S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk

Pff, jag riskerar inte att uppdatera! Ska klara spelet först innan jag gör det asså.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

äh.. började om.. fick till och med nya ljud att funka.
skoj skoj.

så nu är det bara och smyga vidare i spelet då

edit_ näe.. går inte att loada spel längre.. flyger ut i windows då..
nu ger jag upp skiten.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Ok lirade lite mer igår kväll.
Det blev natt efter jag utplånat mercsen i Agroprom, och jag skulle ta mig tillbaka till garbage. Och när jag säger natt menar jag NATT. Sjukt mörkt. Först kom det en blowout så jag fick kuta och gömma mig i en stuga. Sen när jag började gå igen så hörde jag konstiga ljud. Konstiga ljud när allt jag ser är några få meter framförmig uppskattas inte.
När jag sedan stannar för ljuden verkar närmare kommer det en blixt vilket avslöjar en äcklig mutant som är ca 0.5 sekunder från att äta upp mitt ansikte (stog precis utanför ficklampans ljus). Höll fan på att skita på mig.
Var länge sedan ett spel gjorde så mot mig. Givetvis var resten av trekken tillbaka till garbage enormt ångestladdad och man hoppade av minsta ljud.
Så jävla underbart. Priboi story är riktigt nice! Lite småbuggar och CTD när man dör ibland men överlag riktigt underhållande. Och zonen är mycket härligare att besöka på sommaren

Härligt de e sånt här som får en att vilja testa spelet, tror ja ska skaffa det:P

Visa signatur

Va fan gör vi här??

Permalänk
Medlem

Måste bara dela med mig av screenshots. Vet att några varit med förut, hoppas starkt att clearskys rykten om delvis mmo kan bli sanna.

**** BORTA!!! ****

Vet inte om aa funkade, men bryr mig inte så mycket heller.

Permalänk

Skitfina bilder!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Kanske däremot inte så snällt att lägga upp en bild på en av dom saker som kan bli det sista man gör i spelet

Gah, när jag ser dom här bilderna vill jag verkligen inte sälja min stationära, för min laptop är stalker inte spelbart på när allt är så fint inställt...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

*host* installerade Stalker igen efter bara en halvtimme..

någon som kan tipsa om hur man kommer in i rummet i Pripyat där Decodern finns. har hittat rummet, men får inte upp dörren.
har hoppat ut genom fönstret i rummet brevid för att hitta en ingång, men inte funnit någon.

eller har jag missat något på vägen dit?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

säker på att det är rätt rum? kan vara på en annan våning med...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
*host* installerade Stalker igen efter bara en halvtimme..

någon som kan tipsa om hur man kommer in i rummet i Pripyat där Decodern finns. har hittat rummet, men får inte upp dörren.
har hoppat ut genom fönstret i rummet brevid för att hitta en ingång, men inte funnit någon.

eller har jag missat något på vägen dit?

Har du "uppdraget?"

Man ska gå upp en våning och gå in i ett rum, minns inte om det var en dörr eller inte där men sedan så är det en dekoder i hylan och lite andra godsaker där inne i rummet kanske inte så bra förklarat men hell. Kom bara ihåg att inte besöka wishgranter.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
säker på att det är rätt rum? kan vara på en annan våning med...

japp rätt rum är det, då det står en Decoder på hyllan och en military-rustning i soffan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Har du "uppdraget?"

hm.. hur får man "uppdraget"?
så med andra ord har jag väl missat något. haha

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
hm.. hur får man "uppdraget"?
så med andra ord har jag väl missat något. haha

Du måste följa "find strelok"-uppdragen och prata med mole innan du går till pripyat. annars är det kört.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

ajdå. :/ undra om man har en save som kan ta en tillbaks en snutt då.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Är det inte den hemliga stashen ni snackar om? I hotellet? Man måste ha en kod för att öppna en dörr typ.

Man ska snacka med en gubbe innan för att göra det.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Är det inte den hemliga stashen ni snackar om? I hotellet? Man måste ha en kod för att öppna en dörr typ.

Man ska snacka med en gubbe innan för att göra det.

Det är dekodern som ger en dörrkoden... han lyckas inte komma igenom dörren in till rummet där den ligger

Men finns det inte typ noclip du kan använda då? (Har aldrig själv fuskat i Stalker så jag vet inte )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan med lite mer avancerad förklaring försöka berätta, vet inte när eller hur men. Vid nån del av spelet så får du ett uppdrag att möta en person som hete "guide" han kommer berätta att doctor "doc" finns i deras hemliga gömställe dit hittar man första gången efter att militären stormat nåt inhängat hus sjavs och du måste rädda "mole" som visar dig vägen till ett kloakrör ner i backen. Men hur som helst om du träffa guide och han berättat att doc gömmer sig där nere i streloks gömma där du kanske redan varit så måste man besöka platsen igen. "MAN KAN PLOCKA TILL SIG EN MODIFIERAD SPAS HAGELBRACKARE" nästan dirket man går ner i hålet som mole visat förut. Sen när du är påväg upp till streloks gömma så kommer nån explosiv sak spränga och doc kommer typ att snakka med dig om så tur du haft att du överlevt men sedan så kommer han snakka om dekodern osv.

