S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk

Ska jag skjuta ner allihopa eller? Barkeep i Bar då?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

Nej du ska inte skjuta dem. Varför skulle du göra det? Kommer att orsaka dig stora problem i spelet, men tycker du det är roligt att smiska på allt och alla så go ahead. T ex så är vetenskapsmannen Sakharov allierad med duty och således militären, och de vaktar senare hans bunker. Efter brain scorcher så är de överallt etc. Om du inte dödar bådas ledare vilket kan ge dig ett speciellt slut.

Permalänk

Jag tror att jag förklarade lite fel. Det är så att jag har återvänt från X10 och är bredvid den långa vägen till Pripyat. Problemet är att Freedom och Duty håller på att skjutas där och båda är nautrala för mig, frågan är om jag ska skjuta ner båda två eller en av dem eller bara skita i dem? Kommer detta att påverka mig om jag går tillbaka till Bar tex?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd

Undvik konflikter så mycket som möjligt, skjuter du ingen så skjuter dom inte på dig

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Ok, då går jag till Bar och köper lite grejer där. Nån som vet var man kan hitta SEVA Suit? De är inte så billiga och köpa faktiskt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Finns en i Wild Territories, i ett hus med trasigt tak, men du måste få upp stashen på PDA:n först. Sen är det lite bökigt att ta sig in i huset, måste upp på huset bredvid och sen gå på några rör till huset med stashen och ramla ner i en grop med en blixt-anomali.

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Inaktiv

ssp 99m är bättre än seva, military armored suit är bättre och psz universal protection eller vad det hette är också bättre. exoskeleton är bättre också.

Permalänk

Fy fan, gillar inte Wild Territory så mycket, om jag har inte fel så är huset full med radioktivitet.

Var kan man hitta SSP-99M då? Jag äger en PSZ-9Md nu iaf.

Sen så väger Exoskeleton as mycket, vill man helst inte bära.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

SSP 99m får man väl av sakharov om man är snäll åt honom, eller så kunde man köpa den av honom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
SSP 99m får man väl av sakharov om man är snäll åt honom, eller så kunde man köpa den av honom.

Hue många västar och vapen rekommenderar ni att ha med sig hela tiden? Jag har 2st vapen och en väst på mig, skulle gärna ha en extra men det blir för tungt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

mer än en väst behövs inte - om du kör med något schysst mod så kan du gå och reparera den om den blir skadad...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
mer än en väst behövs inte - om du kör med något schysst mod så kan du gå och reparera den om den blir skadad...

Det skulle bli bäst faktiskt. Får nog skaffa det när jag kör andra gången. Snart ska jag till Pripyat, enda som stoppar mig är blåskärmar. Fick 2 st idag. Hjälper inte att byta drivrutin änns.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

ja upp till Pripyat går bra - går du till Chernobyl NPP så kan du inte komma tillbaka något mer - så se till att spara som en ny save innan du går dit...

du kan gå hela vägen ner till Cordon om du vill det

Just nu har jag moddat så jag kan bära 800Kg för jag blev så himla trött på att ta 50Kg i taget över kartgränserna till Rostok för att sälja och dumpa det på ett lik som man kan släpa till bar...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
ja upp till Pripyat går bra - går du till Chernobyl NPP så kan du inte komma tillbaka något mer - så se till att spara som en ny save innan du går dit...

du kan gå hela vägen ner till Cordon om du vill det

Just nu har jag moddat så jag kan bära 800Kg för jag blev så himla trött på att ta 50Kg i taget över kartgränserna till Rostok för att sälja och dumpa det på ett lik som man kan släpa till bar...

Det skulle jag vilja också göra, går hela tiden med 55kg packning och kan knappt springa. Har du en bra sida där man kan kolla hur man moddar upp?
Det med save innan man går till NPP, menar du i menyn då? Ingen "Quicksave" asså.
Har gått hela vägen till Cordon från Red Forest bara för att snacka med en Guide som skulle leda mig till en Doktor i Streloks stash. Han skulle ge mig koden till hotellet i Pripyat.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

med "Save" menar jag att trycka ESC för att komma till huvudmenyn och där gå in på saves - döp din "save" till ett lämpligt namn så kan du alltid använda den senare...

