S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
nee... den e ju jättetidig

Nej, den är rätt sent och inte ens obligatorisk

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Det är det roliga, den ligger inte på någon karta men man kan se att det är en passage dit som det är mellan olika ställen du vet. Och den vaktas av soldater med väldigt konstigt moddade vapen och kläder. Tjyvlyssnar man på vakterna pratar de om hur ingen får komma förbi. En jag känner som kan ryska hjälpte mig :).

Men det som blockar vägen är statiskt och går inte att påverka alls.

Kanske ännu en del av spelet som bara spärrats av? Som med fordonen, kanske det ligger kvar i koden? Om det nu fanns/finns överhuvudtaget dvs. Kanske det är en del av spelet som aldrig gjordes klart, eller ens påbörjades.

Hmm, förstår inte. Det måste ju ligga någonstans. Menar du att den ligger mellan 2 ställen som tex Army Warehouses och Red Forest (exempel)?

Vilka vakter ska man lyssna på, alla snackar engelska. De snackar typ om att livet är surt osv..

Jag är rysk, så jag förstår vad de snackar där iaf.

Förresten, går det att köra fordon i spelet?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Hmm, förstår inte. Det måste ju ligga någonstans. Menar du att den ligger mellan 2 ställen som tex Army Warehouses och Red Forest (exempel)?

Vilka vakter ska man lyssna på, alla snackar engelska. De snackar typ om att livet är surt osv..

Jag är rysk, så jag förstår vad de snackar där iaf.

Förresten, går det att köra fordon i spelet?

Någon skrev en liten kod som aktiverade bilarna, det ligger i själva spelet redan men det togs bort. Förmodligen buggade det ur eller dylikt. Men det går att fixa körbara bilar med en mod ja.

kolla kartan över hela spelet.

Område ett är där deras bas ska ligga, ser passagen dit men den är avspärrad. Område 2 ryktas det om en militärbas på. område 3 ryktas det om att det finns ett underjordiskt lab under. X8 .

Synd att man inte bara kan läsa koden utantill som jag vill och kolla om det stämmer. Menmen. Roligt spel hursomhelst.

Permalänk
Avstängd

Misstänker dom hade inte tid att fixa hela spelet, dock gjorde "ledtrådar" som sen lämnades kvar.
Hoppas det kommer en add-on som öppnar alla områden.

Jag fick till och med en markering i PDA:an om en stash som man inte kommer åt, tyvärr vet jag inte vart om jag inte hittar min gamla save från första genomgången

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Misstänker dom hade inte tid att fixa hela spelet, dock gjorde "ledtrådar" som sen lämnades kvar.
Hoppas det kommer en add-on som öppnar alla områden.

Jag fick till och med en markering i PDA:an om en stash som man inte kommer åt, tyvärr vet jag inte vart om jag inte hittar min gamla save från första genomgången

Var stachen utanför kartan eller fanns den bara inte där den var markerad? Om du står där den ska vara och inte ser något alls. Då står du på ett underjordiskt lab förmodligen. Kollat efter ingångar på olika ställen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Någon skrev en liten kod som aktiverade bilarna, det ligger i själva spelet redan men det togs bort. Förmodligen buggade det ur eller dylikt. Men det går att fixa körbara bilar med en mod ja.

kolla kartan över hela spelet.

http://static.pici.se/pictures/MobuCGsPb.jpg

Område ett är där deras bas ska ligga, ser passagen dit men den är avspärrad. Område 2 ryktas det om en militärbas på. område 3 ryktas det om att det finns ett underjordiskt lab under. X8 .

Synd att man inte bara kan läsa koden utantill som jag vill och kolla om det stämmer. Menmen. Roligt spel hursomhelst.

Grymt, dessa områden måste jag kolla upp när jag kör om spelet en gång till.

Det med bilar, är det nödvändigt eller inte? För att jag har aldrig kört en där och vet inte om man behöver.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Var stachen utanför kartan eller fanns den bara inte där den var markerad? Om du står där den ska vara och inte ser något alls. Då står du på ett underjordiskt lab förmodligen. Kollat efter ingångar på olika ställen?

Den verkade vara utanför kartan, för när jag gick rakt mot den så kom det bara en brant kulle i vägen om jag minns rätt... brant som typ en vägg
Och några andra vägar dit hittade jag inte utan att gå till nästa område.
Är säker på att det ska finnas i första området innan man kommer till andra, och att det var på höger sida av vägen, öst alltså.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Ja jag syftade på LR-300, det är fö övrigt en licencerad version baserad på en standard M4 karbin... nej jag är inte okunnig, men dom flesta andra här är det så M4 funkade bättre då folk verkar fatta vad man snackar om då...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Grymt, dessa områden måste jag kolla upp när jag kör om spelet en gång till.

Det med bilar, är det nödvändigt eller inte? För att jag har aldrig kört en där och vet inte om man behöver.