Du kanske kan få en del av uppdraget i baren från stalkern som säljer info.

Dold text

Spoiler varning

Permalänk
Medlem

det har jag inte varit med om.
ska ta och kolla Quest-listan och se om man har något om Mole eller Dåk.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Hmm - undrar om Ultra Graphic funkar till min gamla burk... den lider av att spela STALKER...och speciellt nu med Priboi... undrar om Ultra Graphic funkar tillsammans med Priboi... eller om jag kan få lägre FPS vid natt+ åskväder i garbage

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Ultra graphic moden funkar överallt för mig... förutom bam bam bam! Arenan.

Permalänk
Medlem

wie.. kunde göra uppdraget
nu ska man bara springa in till NPP och hitta stället... usch.. ogillar stället

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Vad är denna "Ultra Graphics" mod jag hör er tala om?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är denna "Ultra Graphics" mod jag hör er tala om?

http://www.gameborder.com/game/S.T.A.L.K.E.R.%20Ultra%20Graph...

Gör grafiken bättre, prestandan mer krävande.

Permalänk

ooh sweet, men nu vill jag ju VERKLIGEN inte sölja min stationära...

Visa signatur

Permalänk

Är inte ljuskällorna lite väl bländande? Eller ser det bättre ut i rörelse kanske. Funkar modden med den senaste patchen som skulle ge sån prestandaökning?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det är bloom effekterna och det är lite motion blur när man svänger runt med. Men parralexmappingen när tegelväggarna kommer ut lite är riktigt fint. Varning för att arenan inte kommer flyta på ljuset där är absolut inte anpassat för modden.

Permalänk

Är det någon som har kommit över en BRA vapenmodd förrässten?
En modd som gör att t.ex. går att träffa en fiende på mer än 5 meters avstånd, även fast man sitter ner så lågt det går och har siktet på fiendens skalle?

samt som gör vapnen gärna lite kraftigare... en pistol ska faktiskt döda en människa med ett skott i pallet (iaf utan skydd)..

Dom jag har hittat hittils är inge bra alls...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det någon som har kommit över en BRA vapenmodd förrässten?
En modd som gör att t.ex. går att träffa en fiende på mer än 5 meters avstånd, även fast man sitter ner så lågt det går och har siktet på fiendens skalle?

samt som gör vapnen gärna lite kraftigare... en pistol ska faktiskt döda en människa med ett skott i pallet (iaf utan skydd)..

Dom jag har hittat hittils är inge bra alls...

Utan någon mod så träffar faktiskt de flesta skotten men bortsett från andra spel där man kan skjuta 5 skott i armen så någon dör är stortsett helt borta i stalker för verkligtsett så dör man inte av några skott i armen eller benet. Fast när jag startade så kunde man med tur ta ner en bandit med pkmen och pkmen med ljudämpare men sedan när man får tag i en fort12 eller i vipern så sänker man dom lätt i skallen eller ett större antal skott någon annan stans.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz

Kan med lite mer avancerad förklaring försöka berätta, vet inte när eller hur men. Vid nån del av spelet så får du ett uppdrag att möta en person som hete "guide" han kommer berätta att doctor "doc" finns i deras hemliga gömställe dit hittar man första gången efter att militären stormat nåt inhängat hus sjavs och du måste rädda "mole" som visar dig vägen till ett kloakrör ner i backen. Men hur som helst om du träffa guide och han berättat att doc gömmer sig där nere i streloks gömma där du kanske redan varit så måste man besöka platsen igen. "MAN KAN PLOCKA TILL SIG EN MODIFIERAD SPAS HAGELBRACKARE" nästan dirket man går ner i hålet som mole visat förut. Sen när du är påväg upp till streloks gömma så kommer nån explosiv sak spränga och doc kommer typ att snakka med dig om så tur du haft att du överlevt men sedan så kommer han snakka om dekodern osv.

Du kanske kan få en del av uppdraget i baren från stalkern som säljer info.

Dold text

Spoiler varning

Jaha streloks stash, fan tog tyd för mig att hitta det. Jag var där en gång innan men sen fick jag gå dit igen efter att ha varit i Army Warehouses.
Hatar den kontorsbyggnaden utomhus, fullt med soldater där!.

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha - om man följer storyn och kollar på meddelanden man får så är det inga problem att hitta saker

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
haha - om man följer storyn och kollar på meddelanden man får så är det inga problem att hitta saker

Men det är otroligt enkelt att falla ur spåret.

Permalänk

Spelet är fullt med överraskningar!

Visa signatur