Quicksave/quickload använder jag aldrig i något spel - men det kanske bara är jag...

börjar du modda kan du inte (troligast inte) använda dina "saves" utan du får börja nya spel för varje modd - vilket ger oss en viss namnstandard på "saves"

jag har massor med "saves" och de är döpta till moddens namn och ett löpnummer - tex:

OLmod05
OLmod06

eller

faiakes10
faiakes11

eller

Save04
Save05

(Save här i forumet som gjort ett par moddar)

för sidor om mods - se tidigare i tråden...
vad gäller vikten så ändrar man bara ett par småsaker...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Inaktiv

filefront brukar ha många moddar. Har varit medlem där i cirka 3 år.

Sen i yantar så ska du döda neautrala stalkers vid lägret. Det ska du eftersom de kan ge ifrån sig en värdefull stash (fang's goodies, vilken inkluderar en mama's beads och en förbättrad typ av exoskeleton.). Se till bara att quicksave:a (F6) innan du börjar med slakten, och om ingen av de ger ifrån sig stashen kan du quickload:a (F7) och pröva igen, tills du får stashen. Jag behövde ladda om 2 ggr innan jag fick den.

Sen om man kör äldre versioner än 10004, så kan man få stash-informationen flera gånger, vilket gör att du får mer innehåll i stasharna (deras innehåll multipliceras med hur många gånger du hittar info om stashen.) vilket gör spelet lättare m m. Så därför kan det vara bättre att använda opatchat eller 1001/1003.
Opatchat så är dock vissa artefakter helt värdelösa men vapen och dräkter slits inte ut.

Permalänk

Jag förstår nästan inget, f*n. Först trodde jag att spelet var svårt, sen så blev jag van vid det. Nu vet jag inte vad jag ska göra, det blir bara sämre för varje gång.

Sen vid Yantar med neutrala stalkers, menar du duty soldater som vaktar Sakharov? Om det är de så har jag försökt att döda dem 3 ggr men inget hände. Märkte att jag kunde köpa SSP-99M av honom, kostar 95.000 Rubel. Jag är inte rik heller.

...Det med save, jag brukar save'a med F6 i snabba situationer. Annars går jag in och sparar i menyn.

btw. Jag hoppas att du menar att du har uppdaterat till 80kg, inte 800kg.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

sniper sig 550 äger, gör otroligt mycket skada att alla gubbar bara dör, fort... Vid freedom i AW så finns det ett uteställe där de grillar och sitter runt elden, där max brukar vara, rulla dit en tunna och spräng den, sedan så kan ni ta det grymma vapnet. Sen att det aldrig slits ut är ju bra cokså. Tyvärr har jag inte lyckats få sniper asval, vilket borde vara ännu bättre.

I yantar finns det ett stalker-läger, ungefär där du blev medvetslös när du gjorde uppdraget åt Sakharov. Där ska du döda folket. F6 först då om de inte ger dig stashen "Fang's goodies".

Gör alla sidouppdrag också. Hur ska du annars bli rik. Så himla lamt att bara göra main quest-uppdragen. Jag har i min nuvarande genomgång gjort drygt 2000 uppdrag tror jag. Man kan få värdefulla artefakter m m av att göra dessa.

Permalänk
Inaktiv

nån här som har problem med ATI 3870 cort när det gäller S.T.A.L.K.E.R? så fort jag går in eller ändrar grafiken så börjar det flimmra men spelet och allt e i bakgrunden så man kan spela men endå inte pga den rullande sträcken? jag kör 7.12 och patch stk-WW-10005. nån som hafft samma problem?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
nån här som har problem med ATI 3870 cort när det gäller S.T.A.L.K.E.R? så fort jag går in eller ändrar grafiken så börjar det flimmra men spelet och allt e i bakgrunden så man kan spela men endå inte pga den rullande sträcken? jag kör 7.12 och patch stk-WW-10005. nån som hafft samma problem?

Hmm har bara upplevt sådana problem med nvidiakort. Har upplevt lite nu sådanan problem när jag har motion blur aktiverat. Du menar att det inte finns någon skybox, inget svart eller något, därför visas bara den senast visade pixeln när man kommer på himlen. Jag uppdaterade drivisar på den tiden men jag vet inte vad du kan göra eftersom det inte finns någon nyare drivrutin.

Är det bara jag som är ett stort fan av anomalierna och mutanterna i stalker? Jag undrar vad de har för nya anomalier för clear sky. Hört att stora gravitationsfält ska ha deformerat terrängen i helt absurda mönster. Sedan att det skulle finnas moebiusringar som var av giftig gas etc.
Skulle vara kul med en "svart hål"-anomali, ganska lik vortex, som suger in allt inom en räckvidd, och när den sugit in tillräckligt mycket så exploderar den våldsamt. Det skulle dessutom vara en halo av lila-svart gas runt den, hehe.