Med bilar kan man köra rakt igenom anomalities snabbt utan att påverkas. Och ta sig snabbt frammåt. Men spelet har inte tillräckligt stora ytor att köra på för bilar. med bilar blir varje del av hela världen ytters små plötsligt och världen känns pytteliten.

Jag ska testa lira med någon nyare patch är 1.0001 som jag har nu, får se om det blir någon skillnad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Ja jag syftade på LR-300, det är fö övrigt en licencerad version baserad på en standard M4 karbin... nej jag är inte okunnig, men dom flesta andra här är det så M4 funkade bättre då folk verkar fatta vad man snackar om då...

Varför har du inte GP37 istället? Den är bättre.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Varför har du inte GP37 istället? Den är bättre.

Rocket Launcher äger ju allt. När jag skjuter på helikoptrarna vid Chernobyl CCP i slutet börjar de brinna men inget mer händer. Går det att skjuta ner dem?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Rocket Launcher äger ju allt. När jag skjuter på helikoptrarna vid Chernobyl CCP i slutet börjar de brinna men inget mer händer. Går det att skjuta ner dem?

Jag hoppas att du menar Chernobyl NPP, inte CCP.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Jag hoppas att du menar Chernobyl NPP, inte CCP.

Ah, tipsade om CCCP codecs nyss, det påverkade mitt inlägg också tydlligen .

Permalänk
Inaktiv

Hmm vid en port i agroprom hittade jag 2 stycken night star artefakter (den enda artefakt jag inte har funnit under den här genomgången av spelet), men jag har ett problem, de ligger på andra sidan av porten, som inte går att hoppa över (inte heller stängslet, är nog s k clipbrush som håller en borta), och när man går nära anomalierna som också ligger i mycket strålning, så blir allt vitt så man inte kan se något :o.
Någon som vet någon modd som gör att inte en massa grafikfilter läggs på (som gör det svårt att se) så fort man kommer nära brain scorcher/springboard-anomalier/falska strålningsutslag? Och hur man får dessa artefakter att spawnas på rätt sida av porten...

Sen tycker jag att det borde finnas en granatavfyrare för G36(GP37) vid namn AG36. För det vapnet föredrar man i större delen av spelet innan NPP (där man får spelets bästa vapen, FN 2000), så om man ska ned på en del ställen där man vill "braka loss" så får man släpa dit något annat vapen som har granatkastare.

Permalänk

jusste! FN 2000 använde jag oxå! "zzzzing!"

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
jusste! FN 2000 använde jag oxå! "zzzzing!"

Den måste man ju nästan använda. Granatkastaren är bäst, laddar om mycket fort, ja vapnet har precis allt...
Det slits tyvärr ut rätt fort, men npp är rätt sent i spelet också, så man hinner inte slita ut det så mycket.

Permalänk

jag HATADE sista rummen innan man började transportera runt sig som en fåne, man kunde ju knappt titta ut ur trapphusets dörr utan att 30 pers besköt en från varje håll... granater är nyckeln till överlevnad där i slutet...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
jag HATADE sista rummen innan man började transportera runt sig som en fåne, man kunde ju knappt titta ut ur trapphusets dörr utan att 30 pers besköt en från varje håll... granater är nyckeln till överlevnad där i slutet...

Va? Nej, men man kör Stealth och plockar dem en och en. pansarbrytande ammo i en sniper är nyckeln till att klara hela slutet.

Jar ni testat att kasta bultar genom en teleportgrej? En kom ut på andra sidan och fick alla vakter på det taket att gå just dit och alla tittade mot teleporten. Roligt att gå upp dit då.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Va? Nej, men man kör Stealth och plockar dem en och en. pansarbrytande ammo i en sniper är nyckeln till att klara hela slutet.

Jar ni testat att kasta bultar genom en teleportgrej? En kom ut på andra sidan och fick alla vakter på det taket att gå just dit och alla tittade mot teleporten. Roligt att gå upp dit då.

Då slänger man in ett par handgranater

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Då slänger man in ett par handgranater

Synd att man inte hade det för man hade 40 KG ammo istället . Men det är inte så svårt om man har tålamod.

Permalänk
Inaktiv

Varför 40 kg ammo? Soldaterna har allt så du behöver aldrig ha mer än 500 kulor.

as "val" är ett bra vapen också. Sen dragunov farshooter är grym också.

Permalänk

Är det nån som vet hur man ändrar så att man kan skjuta pansarbrytande ammonition istället för vanlig. Jag har båda två.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Är det nån som vet hur man ändrar så att man kan skjuta pansarbrytande ammonition istället för vanlig. Jag har båda två.

" Y " är knappen man byter ammotyp med, läs manualen eller konfiguera kontrollerna .

Permalänk
Inaktiv

y byter man ammo, 0 byter man firing mode...

