr på CDON så jag kunde inte skjuta upp det längre

Har bara kört någon timme än men det verkar mycket lovande. Är det något man bör läsa på om för att få ut mer spelglädje eller är det bara att köra på?

//mvh

Permalänk
Avstängd

Samma här precis köpt det, tips på mods?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Samma här precis köpt det, tips på mods?

Läs min post här på sidan 49

Visa signatur

(\__/)
(O.o)

Permalänk
Citat:

Det blev natt efter jag utplånat mercsen i Agroprom, och jag skulle ta mig tillbaka till garbage. Och när jag säger natt menar jag NATT. Sjukt mörkt. Först kom det en blowout så jag fick kuta och gömma mig i en stuga. Sen när jag började gå igen så hörde jag konstiga ljud. Konstiga ljud när allt jag ser är några få meter framförmig uppskattas inte.
När jag sedan stannar för ljuden verkar närmare kommer det en blixt vilket avslöjar en äcklig mutant som är ca 0.5 sekunder från att äta upp mitt ansikte (stog precis utanför ficklampans ljus). Höll fan på att skita på mig.
Var länge sedan ett spel gjorde så mot mig. Givetvis var resten av trekken tillbaka till garbage enormt ångestladdad och man hoppade av minsta ljud.
Så jävla underbart. Priboi story är riktigt nice! Lite småbuggar och CTD när man dör ibland men överlag riktigt underhållande. Och zonen är mycket härligare att besöka på sommaren

Haha, gamla tider! Måste testa Priboi, låter kul!

Vad är CTD och vad är blowout?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

CTD = Crash To Desktop

Blowout är ett radioaktivt fenomen som man helst vill slippa

har man ingen dräkt och dåligt med antirad's så är det kört...

jag slängde på mig ett par artefakter som håller nere radioaktiviteten (urchin -30) och någon mer som var -10 ... det gjorde susen..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
CTD = Crash To Desktop

Blowout är ett radioaktivt fenomen som man helst vill slippa

har man ingen dräkt och dåligt med antirad's så är det kört...

jag slängde på mig ett par artefakter som håller nere radioaktiviteten (urchin -30) och någon mer som var -10 ... det gjorde susen..

Jaha, nu vet jag! Det med blowout, är jobbigt faktiskt. Bra att ha knark med sig också.
Provade en gång att ta av Seva suit på ett ställe och då började radioktiviten höjas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så lustigt - i början av Priboi kunde jag använda min kikare - men nu när jag lallat runt lite kan jag inte använda den längre...

Kikaren finns dock kvar i inventarierna så jag har inte kastat den på någon Snork eller så...

kan man köra ett Bind kommando i konsollen på kikaren ?

EIDT: jag hittade kikaren i en tidig save - kör om därifrån...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Bra berättelse! Körde STALKER vanilj (alla slut) och med mod en gång. Nu känns det som att det är dags att köra med Prioboi innan jag köper Clear Sky.

Jag håller med om att STALKER är ett spel som verkligen förmedlar en känsla som är oslagbar. Första gången nere i labben var ingen lek, sällan man fegat så mycket som då, man kommer på sig själv med att luta fram, över skärmen med munnen öppen i ren spänning.

Permalänk
Medlem

Jag ser också Priboi som en uppvärming inför Clear Sky

Visa signatur

Permalänk

Vad vet ni om Clear Sky grabbar? Förutom att det är Dx10 grafik.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

läs om det på deras sida - kolla på filmer och alla fina screenshots...det är väl ungefär vad man vet...

http://www.stalker-game.com/clearsky/index_en.html

www.stalker-game.se har en del de med...

Visa signatur

Permalänk

Asså, det där har jag redan sett i 3 månader. Ingen skillnad!

Vad betyder Q1 ? Har aldrig förstått det där språket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

var längesen jag körde stalker nu så vad är clear sky och priobi som det snackas om här expansioner eller?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

The Sweeper x:

Q1 = 1.a kvartalet under året
Q2 = 2.a kvartalet osv...

Aka_The_Barf:

Priboi är en mod som ändrar spelet , du får en helt ny story med nya uppdrag osv... du startar som "Military"

ClearSky är ett helt nytt spel som kommer "snart"...

Visa signatur