Permalänk

Är där en uppföljare eller expansion på gång? någon som vet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
sniper sig 550 äger, gör otroligt mycket skada att alla gubbar bara dör, fort... Vid freedom i AW så finns det ett uteställe där de grillar och sitter runt elden, där max brukar vara, rulla dit en tunna och spräng den, sedan så kan ni ta det grymma vapnet. Sen att det aldrig slits ut är ju bra cokså. Tyvärr har jag inte lyckats få sniper asval, vilket borde vara ännu bättre.

I yantar finns det ett stalker-läger, ungefär där du blev medvetslös när du gjorde uppdraget åt Sakharov. Där ska du döda folket. F6 först då om de inte ger dig stashen "Fang's goodies".

Gör alla sidouppdrag också. Hur ska du annars bli rik. Så himla lamt att bara göra main quest-uppdragen. Jag har i min nuvarande genomgång gjort drygt 2000 uppdrag tror jag. Man kan få värdefulla artefakter m m av att göra dessa.

Kommer inte ihåg var det var, men får nog ta det nästa gång jag spelar. Då ska jag nog göra fler uppdrag. Men jag har gjort rätt så många uppdrag tycker jag, lagom.
Jag spelar ju med Novice och det är kul, jag har provat att ta hela Freedom lägret. Dödat alla utan att dö, lätt var det.
Försöker modda till olika saker i spelet nu för att det ska bli mer kul att spela. Får se hur OLmod 1.1 funkar.

Efter att ha köpt nytt nätagg så testade jag att ta allting på full grafik, då var datorn klockat till 3Ghz. Tyckte inte att det gick så bra, det går att spela men det blir som Crysis. FPS går typ från 25-150, beror på vart man kollar. Borde inte 8800GTS 320 klara spelet på full grafik?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Nej kör du texture detail på max så räcker 320mb på länga vägar inte, spelet drar då nästan 500mb när jag spelade i 1280x1204.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Nej kör du texture detail på max så räcker 320mb på länga vägar inte, spelet drar då nästan 500mb när jag spelade i 1280x1204.

Menar du 500mb mer eller 500mb sammanlagt? Min slösar runt 1200mb när jag spelar.

Sen så är jag jävligt förbannad nu, får fortfarande blåskärm när jag ska spela! Man kan inte änns spela i fred. Bytte drivrutiner, bytte nätagg, ändrade upplösingen och inget funkar. Ska ringa till komplett nästa vecka och klaga.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Hmm har bara upplevt sådana problem med nvidiakort. Har upplevt lite nu sådanan problem när jag har motion blur aktiverat. Du menar att det inte finns någon skybox, inget svart eller något, därför visas bara den senast visade pixeln när man kommer på himlen. Jag uppdaterade drivisar på den tiden men jag vet inte vad du kan göra eftersom det inte finns någon nyare drivrutin.

Är det bara jag som är ett stort fan av anomalierna och mutanterna i stalker? Jag undrar vad de har för nya anomalier för clear sky. Hört att stora gravitationsfält ska ha deformerat terrängen i helt absurda mönster. Sedan att det skulle finnas moebiusringar som var av giftig gas etc.
Skulle vara kul med en "svart hål"-anomali, ganska lik vortex, som suger in allt inom en räckvidd, och när den sugit in tillräckligt mycket så exploderar den våldsamt. Det skulle dessutom vara en halo av lila-svart gas runt den, hehe.

jag har bild ser allt inget fel så men antingen att när jag ändrar grafik inställingarna i staren eller går in i spelet så blir det 0.5cm ränder som rullar över skärmen. kom på ett sätt att få bort dom var bara o tabba ut i windows så försvann det

Permalänk
Medlem

Jag menade runt 500mb av grafikkorts minnet ungefär.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Jag menade runt 500mb av grafikkorts minnet ungefär.

Jaha, då förstår jag. Då behöver man nog 8800GT 512 eller 8800GTS 512 för att spela fullt.
Hjälper det inte om man klockar?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Tja inte direkt, var ju samma när doom3 kom ut, alla tog som vågade ultra high som var menat för 512mb kort, det gick att köra men iochmed för lite minne på grafikkortet så blir det hack då det blir för mycket texturer för minnet att hantera.

Permalänk

Ok, det är ju synd. Hur viktigt är texturer?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Ok, det är ju synd. Hur viktigt är texturer?

Avgör du själv.

EDIT: Om du menar kvalitén.