Hmmm, verkar inte gå att få de night stars som är bakom den strålade porten utan att ha tur med att kasta granater/rpg

Permalänk

str8forthakill, Nuukeer: Ok, dock är det svårt att hitta pansarbrytande skott, har typ 700 av vanliga och 300 av pansarbrytande.

här är en bild hur min inventory ser ut, är det nåt fel där?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

Jag rekommenderar dig att kolla efter de bästa artifakterna. De du bör hålla utkik är: mamas beads, crystal, urchin, soul, moonlight. En del av de artifakter som bara har positiva effekter kan vara bra i några fall, men sälj alla andra/gör uppdrag åt traders. På http://stalker.heroesradio.com finns i princip allt du behöver veta.

Moonlight kan du hitta under klockan 0-5 på natten vid elektriska anomalier (då de spawnas) och några stashar. Lättast att hitta de under natten är i agroprom underground och i wild territory.

Urchin hittar du i några stashar, sen får du dem av lukash om du gör uppdrag åt honom. OBS! Du kan också hitta en i agroprom underground, det stora rummet där du hör en bloodsucker för första gången. Den ligger mellan 2 stashar som finns där oftast, på en liten avsats som går längst ut med väggen.

Crystal hittar du i stashar, sen kan du få någon från skinflint (tror jag det var) om du gör ett uppdrag åt honom.

Soul hittar du också i stashar, ofta kan den hittas vid banditlägret vid några stora whirlygig-anomalier (den ligger ofta mellan anomalierna, så du får gå baktill och kasta granat/skjuta på den(dem) så att den kommer tillräckligt långt bort så att du inte sugs upp i anomalierna) Är inte så bra i strid pga -10 bulletproof cap.

Mama's beads är en ovanlig artifakt, du kan hitta den i dark valley helt gratis och så får du den av en snäll bandit i bar-området (han står ofta och snackar med bar keep och säger "Come here, I've always got something interesting for people like you.") om du gör ett uppdrag åt honom (Kill the master stalker, vilket ger dig tillgång till et unikt vapen som master har, lightened IL86)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Jag rekommenderar dig att kolla efter de bästa artifakterna. De du bör hålla utkik är: mamas beads, crystal, urchin, soul, moonlight. En del av de artifakter som bara har positiva effekter kan vara bra i några fall, men sälj alla andra/gör uppdrag åt traders. På http://stalker.heroesradio.com finns i princip allt du behöver veta.

Moonlight kan du hitta under klockan 0-5 på natten vid elektriska anomalier (då de spawnas) och några stashar. Lättast att hitta de under natten är i agroprom underground och i wild territory.

Urchin hittar du i några stashar, sen får du dem av lukash om du gör uppdrag åt honom. OBS! Du kan också hitta en i agroprom underground, det stora rummet där du hör en bloodsucker för första gången. Den ligger mellan 2 stashar som finns där oftast, på en liten avsats som går längst ut med väggen.

Crystal hittar du i stashar, sen kan du få någon från skinflint (tror jag det var) om du gör ett uppdrag åt honom.

Soul hittar du också i stashar, ofta kan den hittas vid banditlägret vid några stora whirlygig-anomalier (den ligger ofta mellan anomalierna, så du får gå baktill och kasta granat/skjuta på den(dem) så att den kommer tillräckligt långt bort så att du inte sugs upp i anomalierna) Är inte så bra i strid pga -10 bulletproof cap.

Mama's beads är en ovanlig artifakt, du kan hitta den i dark valley helt gratis och så får du den av en snäll bandit i bar-området (han står ofta och snackar med bar keep och säger "Come here, I've always got something interesting for people like you.") om du gör ett uppdrag åt honom (Kill the master stalker, vilket ger dig tillgång till et unikt vapen som master har, lightened IL86)

Jag har kollat i den sidan rätt så ofta, men blir alltid så skeptisk när man ska välja artifakter.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

Du kan ju också kolla här: http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?p=1664035

Och sen så använd bara de bästa medical kitsen i slutet av spelet (scientific/army first aid kit)

De artefakter jag nämner är mest uppgraderingar på de du har.

Mica tänker jag mig kan vara användbar också, den förhindrar blödningar.

Permalänk

Vi får nog se, problemet är att Barkeep är i Bar och jag är i X10.

Fan, nu är det Freedom och Duty som skuter på varandra! Undrar vems sida jag ska vara på...
Jag tycker att de ska bli vänner faktiskt, synd att det inte går.

Vilken sida tycker ni att jag ska välja?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

Ingen sida, förstås.

http://www.webalice.it/requena/game/stalker/stalker_Map_Zone....

Dutys ideologi är att zonen måste förgöras, eller att den inte ska skada mänskligheten. Alla (farliga) mutanter måste förgöras.

Freedoms ideologi är att mutanterna också är levande varelser, som måste bevaras.

Duty och Freedom kommer _aldrig_ att bli vänner.